Se indlæg|
1 falang a week
|
|
| phitsanulok |
Lagt på d. 17/07-2006 10:50
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1054 |
Hejsa. Jeg bor i New Zealand. De sendte en dokumentar om pataya her til aften... Dte handlede om maend der forelsker sig i unge thaier. Det er jo i sig selv ikke noget nyt, men hvad der var nyt for MIG var at der bliver draebt i gemmensnit 1 falang om ugen i pataya ALENE. Jeg maa indroemme at det kom lidt som et chok til mig. Det skreammer mig nu ikke, bare et lille reality check. |
|
|
|
|
Lagt på d. 17/07-2006 10:57
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
phitsanulok skrev: Hejsa. Jeg bor i New Zealand. De sendte en dokumentar om pataya her til aften... Dte handlede om maend der forelsker sig i unge thaier. Det er jo i sig selv ikke noget nyt, men hvad der var nyt for MIG var at der bliver draebt i gemmensnit 1 falang om ugen i pataya ALENE. Jeg maa indroemme at det kom lidt som et chok til mig. Det skreammer mig nu ikke, bare et lille reality check. Ja det er skræmmende så mange som ryger ud fra deres balkoner og politiet kalder de fleste for selvmord,det er ligefør at folk som er bagbundet har skudt sig selv Men mange gange er det mænds egen skyld,de kan bare lade være med at rende rundt og spille så smart med deres penge,for at inponere pigerne Men selvfølgelig giver det ikke ret til at slå ihjel. bamsen Redigeret af d. 17/07-2006 13:11 |
|
|
|
| xxxx |
Lagt på d. 17/07-2006 15:16
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1135 |
Tja Bamse du har en pointe der.. Det er nogen gange tist at se og høre landsmænd føre sig frem... Og ja det fører nogen gange til en hurtig død.... Men som jeg tidligere har skrevet om her.. så kan det forekomme på anden vis også.... thaier tænker ikke som vi gør og det har vi bare at lære... ellers taber vi....... Jeg tabte og lærte og jo jeg tror stadig på at thailand er mit hjem... le-si |
|
|
|
| thaikurt1 |
Lagt på d. 18/07-2006 07:12
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2882 |
Der jo altid være et antal mord i en storby. Jeg ved ikke hvor man thai der dræbt i forhold til farang. Jeg vil gå ud fra at i forhold til hvad der bliver dræbt af farang. er meget storre. Det er ikke en by jeg vil lade min børn vokser op i. Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."
|
|
|
|
|
Lagt på d. 18/07-2006 09:21
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Jeg vil nu ikke kalde pattaya en storby, men derfor er det da skræmmende alligevel. |
|
|
|
| latour82 |
Lagt på d. 18/07-2006 10:49
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 377 |
For at gøre "statestikken" komplet, så vil jeg gerne oplyse om at mens vi var i Pattaya (just hjemkommet) der var der en ældre Engelsk mand (64) som aflivede hans unge Thailandske kone (26). Så det går altså begge veje. Niels |
|
|
|
| Locturian |
Lagt på d. 18/07-2006 12:08
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1383 |
Altså, nu er Pattaya druk, hor og kriminalitet? Er det undrene for nogen at der er høj dødelighed der? Dem der tager til Pattaya og undre sig over at man kan komme til skade hvis man fører sig frem som en charletan, skulle enten blive hjemme, eller læse på lektien inden man tog afsted, og opføre sig ordentligt. Tror heller ikke at størstedelen af dem der kommer galt afsted, er guds bedste børn, og dem der opfører sig bedst. Dem der befinder sig på Thailands store turistdestinitioner har også set de røvhuller der råber højt og ter sig som en tosset fordi de har råd til at fyre den af... Vil man leve i Thailand, må man gøre det på thai-præmisser. Man tager heller ikke til Grønland kun iført et par shorts, med forventing om at holde varmen... |
|
|
|
| xxxx |
Lagt på d. 18/07-2006 16:14
|
Hejsa Locturian jamen du har da ret et langt stykke hen ad vejen.... Men at vi skal ændre alt til Thai style.. det er fallit. og i mine øjne dumt... Jeg har ikke så mange venner her efter 3 år, men dem som kommer, de kommer fordi de aksepterer jeg ikke er som dem og jeg aksepterer dem. Og på nogen områder ved de godt farang har lært ikke så lidt mere. Og er ikke bange for at se det og lære noget nyt. Selvfølgelig er der stor forskel på at bo i Bangkok eller turist stederne nede sydpå og så her ude på landet.... Her ude fungerer mange ting stadig som i oldemors tid.. Styret af spøgelser / overtro / munke hmm nå ja der er lige Wii og monkul de er kristne, men stadig de tror lidt for meget på det. mener man skal i kirke mindst 2 gange om ugen for at komme i himlen...... men skidt søndag formiddag tager vi ud og fiske og drikker nogle øl.. så tager han beruset i kirke søndag aften. dejlig dobbelt moralsk.. ![]() Hvem der kommer galt af sted.. ja det ved vi jo ikke, men jeg ved mange kommer det pga af de skide penge...... le-si |
|
|
|
| thaikurt1 |
Lagt på d. 18/07-2006 16:48
|
|
Vi lever lidt thai og dansk og det gaar da udemærker, da jeg jo aldrig bliver thai og min kone hele aldrig bliver danskerne saa har vi tage lidt af hver kultur og leve paa den måde. Min kone er overtro det er jeg ikke men vi begge tro paa buda. Vil jeg havde dansk mad saa lave hun det gerne og thaimad spise vi jo sammen. Det handel om at respekt for hinanden kultur Redigeret af thaikurt1 d. 18/07-2006 16:51 Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."
|
|
|
|
| xxxx |
Lagt på d. 19/07-2006 11:39
|
Hejsa Kurt det har du nemli helt ret i.. det er ikke kun os der skal indrette os.. det gælder også den anden vej for at det kommer til at virke.. Men dansk mad vil jeg nu ikke undvære.. har da lige spist en stykke nybagt franskbrød med steg og rødkål... Og nej jeg tror heller ikke på buddhisme som jeg ikke tror på folke kirken, jeg er ateist fordi jeg endnu ikke har fundet en religion som følger det de vil have andre til at tro på. le-si |
|
|
|
| thaikurt1 |
Lagt på d. 19/07-2006 16:32
|
|
Hejsa le-si Der jo hele ingen der sagt at det er nemt at flytte til et andre land. Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."
|
|
|
|
| Locturian |
Lagt på d. 19/07-2006 17:41
|
|
Altså, det skal lige siges, at jeg er Dansker, og vil altid være det. Jeg tænker som en dansker, og handler for det meste også som en. Men, jeg er af den overbevisning, at man må tilrette sig de steder man er, og ikke omvendt - Thailand skal ikke ændre sig som det passer ind i min lille firkantede verden. Jeg forventer at de respekterer mig som den jeg er, da jeg aldrig bliver 100% Thailænder, men jeg stiller mig ikke på tværs og forventer at tingene altid foregår efter mit hoved når jeg nu er i et fremmed land. Præcis samme holdning har jeg til udlændinge i Danmark - Og lige præcis på det område, er jeg ikke dobbeltmoralsk - Skik følge eller land fly - Det er en motto jeg lever godt efter... Så derfor var min pointe, at en af hovedårsagerne til at folk bliver slået ihjel i Thailand (udlændinge) er fordi man opfører sig dumt. Der er selvfølgelig også penge mange af gangene, og trafikuheld osv osv, men mange gange opfører folk sig bare fuldt ud DUMT! Og så kan jeg også være hård at sige "Det var han sgu selv ude om".
|
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 19/07-2006 21:28
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Som thai-kurt så rigtigt siger, er man i et thai-dansk forhold i thailand eller for den sags skyld i dk, indretter man sig efter hinanden. Altså man går lidt på kompromis på den ene eller anden front for at tilgodese alles behov. Og jo, det betyder også at hvis man bor i thailand, at ens bedre halvdel/kæreste whatever har forståelse for din danske baggrund. Ligesåvel det modsatte er tilfældet i danmark. Skik følge eller land fly er jo for så vidt kun en intetsigende floskel, jeg kan jo tage fejl og konstatere at du nu er buddhist, taler, læser og skriver thai og kun læser japanske tegneserier. Så derfor var min pointe, at en af hovedårsagerne til at folk bliver slået ihjel i Thailand (udlændinge) er fordi man opfører sig dumt. Og så kan jeg også være hård at sige "Det var han sgu selv ude om". Lad os så bare håbe at du ikke kommer i en situation hvor du kommer til at opføre dig dumt. At opføre sig dumt, hvilket vi vel alle gør os skyldige i lejlighedsvis berettiger i min bog ikke til drab. YMMV rinpoche |
|
|
|
| Locturian |
Lagt på d. 20/07-2006 08:57
|
|
Der er aldrig noget der giver ret til at tage et andet menneskes liv - Det er overhovedet ikke det jeg siger. Men hvad angår mennskeliv, ser thailændere anderledes på det end vi gør. Der skal ikke så meget til for at slå en anden ihjel hernede... Og nej, vi laver alle sammen dumheder, ingen er fejlfri. Men derfra, g så til at komme herned, spille don juan, opfører sig som om man er "king of the world" og ihvertfald meget bedre end de lokale thailændere, og ellers råber højt og vifter med arme og ben når man er ude at fulde sig. Ja, så er man sq indbydende til øretæver. Altså, jeg tænker det selv samme når jeg går i byen i København. Når der er nogle andengenerations indvandere der råber højt, skaber sig, taler provokerende til folk, og ellers bare er utålelige. Jeg har tit været i situationer hvor jeg har haft lyst til at klappe dem nogen, men, af frygt for selv at få tæv af deres mange mange venner, har jeg altid forholdt mig i ro. Jeg bliver sq også skide tosset når sådan nogen indvadere mine teritorier - Mon ikke Thailænderne føler lidt det samme? De har bare ikke så langt fra tanke til handling som vi har. Jeg er ikke buddist, jeg er kristen uden at gå i kirke. Jeg beholder med andre ord min beskedne tro for mig selv. ![]() Og jeg synes ikke at tidligere nævnte motto er en intetsigende floskel. Den passer rigtig rigtig godt. Hvis ikke man kan indfinde og indpasse sig efter det sted man er, må man finde et andet sted at være. Såre simpelt. Det pisser mig også af at muslimerne i Danmark skal opføre private gravsteder og moskéer på lige fod med de kristne kirker. Danmark er et kristent land. Vi tager heller ikke til Palæstina og bygger kirker? Nej, så var hovedet røget sig en tur... Men Rinpoche, min sidste pointe her er, at der er grader af dumhed, og ingen fortjener at dø, men man bør indfinde sig efter det miljø man er i, eller tage konsekvenserne af sine handlinger. Ligesom jeg heller ikke stjæler et landgangsbrød i Tyrkiet, for så ryger hånden af
|
|
|
|
| xxxx |
Lagt på d. 20/07-2006 14:19
|
Hej ja men nu er vi vel der ude hvor vi egentlig er enige, men bare prøver at forklare os.. jeg er dansk og har en viden jeg ikke smider i skraldespanden bare fordi jeg har valgt at bo i thailand, ude på landet..... Men jeg lever da nok noget der ligner 60 - 70% thai og har fuldt ud forståelse for at de tænker anderledes.... Men dem som ikke har forståelse for at jeg ved noget andet og ikke er Thai jamen dem må jeg jo så bare sortere fra... jeg er og bliver aldrig Thai og jeg smider da ikke min viden i skraldespanden, bare fordi de ikke har lært ret meget.. For mig at se ville både jeg og de Thaier der er åbne for nyt tabe ved det.... Men rigtigt omgangs kredsen bliver lidt begrænset af den holdning..... skik følge eller land fly.... ja ok men stadig kun tildels.. Og her er Thailand jo så dejlig alsidig.. Mange mennesker lever stadig som i år 1500, men en del har lært og ved godt verden er anderledes. le-si |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

Og så kan jeg også være hård at sige "Det var han sgu selv ude om".