Se indlæg
 Udskriv debat
Pension skatte regler, bosat i thailand
hiks
Har ledt efter info om pension i udlandet, det ikke helt nemt. Måske nogen kan hjælpe her.

Når man engang blir 62 år, og begynder at modtage den pension jeg selv har opsparet via mit job, hvis bor i Thailand skal man så beskattes i Denmark eller Thailand.
hvis det er Denmark har man så fradrag som er ca. 46000kr pr. År.
Hvor meget er skatte satsen for pension.

Håber nogen derude kan hjælpe.
Redigeret af hiks d. 08/12-2017 19:48

holmholm
Du bliver beskattet i Danmark og du har stadig et normalt personfradrag.
Prøv evt. at udfylde dette med dine tal. så kan du se hvad du aktuelt ville få udbetalt.
https://tax.dk/be...skat17.htm

Gætter på at du er tjenestemand ligesom mig ? Smile

click
Hvis du er bosat og har din adresse i Thailand, kan du blive grænsegænger og hvis du er gift er der mulighed for ægtefællefradrag skatteprocenten ligger på 37 hvis du kun betaler bundskat
Fuck verden, glem smerten. Ikke tude, bare hold ud. Lev dit liv. I Thailand skinner solenSmile

hiks
Er ikke tjeneste mand, normal ansat.
Jeg er gift med en thai med thai pas, vil jeg så kunne få hendes fradrag hvis jeg bor hele året i Thailand.
Det lyder for godt til det kan være sandt.

Man blid vel ikke dobbelt beskattet både i dk og Thailand af pension.

click
Jeg er gift med en thai med thai pas, vil jeg så kunne få hendes fradrag hvis jeg bor hele året i Thailand.
Det lyder for godt til det kan være sandt.

Hvis hun ingen indtægter har kan du få ægtefællefradrag hvis du er gift og har papirer på det, (ikke kun Budda gift) og SKAT kan forlange vielsesattest på minimum engelsk og bevis på hun ikke har indtægter

Man blid vel ikke dobbelt beskattet både i dk og Thailand af pension.
Man bliver kun beskattet i DK af danske pensioner
Fuck verden, glem smerten. Ikke tude, bare hold ud. Lev dit liv. I Thailand skinner solenSmile

hiks
Click tusind tak for en meget fin beskrivelse, en stor hjælp tak.
Et sidste spørgsmål, har man ret til operation og hospital behandling i Denmark som udenlands dansker, kan man rejse hjem og få behandling.
Redigeret af hiks d. 10/12-2017 11:28

holmholm
Sakset fra Kræftens Bekæmpelse :

Hvis man bor permanent i udlandet og ønsker behandling i Danmark :

Hvis man ønsker at få planlagt behandling i Danmark, skal man i udgangspunktet selv betale for behandlingen og selv kontakte et behandlingssted på forhånd for at aftale behandlingen.
En anden mulighed er, at man flytter hjem til Danmark og tilmelder sig til folkeregisteret med det samme (der er ingen karenstid). Du får sundhedskortet med det samme og kan starte behandling, men det er en betingelse, at du skal bo i Danmark i minimum 3 måneder for at få ret til sundhedskortet. Ved kortere ophold i Danmark kan man ikke blive tilmeldt folkeregisteret.

Hvis man bor midlertidigt i udlandet og ønsker behandling i Danmark :

Hvis man opholder sig midlertidigt i udlandet, f.eks. som studerende, udstationeret eller lignende, så opnår man ret til behandling i Danmark, når man vender tilbage og tilmelder sig folkeregisteret i Danmark.
Hvis man er af sted mindre end 1 år, kan det være en mulighed, at man kan have ret til et særligt sundhedskort.

click
hiks skrev
Click tusind tak for en meget fin beskrivelse, en stor hjælp tak.
Et sidste spørgsmål, har man ret til operation og hospital behandling i Denmark som udenlands dansker, kan man rejse hjem og få behandling.

Næ som udgangspunkt har man ikke ret til en skid (man er jo andenrangsdansker når man er så fræk at forlade DK & EU)
Men danske hospitaler kan ikke nægte dig operation eller behandling hvis du pludselig står der ved porten med et dansk pas ellers er det bare ekstrabladet
eller andre sjove medierRead the rules

Spring til debat: