Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
|
familiesammenføring/turistvisum
|
|
| hansi66 |
Lagt på d. 22/06-2006 13:07
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 33 |
Hej Jeg har et spørgsmål angående Familiesammenføring(FS), min kæreste er på besøg i øjebliket indtil d 29 august, hvorefter hun tager hjem, mens hun er her planlægger vi at blive gift på rådhuset, papirerne er iorden. men mit spørgsmål lyder sådan her, når min bankgaranti er blevet frigivet, er det planen vi vil søge FS, men kan vi mens denne ansøgning er under behandling søge et turistvisum til min til den tid kone uden jeg skal stille garanti for turistvisum, sådan at hun kan komme til danmark igen i februar 2007 selvom FS ikke er færdig behandlet. Håber ikke spørgsmålet er for kringlet, men ellers vil jeg gerne uddybe det nærmere, grunden til alt dette er at jo hurtigere hun kan få opholdstilladelse jo hurtigere kan hun komme på sprogskole. PÅ forhånd tak, og tak for mange goe indlæg og goe svar som jeg selv har nydt godt af Hansi ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
| surin999 |
Lagt på d. 22/06-2006 13:30
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 298 |
der skal ikke stilles bankgaranti for ægtefæller i forbindelse med turistvisum men spørgsmålet er om hun kan få turistvisum når i sammen tidigt søger FS. i kunne jo også vente med FS til hun er her på turistvisum så kan hun lovligt blive her imens i søger FS Surin er død længe leve Surin999 |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 22/06-2006 14:15
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
Hej hansi66, Når der ikke skal stilles anfordringsgaranti for ægtefælle, ville jeg vente med at søge FS, indtil hun kom til DK for anden gang og så søge FS. /Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| Hep |
Lagt på d. 22/06-2006 15:06
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 510 |
Man kan godt søge om turistvisum samtidigt med at man har en FS sag kørende - det er intet problem. Dog ville jeg nok overveje at gøre som Surin og Robert foreslår, da i jo så kan være sammen her under behandlingen af sagen. |
|
|
|
| hansi66 |
Lagt på d. 26/06-2006 13:08
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 33 |
Tak for svarene, jeg tror jeg følger jeres råd og venter med ansøgning om FS til hun er kommet her anden gang![]() |
|
|
|
| mgj |
Lagt på d. 03/09-2006 18:09
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 68 |
Jeg er netop blevet gift med min kæreste i DK, men hun er nødt til at tage tilbage til Thailand og så kan vi søge FS derfra, ellers tager de ca. halvdelen af anfordringsgarantien (26.010,- kr), da hun ikke overholder betingelserne i TURIST-visumet ved at søge om FS. Sådan har jeg fået oplyst reglerne hos Udlændingeservice!!!! Så check lige først inden du får hende herop igen. Forventer også at skulle stille anfordringsgaranti på 55.000 kr selv om vi er gift!! Nogen gange er det bedst at betragte det hele i sikker afstand
|
|
|
|
| Hep |
Lagt på d. 04/09-2006 07:59
|
mgj skrev: Jeg er netop blevet gift med min kæreste i DK, men hun er nødt til at tage tilbage til Thailand og så kan vi søge FS derfra, ellers tager de ca. halvdelen af anfordringsgarantien (26.010,- kr), da hun ikke overholder betingelserne i TURIST-visumet ved at søge om FS. Sådan har jeg fået oplyst reglerne hos Udlændingeservice!!!! Så check lige først inden du får hende herop igen. Forventer også at skulle stille anfordringsgaranti på 55.000 kr selv om vi er gift!! Jeps de snupper garantien hvis man søger fra DK, men jeg mente nu det var hele garantien. 26.000 er dog også mange penge så det kommer vel ud på et. Hvis jeg var dig ville jeg samtidigt med FS ansøgningen også indgive ansøgning om et visum til din kone. På den måde kan du få hende herop igen mens de behandler FS ansøgningen. Eftersom at hun nu er din kone skal du ikke stille garanti for visumet og hun vil få tildelt processuelt ophold så hun kan være her i DK mens de ordner Jeres FS ansøgning. Min kone er her i DK lige nu på samme opskrift. Vi venter på at de får behandlet FS ansøgningen så hun kan komme igang med at få lært noget dansk. De 55.000 i garanti når i får Jeres FS er det vist meget svært at komme udenom. Hvis du har særbørn eller lignende er der vist mulighed for det, men ellers er det ikke nemt. |
|
|
|
| Hep |
Lagt på d. 04/09-2006 08:03
|
og i øvrigt tillykke med det mgj! ![]() |
|
|
|
| Ole Mosgaard |
Lagt på d. 04/09-2006 15:33
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 49 |
Skal der også stilles garantisum, hvis ens ægtefælles barn (17 år ) skal besøge os i Danmark på tyristvisum. Min kone har opholdstilladelse/familiesammenføring ??? Ole Mosgaard |
|
|
|
| EPErnstDK |
Lagt på d. 04/09-2006 15:41
|
|
Begynder ![]() Antal indlæg: 23 |
Er der ikke nogen der kan definere "SÆRBØRN"? Jeg har selv børn fra mit ægteskab, som jeg har hver anden weekend. Er det særbørn?
Hilsen
Erik |
|
|
|
| Stampe |
Lagt på d. 04/09-2006 17:05
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 305 |
Skal der også stilles garantisum, hvis ens ægtefælles barn (17 år ) skal besøge os i Danmark på tyristvisum. Min kone har opholdstilladelse/familiesammenføring ??? Ole Mosgaard Der skal ikke stilles Garanti v/ Børn - Forlædre - Ægtefælle. ![]() ![]() ![]() ![]() Hilsen Stampe |
|
|
|
| h |
Lagt på d. 04/09-2006 18:47
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 368 |
sær-børn er egne børn/barn fra tidligere forhold/ægteskab som man som minimum har reglmæssig samkvem med og har man sær-barn så er man undtaget for udls krav til sammenføring med ny ægtefælle EPErnstDK skrev: Er der ikke nogen der kan definere "SÆRBØRN"? Jeg har selv børn fra mit ægteskab, som jeg har hver anden weekend. Er det særbørn? |
|
|
|
| mgj |
Lagt på d. 05/09-2006 07:29
|
|
Hep skrev: Hvis jeg var dig ville jeg samtidigt med FS ansøgningen også indgive ansøgning om et visum til din kone. På den måde kan du få hende herop igen mens de behandler FS ansøgningen. Eftersom at hun nu er din kone skal du ikke stille garanti for visumet og hun vil få tildelt processuelt ophold så hun kan være her i DK mens de ordner Jeres FS ansøgning. Min kone er her i DK lige nu på samme opskrift. Vi venter på at de får behandlet FS ansøgningen så hun kan komme igang med at få lært noget dansk. Hej Hep ![]() Tak for din lykønskning og råd. Checkede med Visumafd. og FS idag, og de sagde at der nok gik lige lang tid med behandlingen af begge sager. Det forstår jeg ikke, hun har jo lige vist at vi overholder betingelser og udrejsedato´er for turist visaet, så hvorfor skal det tage 3 måneder igen??? Og min kone er ved at blive skør over alle de formularer, kopier og attester vi skal ordne inden hun tager hjem, og forstår ikke alt det hurlumhej, hun har jo ikke gjort noget galt!! LOL Nogen gange er det bedst at betragte det hele i sikker afstand
|
|
|
|
| Hep |
Lagt på d. 05/09-2006 11:52
|
mgj skrev: Checkede med Visumafd. og FS idag, og de sagde at der nok gik lige lang tid med behandlingen af begge sager. Det forstår jeg ikke, hun har jo lige vist at vi overholder betingelser og udrejsedato´er for turist visaet, så hvorfor skal det tage 3 måneder igen??? Den tror jeg ikke du skal tro på mgj. Vi indleverede den 14-06-2006 ansøgning om FS hos ambassaden i BKK. Vi overholder samtlige betingelser for fast-track behandling (2 måneder) og i øvrigt alle de andre betingelser/krav stillet i udlændingeloven. Den 30-08-2006 var så første gang at jeg hørte fra Udlændinge”service”. Jeg modtog et brev hvor de bad mig indsende en integrationserklæring fra min kone, da de ikke havde modtaget den. Altså har de på 2½ måned formået at konstatere at der mangler et papir. Det papir har de i øvrigt selv smidt væk, da jeg ved at alt er afleveret på ambassaden. Jeg havde lavet en aftale med en fra udenrigsministeriet som checkede at alle de korrekte papirer var blev afleveret og det tjekker ambassaden i øvrigt også selv normalt. Derfor er det lidt ærgerligt at det er gået tabt et eller andet sted i processen mellem ambassaden og US. Jeg snakkede med min sagsbehandler og hun indrømmede at den 30/08 var første gang at de havde kigget på sagen på trods af at de havde haft den siden 14/06. Vi søgte om et visum til min kone den 28/06 på ambassaden i Bangkok og fik det den 07/08. Jeg var også lidt fortørnet over at det skulle tage dem så lang tid at behandle et nyt visum til min kone, da hun jo tidligere havde overholdt visumforpligtigelserne, men sådan er det åbenbart. Altså kort sagt: FS ansøgning – indtil videre har det taget dem 2½ måned at finde ud af at de har smidt et papir væk. Når jeg spørger til hvornår man kan forvente at de er færdige er svaret at ”sagsbehandlingstiden kan på nuværende tidspunkt ikke oplyses”. Visum ansøgning – det tog knap 1½ måned for dem at behandle det. Jeg vil derfor absolut godt mene at det kan betale sig at søge om visum samtidigt med FS. mgj skrev: Og min kone er ved at blive skør over alle de formularer, kopier og attester vi skal ordne inden hun tager hjem, og forstår ikke alt det hurlumhej, hun har jo ikke gjort noget galt!! LOL He he.. ja det er lidt af et cirkus.. Husk at tage kopier af alt hvad du/i afleverer og et godt råd er at skrive til ambassaden og få dem til at dobbeltchecke at alle de korrekte papirer bliver afleveret til dem. |
|
|
|
| samee |
Lagt på d. 16/09-2006 19:45
|
|
Hej, hm efter lige at have læst her så er jeg ikke helt sikker på at jeg er helt med. altså hvis vi bliver gift i dk, og hun efterfølgende rejser hjem og søger påny visum og når hun så er her søger vi FS, og så er der ikke nogen garanti, godt så. hm men hvilke papir skal hun medbringe til behandling af FS??? - udfyldelse af de papir som bliver tilsendt de der 25-+ sider?? ![]() |
|
|
|
| samee |
Lagt på d. 22/10-2006 16:58
|
|
Hej Hep, Hm tænkte på om det var muligt at få dig til at lave en liste over hvilke papirer der er nødvendige, da i lige har været igennem møllen og med tanke på alle de ændringer der er lavet i løbet af i år. ved godt at der står en masse neknok på udsl hj side, men information fra dig som er frisk - det følger jeg mig lidt mere tryg ved end deres hj side, har svært ved at "tolke" hvad de skriver rigtigt. Hilsen Jan. |
|
|
|
| Zombie |
Lagt på d. 22/10-2006 21:54
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 118 |
Hej jeg har lige postet dette i en anden tråd men nu kommer det så også her![]() Der er af udlændingeservice lanceret en "ny" procedure i sager om familiesammenføring som kaldes "Fasttrack" Det går ganske enkelt ud på at hvis du aflevere alle nødvendige dokumenter (både ansøgers og dine) på ambassaden i BKK og de ellers er korekt udfyldt så kan din sag behandles efter "fasttrack" metoden. Citat: Familiesammenføringssager behandlet efter fasttrack-proceduren kan normalt afgøres inden for 2 måneder. De dokumenter som skal medbringes er mindst følgende (jeg skriver mindst da jeg ikke vil være ansvarlig for at det ikke lykkedes i første hug): Skema A, Skema A1, Skema A2, Skema A3, Skema B, Skema D, Skema F, Integrationserklæring fra jeg begge hendes både på Thai og engelsk, orginal Vielses attest, dåbsattester, ID kort og pas kopier, tag også de orginale med, dine lønsedler for de 3 sidste måneder eller andet bevis på at du kan leve op til en forsørgerrolle, et bevis på at du opfylder boligkravet ( en lejekontrakt med angivelse af boligens størrelse eller en BBR + et skøde), pasfoto 4 stk af hende, hendes stamtræ tror nok det kaldes taiban. Det er en god ide at downloade alle disse Blanketer og udfylde dem på forhånd på en PC for det tager LANG tid og så slipper man for at stå på ambassaden og gøre det, dog SKAL blanket F udfyldes i hånden. Har din kærste / kone et barn og barnet skal med ved samme lejlighed skal din k/k have et skrifteligt tilsagn fra faderen om at lilleput må forlade thailand, har din k/k istedet den fulde forældre myndighed skal dette blot dokumenteres. Nb. Det er iøvrigt god praksis at ringe til uservice for at følge op på ens sag, spørg om de har modtaget alle nødvendige dokumenter osv. så er der en lidt større chance for at det rent faktisk "kun" tager 2 måneder. Køre din sag efter fast-track så er det en sagsbehandler som kun behandler fast-track sager som sidder med din sag, du kan få oplyst hvem det er samt et nummer til vedkommende ved at ringe til uservice og spørge dig for. Til sidst, sørg på forhånd for at du har navene på hendes forældre, søskende (samme far og mor) og hendes børn, oversat til engelsk samt deres fødselsdage det skal du nemlig også skrive i alle blanketerne. God fornøjelse Redigeret af Zombie d. 22/10-2006 22:02 |
|
|
|
| mgj |
Lagt på d. 22/10-2006 22:29
|
|
Hej Samee :-) Angående formularer, kan du finde alle blanketter på : http://www.nyidan....dk/da-DK/ Dog skal du være opmærksom på at de lige har ændret på hvilke blanketter man skal udfylde! På trods af at jeg ringede til udlændinge "Service", og bad dem oplyse mig hvilke blanketter vi skulle bruge, bad ambasaden i Bangkok min kone udfylde to blanketter mere, og som yderligere var på dansk. Til alt held var et par af vores venner i Bangkok, så han måtte bruge 1½ time på ambasaden med at hjælpe hende med at udfylde blanketterne!! Lidt overraskende at der ikke er samhørighed mellem hvad US forlanger af blanketter samt hvad ambasaden vil have. Mit bedste råd er stadig at rådføre dig per telefon hos US, hvilke blanketter og papirer de vil have!! Held og lykke!! Redigeret af d. 22/10-2006 22:38 Nogen gange er det bedst at betragte det hele i sikker afstand
|
|
|
|
| falang yao |
Lagt på d. 23/10-2006 00:15
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1075 |
Med henvisning til : [url]www.nyidanmark.dk[/url] familiesammenføring/Når du søger : Opholdstilladelse skal som udgangspunkt være opnået inden indrejsen i Danmark. En ansøgning om familiesammenføring indgives i ansøgerens hjemland. 1-<<Hvis ansøgeren først indgiver sin ansøgning, efter at han eller hun er kommet til Danmark, kan Udlændingeservice således afvise ansøgningen>> 2-<<I praksis vil der dog ofte være tilfælde, hvor en ansøgning om familiesammenføring kan indgives i Danmark. Personer, som allerede har en anden opholdstilladelse i Danmark, eller som opholder sig i Danmark visumfrit eller på gyldigt visum, kan således som udgangspunkt få behandlet en ansøgning om familiesammenføring indgivet i Danmark>> F.A.Q : er ophold på turistvisum omfattet i #2 ?????? UDLS retninglinierne er næsten som fransk grammatik hvor hver ting har sin regel og hver regel har sine untagelser. Længe leve bureaukratien! Nogle påstår at ELVIS stadig lever, er der nogle som ved om Machiavelli også gører det ? M.v.h., M. Rasmussen
Thailand-You are always on my mind, even when sometimes it's S. S. but D. D.
falang-yao@dansk-thai.dk |
|
|
|
| Zombie |
Lagt på d. 23/10-2006 09:55
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 118 |
Zombie skrev: Hej jeg har lige postet dette i en anden tråd men nu kommer det så også her ![]() Der er af udlændingeservice lanceret en "ny" procedure i sager om familiesammenføring som kaldes "Fasttrack" Det går ganske enkelt ud på at hvis du aflevere alle nødvendige dokumenter (både ansøgers og dine) på ambassaden i BKK og de ellers er korekt udfyldt så kan din sag behandles efter "fasttrack" metoden. Citat: Familiesammenføringssager behandlet efter fasttrack-proceduren kan normalt afgøres inden for 2 måneder. De dokumenter som skal medbringes er mindst følgende (jeg skriver mindst da jeg ikke vil være ansvarlig for at det ikke lykkedes i første hug): Skema A, Skema A1, Skema A2, Skema A3, Skema B, Skema D, Skema F, Integrationserklæring fra jeg begge hendes både på Thai og engelsk, orginal Vielses attest, dåbsattester, ID kort og pas kopier, tag også de orginale med, dine lønsedler for de 3 sidste måneder eller andet bevis på at du kan leve op til en forsørgerrolle, et bevis på at du opfylder boligkravet ( en lejekontrakt med angivelse af boligens størrelse eller en BBR + et skøde), pasfoto 4 stk af hende, hendes stamtræ tror nok det kaldes taiban. Det er en god ide at downloade alle disse Blanketer og udfylde dem på forhånd på en PC for det tager LANG tid og så slipper man for at stå på ambassaden og gøre det, dog SKAL blanket F udfyldes i hånden. Har din kærste / kone et barn og barnet skal med ved samme lejlighed skal din k/k have et skrifteligt tilsagn fra faderen om at lilleput må forlade thailand, har din k/k istedet den fulde forældre myndighed skal dette blot dokumenteres. Nb. Det er iøvrigt god praksis at ringe til uservice for at følge op på ens sag, spørg om de har modtaget alle nødvendige dokumenter osv. så er der en lidt større chance for at det rent faktisk "kun" tager 2 måneder. Køre din sag efter fast-track så er det en sagsbehandler som kun behandler fast-track sager som sidder med din sag, du kan få oplyst hvem det er samt et nummer til vedkommende ved at ringe til uservice og spørge dig for. Til sidst, sørg på forhånd for at du har navene på hendes forældre, søskende (samme far og mor) og hendes børn, oversat til engelsk samt deres fødselsdage det skal du nemlig også skrive i alle blanketerne. God fornøjelse Tilføjelse: Blanket F som skal udfyldes i hånden skal de have 2 eksemplar af. Og stamtræet hedder tabian baan, for lige at få det rettet også. Redigeret af Zombie d. 23/10-2006 09:57 |
|
|
|
Side 1 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.