Se indlæg|
MS Outlook problem
|
|
| Janip |
Lagt på d. 13/06-2006 13:32
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 3 |
Jeg er netop flyttet til Thailand, men benytter stadig Dansk Bredbånd som internetudbyder. Jeg foretrækker at benytte MS Outlook til at sende og modtage mails, men via min bærbare, kan jeg kun modtage mails og ikke sende til Danmark. Hvis jeg som smtp server indtaster min vens servernavn (han bor her ligeså), kan jeg sende til andre her i Thailand, men ikke til danmark. Min e-mail er sat op som en pop3 server, og der hvor jeg bor er de tilsluttet TOT. Jeg har prøvet med et utal af smtp servere, men samme resultat. Jeg kan godt både sende og modtage hvis jeg går direkte på Dansk Bredbånds mail server, men jeg er interesseret i at hente mine mails ned i MS Outlook, hvor jeg kan gemme mails fra flere forskellige mail adresser i samme program. Er der nogen der har en løsning? Hilsen Jan |
|
|
|
| ncmohr |
Lagt på d. 13/06-2006 13:44
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 127 |
Hejsa Normalt er det sådan at den internet udbyder du tilslutter dig til kræver at du benytter deres smtpserver. Derfor skal du bruge din thaiudbyders smtp-server. Pop3-konti skal være uændrede. Har rejst i afrika, europa og 6 gange i thailand. Alle gangene til aonang og krabi og Chiang mai. Skal til thailand igen i 2010 til Oktober. Der skal vi også vietnam for første gang.
|
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 13/06-2006 15:19
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
Hej Jan, Hvilken internetudbyder benytter du? Er det True, Loxinfo, etc.? /Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
|
Lagt på d. 13/06-2006 16:42
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Kære robert Der står at han bruger stadig dansk bredbånd |
|
|
|
| ncmohr |
Lagt på d. 13/06-2006 16:48
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 127 |
Men han ringer vel ikke op til danmark hvis han er i thailand? Det lyder frygteligt dyrt
Har rejst i afrika, europa og 6 gange i thailand. Alle gangene til aonang og krabi og Chiang mai. Skal til thailand igen i 2010 til Oktober. Der skal vi også vietnam for første gang.
|
|
|
|
|
Lagt på d. 13/06-2006 16:52
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
hvis mit firma betalte ville jeg være kold som jordbær is, men han skrev at hans ISP var DB |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 13/06-2006 19:02
|
Hej deepseadivers, Du har helt ret i, at han faktisk skrev Dansk Bredbånd; men gør han det, så skal han vel blot benytte sin gamle opsætning? Egentlig antog jeg, at han skrev sådan, fordi han ikke er inde i den slags ting. Men måske Janip kan afklare det for os? Har Silke forresten lært noget Thai, eller er det nu filipino? /Robert Redigeret af Robert Kronberg d. 13/06-2006 19:03 Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| Janip |
Lagt på d. 14/06-2006 05:39
|
Jeg bor i en lejlighed herude hvor de har internet gennem TOT. Mit problem med outlook er at jeg benytter e-mail adresse hos min danske udbyder, dvs. den hedder . Som sagt kan jeg ikke sende mails til Danmark fra min MS Outlook via denne e-mail. Går jeg på Dansk Bredbånds server, er der ingen problemer. |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 14/06-2006 06:30
|
Hej, Nu har jeg kigget over det hele på flere af TOTs sider, og jeg kan ikke finde deres support. Du skal muligvis benytte smpt.tot.or.th eller mail.tot.or.th eller mail.totweb.net eller smpt.totweb.net som smpt-server. Tilføjelse. Jeg har fundet ud af, at du muligvis skal benytte: smtp5.totonline.net Men prøv at ringe til TOT Contact Center Tel. 1100. /Robert Redigeret af Robert Kronberg d. 14/06-2006 07:01 Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
|
|
|
| Janip |
Lagt på d. 15/06-2006 06:52
|
Tak for hjælpen alle. Jeg har selv løst problemet. Fandt ud af at de benyttede en proxy server, og skulle så sætte benytte denne udbyders smtp server. Alt virker normalt igen. Tak |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.