Se indlæg|
Tilknytningskravet (pr. 25. maj 2017)
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 30/05-2017 04:28
|
|
Superadministrator ![]() Antal indlæg: 6782 |
Der kan som udgangspunkt kun gives ægtefællesammenføring, hvis ægtefællernes samlede tilknytning til Danmark er større end deres samlede tilknytning til et andet land. Når Udlændingestyrelsen skal afgøre, om tilknytningskravet er opfyldt, lægges der bl.a. vægt på:
Varigheden af den herboende ægtefælles ophold i Danmark kan nedsættes til mindre end 12 år, hvis man gennem uddannelse eller arbejde har gjort en særlig indsats for at blive integreret i det danske samfund. For den udenlandske ægtefælle stilles der normalt krav om, at man har besøgt Danmark mindst én gang tidligere. Der kan findes yderligere vejledning til forståelse af tilknytningskravet i Integrationsministeriets notat af 1. december 2005 om anvendelsen af tilknytningskravet ved ægtefællesammenføring. Hvis den herboende ægtefælle er dansk statsborger, født og opvokset i Danmark og har boet her i landet uden langvarige afbrydelser, vil den pågældendes tilknytning til Danmark være stærk. Såfremt den danske statsborger imidlertid har opholdt sig i en længere årrække uden for Danmark, kan den pågældende have svækket sin tilknytning her til landet i et omfang, der fører til, at parrets samlede tilknytning til Danmark ikke kan antages at være større end til et andet land. Ved denne vurdering vil der navnlig blive lagt vægt på varigheden af den danske statsborgers ophold uden for Danmark og på, om den pågældende har opholdt sig i den ansøgende ægtefælles hjem- eller opholdsland. Der vil også blive lagt vægt på, om den danske statsborger over en længere årrække kan anses for at have etableret sig og stiftet familie i et andet land, om eventuelle børn har haft hovedparten af deres opvækst uden for Danmark, og om der tales dansk i familien. Endvidere vil det indgå i den samlede vurdering, om den danske statsborger har bevaret en tilknytning til Danmark i form af eksempelvis et ansættelsesforhold i en dansk virksomhed eller organisation eller hyppige og langvarige besøgsophold her i landet. Opholdsordning for medfølgende familie til hjemvendende udlandsdanskere Medfølgende familie til hjemvendende udlandsdanskere kan få opholdstilladelse, hvis den danske statsborger har fået tilbud om ansættelse i Danmark indenfor et fagområde, der er omfattet af positivlisten eller med en aflønning, der er omfattet af beløbsordningen. Ansøgning om opholdstilladelse efter denne ordning skal indgives til Styrelsen for International Rekruttering og Integration. Der er i forbindelse med ordningen også indført en særlig overgangsordning, som kan være relevant for udlændinge, der har fået afslag på ægtefællesammenføring med henvisning til tilknytningskravet. Med overgangsordningen kan medfølgende familie til hjemvendte udenlandsdanskere under visse betingelser ophldstilladelse, selvom de ikke længere er etableret i udlandet. Følgende betingelser skal være opfyldt for at benytte overgangsordningen:
Dispensation fra tilknytningskravet Tilknytningskravet fraviges, hvis ganske særlige grunde taler imod, at kravet stilles. Det kan fx være, hvis den herboende ægtefælle:
Det samme gælder, hvis ægtefællen i Danmark arbejder i statens tjeneste og varetager en stilling med særlig udenrigs- eller sikkerhedspolitisk betydning for Danmark. Det kan eksempelvis være tilfældet, hvis pågældende er ansat i forsvaret med pligt til udstationering i udlandet i forbindelse med fredsbevarende eller fredsskabende operationer. Reglerne om tilknytningskravet er opdateret pr. 25 maj 2017. Kilde: Ny i Danmark Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
|
| Conrad |
Lagt på d. 30/05-2017 10:49
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 959 |
Ja så er der nok ikke mulighed for at man som gammel pensionist kan tage sin thai hustru med til Danmark, hvis man på sine meget gamle dage skulle få lyst til st bo i Danmark igen af forskellige årsager ![]() |
|
|
|
| click |
Lagt på d. 30/05-2017 11:21
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 546 |
Ja så er der nok ikke mulighed for at man som gammel pensionist kan tage sin thai hustru med til Danmark, hvis man på sine meget gamle dage skulle få lyst til st bo i Danmark igen af forskellige årsager Spørgsmålet er om du er velkommen i Danmark Det skal du da ikke være så sikker på du har jo ingen muslimsk baggrund har betalt din skat altid og får pension fra Danmark så folk som os er nok ikke velkomne om et par år bare se med dit DK kørekort som du ikke mere kan få fornyet næste gang er det passet
Fuck verden, glem smerten. Ikke tude, bare hold ud. Lev dit liv. I Thailand skinner solen
![]() |
|
|
|
| Conrad |
Lagt på d. 30/05-2017 13:34
|
click skrev: Ja så er der nok ikke mulighed for at man som gammel pensionist kan tage sin thai hustru med til Danmark, hvis man på sine meget gamle dage skulle få lyst til st bo i Danmark igen af forskellige årsager Spørgsmålet er om du er velkommen i Danmark Det skal du da ikke være så sikker på du har jo ingen muslimsk baggrund har betalt din skat altid og får pension fra Danmark så folk som os er nok ikke velkomne om et par år bare se med dit DK kørekort som du ikke mere kan få fornyet næste gang er det passet ![]() Nej måske er jeg ikke velkommen om nogle år når jeg bliver rigtig gammel, for så vil jeg nok koste statskassen mere end i dag, hvor jeg betaler mere i skat af mine private pensioner end jeg får i folkepension. Men hvis jeg skulle flytte alene så nej tak, så bliver jeg her. Nu har jeg været sparsommelig inden jeg stoppede med at arbejde, så jeg klarer mig nok, men har mødt adskillige pensionister fra DK, som ikke har meget at rutte med og for dem kan de sidste år blive svære hvis helbredet ikke er godt |
|
|
|
| JohnBKK |
Lagt på d. 30/05-2017 13:53
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 4361 |
Ved egentlig ikke hvad hulen jeg skulle lave i DK som gammel. Bingo i Centeret hver onsdag? Tøffe rundt på sin El-Crosser ned til Aldi via Fakta samt Netto og hjem, incl. et smut forbi "bænken" hvor alle ens gamle taber-skolekammerater sidder og bæller bajere som de altid har gjort? Sidde i en skod-lejlighed fordi alle de attraktive lejligheder er gået til flygtninge og indvandrere der fik plads forrest i køen nede på boligkontoret? Har heldigvis ikke længere noget der frister i det land, så hvis helbredet er OK bliver jeg i LOS. Det er billigt at leve på landet, og med penge under madrassen og guldet gravet ned i haven skal det nok gå..
Redigeret af JohnBKK d. 30/05-2017 13:59 |
|
|
|
| click |
Lagt på d. 30/05-2017 13:56
|
|
Nej måske er jeg ikke velkommen om nogle år når jeg bliver rigtig gammel, for så vil jeg nok koste statskassen mere end i dag, hvor jeg betaler mere i skat af mine private pensioner end jeg får i folkepension. Men hvis jeg skulle flytte alene så nej tak, så bliver jeg her. Nu har jeg været sparsommelig inden jeg stoppede med at arbejde, så jeg klarer mig nok, men har mødt adskillige pensionister fra DK, som ikke har meget at rutte med og for dem kan de sidste år blive svære hvis helbredet ikke er godt Jeg bliver også hvor jeg er med en livslang statstjenestepension og lidt håndøre senere i folkepension Grundbeløbet + atp skal jeg nok klare mig her, til jeg skrider i svinget og så er det sku nemt nok for familien her op på bålet og enkepensionen er klar Men du har da helt klart ret, for dem der ikke er i samme situation kan det blive svært Fuck verden, glem smerten. Ikke tude, bare hold ud. Lev dit liv. I Thailand skinner solen
![]() |
|
|
|
| Conrad |
Lagt på d. 30/05-2017 15:27
|
Se, selv JohnBKK tager forbehold for hvis helbredet holder |
|
|
|
| JohnBKK |
Lagt på d. 30/05-2017 15:48
|
|
Yep Conrad, kender folk der er rejst retur ved livstruende sygdom, fordi kommunikationen med den læge der skulle foretage operation var elendig. De bryder sig jo ikke om at vi stiller spørgsmål til deres procedurer og tiltag, det er de ikke vant til fra ordinære thai der holder kaje når autoriteterne taler, selvom det de siger er noget ævl. Face er også en faktor hos lægen og på hospitalet. Kan lige se hvis jeg med mit jai roon temperament kommer i clinch med nogle af de højrøvede læger, og sågar også plejepersonalet, det vil gå helt, helt galt.. Endvidere er der fagligheden, dygtigheden - eller mangel på samme. |
|
|
|
| click |
Lagt på d. 30/05-2017 16:25
|
|
Kan lige se hvis jeg med mit jai roon temperament kommer i clinch med nogle af de højrøvede læger, og sågar også plejepersonalet, det vil gå helt, helt galt.. Så må man da håbe du har god tid for der er ventelister i Danmark på hospitalerne det kan være du er død inden de har tid til at tage sig af en udenlandskdansker
Fuck verden, glem smerten. Ikke tude, bare hold ud. Lev dit liv. I Thailand skinner solen
![]() |
|
|
|
| JohnBKK |
Lagt på d. 30/05-2017 17:53
|
|
Tjaaa... så må jeg jo trykke på de kontakter jeg har indenfor det system, ikke? Korruptionen lever og har det godt, selv i DK.. ![]() |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.