Se indlæg
 Udskriv debat
Et forhold til en gift thaikvinde i denmark.
andreas2
Hej. til alle
Har på det sidste læst en del interessante indlæg her, og vil gerne selv have gode råd på en del. Min historie er nok lang.
Kort fortalt har jeg ikke ligesom så mange her ikke været i thailand, men har mødt min thailandske veninde her i danmark.Jeg har kendt hende i 5 mdr. nu, og det er startet stille og roligt, men har udviklet sig til at vi er meget forelskede i hinanden. Problemet er bare at hun er gift, med en dansk mand. Hun fik nogle dårlige råd og giftede sig med ham(som så mange andre) hovedkulds efter kort tid.Fordi hun troede at hun heraf kunne være sikker på at komme til danmark. Hun er 23 år gammel, og har sin nærmeste familie i danmark, så hvilke råd hun fik, ved jeg ikke, men de var forkerte. Hun har derefter kun kunnet komme herop på 3 mdr visum. Så i princippet kunne hun ligesågodt have været single. Problemet for hende var at hun efter ca. 3 mdr med sin mand, fandt ud af at hun ikke kunne lide ham særlig godt. Så hun har boet ved ham, men er egentlig meget ulykkelig med ham. Han har heller ikke hjulpet hende ret meget, ikke hjulpet hende med visum(det kan hun selv finde ud af, siger han) ikke hjulpet hende på nogle måder,sprog eller andet. Ja han virker egentlig ret ligeglad med hende.

Så da vi mødte hinanden, var hun meget ulykkelig i sit ægteskab, og som sagt har vores forhold varet noget tid nu. Og vi er egentlig ret sikre på hinanden.

Men meget usikre på hvordan vi takler denne situation. Kan hun blive skilt fra hendes danske mand her i danmark, uden at han skal til thailand?
hvordan står vi hvis vi gifter os herefter i danmark?( hun bliver 24 om ca. et halvt år.
Og hvordan er tidperspektivet i alt dette, skilmisse og herefter giftermål med mig?
Kommer en evt. skilmisse til at berøre hendes muligheder for at blive i danmark?(hun har sin nærmeste familie her)
hvis vi bliver gift, er det en fordel for os at jeg har et barn med en dansk kvinde?

Ja jeg har nok flere spørgsmål, men stopper foreløbig her.
Vil være meget glad for nogle seriøse svar, på forhånd tak

m.v.h. andreas2

surin
det er ikke for at male fanden på væggen men det virker lidt forvirrende hun er 23,5 og er her på et 3 mrd visum du har mødt hende i danmark og været sammen med hende 5 mrd hun har efter de første 3 mrd fundet ud af at det ikke er hendes mand hun vil bo med og fundet dig enten er det mig eller også skriver du at hun har været her i mindst 8 mrd altså fra hun var 22 efter de gamle regler kan hun efter de 3 mrd visum få en forlængelse på 3 mrd familiesammenføring kan hun ikke søge da hun er under 24 år så som jeg læser det har hun været her mindst 2 mrd for meget.
hun kan selvfølgelig have mødt dig med det samme og så kun været her 5 mrd og skulle det være tilfællet så hold dig fra hende fór så er hun en lykkerider der kun har brugt sin mand for at komme til danmark. jeg glæder mig til at høre din forklaring.
nu til dine spørgsmål
hun skal med sin mand i statsamtet og separeres og tidligst et halv år efter hvis manden skriver under kan hun blive skilt ellers er det et år efter og hvis vi antager at hun er her lovligt hvilket jeg ikke tror så vil separationen betyde at hun skal forlade danmark da grunden for opholdstilladelse er væk
det at du har et barn i danmark gør at hvis du har reglmæssig samkvem med barnet så vil udls bortfalde bolig og forsørgelseskrav
så du skal ikke stille en bankgaranti på 53600 kr

latour82
Først og fremmest ville jeg holde nallerne langt væk fra hende, for mig lugter det af at du er ham der er udset til at sikre hende et permanent ophold her i Dk, så hun kan være i nærheden af sin familie samt at der er en god chance for at du skal til at sponsere en del af familien i Thailand.

men nuvel du siger jo at i er meget sikre på hinanden, så fred være med det.

Hvilken form for opholdstilladelse har hun? hvis hun er i Dk under familiesammenføringsloven altså ægteskabet med hendes Danske mand, hvis hun bliver skilt eller separeret før hun har permanent opholdstilladelse, så er det retur til Thailand og så må i starte forfra.

Hvis hun derimod er i landet med henblik for at besøge familie, så er det vel bare at se om i kan få forlænget det visa? hvilket sikkert møder en smule uvenlighed begrundet i hendes nu opløste ægteskab.

Men nå hvis hendes Danske mand er ligeglad med hende, så kan du vel godt "låne" hende intil hun må finde sig en ny og mere venlig partner indtil hun får sin permanente opholdstilladelse.

Så overvej du din situation om det ikke var mere hensigtsmæssigt at tage en tur til thailand, der er jo en million Thaipiger som venter på den rette mand.

Ellers er der jo brugere af dette forum der har gode forbindelserWink (undskyld jeg kunne ikke dy mig

dkjohnt
du skriver at den danske mand er ligeglad med hende......

Har du da snakket med ham??? For hvad hun siger lige netop nu hvor hun kæmper med næb og klør for at blive i Danmark, behøver slet ikke være rigtig.
Det kunne jo være at manden ikke kan opfylde hendes ønsker om "mange penge" og "hus I thailand" osv - og at hun defor ser sig om efter en der kan.......
Det kunne jo være at han har ofret alt for hende, men at pigen - næsen i sky - vil have mere.
Det kunne jo være at hun har lukket for det varme vand, fordi det ikke helt går efter hendes hoved og ideer.
Så hvis den Danske mand er ligeglad med hende så ville jeg -
hvis jeg var dig, tage kontakt med ham og få den rigtige forklaring.
Boet i Thailand - Cambodia - Myanmar siden 1994, heraf 8 år som guide.

"If you havnt been - you havnt live"

Davser
Ja det kunne jo også være noget møg at tage hende fra den anden,
Hvornår sker det igen at hun vil ha en anden, og går bag din ryg og snyder dig
Undskyld jeg er lidt negativ, men jeg hader det med at snyde hinanden
også kaldet utroskab,og det er ikke rart at rode med andres koner,det er ikke PÆNT, du ville sikkert heller ikke ha at din kone/kæreste gik i seng med andre,så nallerne væk
bamsen

latour82
Hej Bamse

Jeg tror ikke det med om han ville være ked af at nogen går med hans kone/kæreste må bekymre ham synderligt.

Han fimser da med en GIFT kvinde nu, så det omvendte må da ikke kunne genere ham, medmindre han da er hylkeriskShock

andreas2
Jah hvad skal jeg sige. Jeg syntes svarene er lidt negative. Der er meget mistro. Men for det første hun har været gift med sin mand i halvandet år, og da hun ikke er 24, så hun har ikke kunnet få permanent opholdstilladelse her. Men har været i thailand og denmark o.s.v. De blev gift i thailand helt klart med det mål at få hende op til danmark. Altså fra familiens side. Jeg forstår det ikke helt, da hun ikke har været 24 år.
Aftalen med manden (en bekendt til hendes danske svoger) var at de kunne se og håbe at de ku ha det godt sammen. Hun spurgte ham dengang, og han sagde at det havde han da forhåbninger om. Familien sagde at han var en rar og sød mand. Så hun håbede også.

Men det var det moralske, selvfølgelig er hun blevet sammen med ham efter. Fordi hun har sin nærmeste familie her i danmark. Det ka man ikke fortænke hende i. Hun vil gerne være i danmark.

Igen det moralske. jeg har ikke hapset en gift pige her, og straks været i seng med hende. Faktisk var vores forhold sådan, at vi nok begge har kæmpet lidt imod, fordi vi begge godt ved at det er noget rod. Familien er heller ikke så glade for det, da de hellere så at hun prøvede med hendes mand. Men de ved godt at hun ikke har det godt. Og derfor har de heller ikke ligefrem sagt til hende at hun ikke skal.

Derfor tror jeg selvfølgelig på hende, fordi jeg føler at jeg kender hende godt, og ved at hun ligesom mig bare er forelsket. Hun presser ikke på med noget giftermål, men vi ka ikke gøre så meget ved at vi er glade for hinanden. Ligenu er hun i thailand igen, hendes mand har ikke hjulpet med visum tilbage. Hun har været syg og kommet på sygehus. Hendes mand har ringet til hende en gang på 3 mdr. Jah hvad skal man sige. Hun snakker ikke dansk, der er ikke meget hjælp fra hendes mand der. Jeg må indrømme at jeg tror på hende.

Men hun er også forvirret, familien siger en ting, men hendes hjerte siger noget andet.

Men igen er det et problem at de er blevet gift i thailand, i.f.t. at blive skilt i danmark?
Sådan som jeg forstår dig surin, så tager det et halvt år. d.v.s at hvis hun kommer til danmark, bliver skilt. så ka hun rejse tilbage til thailand efter 3 mdr. blive der i 3 mdr(ialt 6 mdr.) komme tilbage og være skilt, og vi ka hvis vi vil blive gift. ? langt spørgsmål...smil..

Og surin er du sikker på det du siger om at få dispensation for mange ting, fordi jeg har et barn med en dansk pige?
Hvis det er rigtigt er det jo en stor fordel:

Håber på lidt mindre mistænkelige svar denne gang..smil..

P.s jeg har oplevet de hurtige thaipiger her i danmark. De spiller godt må jeg sige, men det her er altså anderledes, har taget lang tid at nå til hvor vi er nu i.f.t. hinanden.

latour82
kort og godt, det moralske kan man have meninger om, hvordan det forholer sig rent praktisk kan du læse alt om på denne adresse.

www.udlst.dk der vil du også kunne læse mange spændene ting, feks at permanent opholdstilladelse først gives efter 3 eller 7 år, alt efter ansøgningstidspunktet

N

oleskyum
Til andreas2. Find ud af om det visum som hun opholder sig på i Danmark er turistvisum eller visum med henblik på familiesammenføring. Har deres vielsespapirer været i udl.styrelsen?.

Man kan godt blive skilt i Danmark med det samme, uden seperation, men det kræver enighed mellem parterne samt utroskab som skal bevidnes.
Kan hun ikke lade sig skille i Thailand og så vente til hun er 24.

Men jeg mener der er noget der halter, hvis familien er i Danmark
har de inden hun kom herop været klar over det umulige i det.

Det kan godt være pigen ikke ved bedre men familien ved det, så
hvis du vælger hende ville jeg vælge familien FRA.

surin
om hun er gift her eller i thailand kommer da ud på et du roder rundt med en gift piger der åbenbart ikke er færdig med sin mand endnu da hun stadigvæk tager herop til ham du skriver at han ikke gør noget for at orden visum til hende det tro da fanden hvis hun ligger og roder rundt med en anden
men det er jo jeres sag bare husk hvis hun er utro nu hvad skulle stoppe hende med at være dig utro hvis det hele ikke går efter hendes hoved i jeres forhold ja undskyld men jeg har det ligesom bamsefarr jeg har intet tilovers for folk der er utro
jeg er 100 % sikker på at det du har barn betyder ingen bankgaranti og forsørgels og boligkrav jeg har selv benyttet mig af samme rettigheder

Spring til debat: