Se indlæg
 Udskriv debat
Tax-free priser
falang yao
Hej med jer,

Nej sikken forskel paa priserne mellem Kastrup lufthavn(transithallen)-On board paa Thai Inter-BKK lufthavn (ankomst hallen).

-Jeg koebte en flaske Jonnhy Walker Black Label i Kastrup lufthavn, og expedienten bedyrede at prisen paa 255 Dkk var et fund da det var et 100cl flaske. OK, jeg troede paa manden og koebte den .

-Om bord paa TG 951 fra CPH til BKK, ser jeg i deres Taxfree brochure at prisen nu var kun 26 $ eller ca 160 Dkk. Saa koebte jeg endnu en flaske, Thai kan godt lide (godt hjulpet at TV reklammerne) BLACK Label.

-I BKK's lufthavns smaa forretningerne i gangerne paa vej til paskontrolen, var B L nu til 1100฿ og for at det ikke skulle vaere loegn saa var BL paa tilbud i de forretninger som ligger (strategisk/psykologisk placeret) lige over for trapperne efter paspolitiet til hoejre for bagage baandene, til 980 ฿.

OEV---OEV---OEV---OEV

Et enkelt "lyst" punkt til den historie, er at Koebenhavns Lufthavn tillader at man koeber Taxfree paa vej hjem i transithallen, bare man har kupon fra sit boardingpas med. Foer i tiden skulle du "slaebe" dine toldfri varer frem og tilbage paa ferie.

M.v.h., M. Rasmussen Cool
Thailand-You are always on my mind, even when sometimes it's S. S. but D. D.
falang-yao@dansk-thai.dk

pdrhan
Købte du så ikke een til flaske BL på vejen ud til 980THB ? GrinGrinGrinGrin
Flyver SQ til SIN og BKK - altid! ;-)
i194.photobucket.com/albums/z48/pdrhan/pdrhn2.jpg

falang yao
Hej pdrhan,

NEJ det gjoerde jeg ikke . Jeg koebte 2 Grin

M.v.h., M. Rasmussen Cool
falang-yao@dansk-thai.dk

lindegaard
falang yao:

ja og det har man kundet i årevis.... købe ved bagage båndene, selv Prince cigaretter har de til 580 Baht pr karton...Grin
Redigeret af lindegaard d. 19/06-2006 14:58
omne ignotum pro magnifico
"everything unknown appears magnificent"

Prince cigaretter har de til 580 Baht pr karton...

Så det godt man ikke ryger det pjat der. ik John GrinGrinGrin
Redigeret af d. 19/06-2006 15:33

falang yao
lindegaard skrev:
falang yao:

ja og det har man kundet i årevis.... købe ved bagage båndene, selv Prince cigaretter har de til 580 Baht pr karton...Grin

Hej Lindegaard,

Det har også viste hele i tiden (siden 1992), min pointe var som overdkriften lyder: PRIS forskelen på Johnny Walker Black Label, i Kastrup Lufthavn -Thai Airways og BKK lufthavn.
Jeg har også, sågar köbte Prince til 380฿,den gang hvor Tax-free shoppen var til venstre når man kom ned af trapperne ved baggage båndene, men heldigvis ligesom Jsh71 er jeg holdt op med det pjat for 4 år siden

M.v.h., M. Rasmussen
falang-yao@dansk-thai.dk

Spring til debat: