Se indlæg
Thailand Portalen (version 2004) » Thailandsk mad i Danmark og dansk mad i Thailand » Butikker, ingredienser og redskaber
 Udskriv debat
økologisk mad?
rmk
Hej allesammen
Er er noen af jer der ved om der findes økologiske varer i Thailand? Altså på samme måde som vi har det røde Ø mærke i danmark... Findes der økologisk landbrug i Thailand?

Håber i kan hjælpe mig her Smile

René

tuktuk
Hej Rene

økologiske varer er ikke særligt udbredt hernede som en dicideret mærkeordning, dog kan du mange steder få frugt og grønt som ikke har fået sprøjtegift og andre pesticider......

Det bedste bud jeg har på en egentlig butik er kongens eget supermarked kaldet "Golden Place" der ligger et i Hua Hin ved paladset og der skulle ligge 2 i Bangkok. Her er alle de grøntsager og frugter som alle er økologiske (dog ikke mærket som så), og så går overskudet til et godt formål samtidig nemlig kongens projekter til landfamilierne som har dyrket varerne.....

Held og lykke med at finde varene...

Hilsen

Martin Kaiser-Nielsen
Tuk Tours - Thailand
Redigeret af tuktuk d. 06/06-2006 05:25

www.tuktours.dk
xxxx
Hej

Fra lopburi Agricultural technology service center... Direktoer.. Vuti Niponkit..
har jeg faaet at vide der er 5 oekologiske projekter igang her ude og jeg forventer at komme med i aar., hvoraf kun den ene har faaet bevis..... Om kongen som naevnt selv har nogle oekologiske landbrug ved jeg ikke.

Men ellers skal man nok generelt gaa ud fra at foedevarerne her ude er fyldt med alverdens ting og sager.. og det er ligemeget om det er frugt/groent eller koed.
Derfor arbejder jeg paa at blive stort set selvforsynende og faa det groenne bevis..... Naar jeg ser hvordan naboens grise bliver fyldt med alverdens medicin, saa mister man sq appetitten.

le-si

Spring til debat: