Se indlæg|
regelmæssig samkvem og 55000+ i 7 år??
|
|
| samee |
Lagt på d. 31/07-2006 18:37
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 298 |
Hej alle, Spørgsmål vedr. min pige og jeg bliver gift når hun kommer på besøg. Jeg tænkte, jeg har en ”dele” dreng som jeg har en uge ad gangen (Jeg opfylder regelmæssig samkvem med mit barn) når hun så er kommet hj. Til Thailand søger vi FS. Nu kommer mit spørgsmål: Hvordan kan / skal jeg begrunde mit regelmæssig samkvem med min søn, overfor UDLST for at slippe for at stille de ca. 55,000 + kr. tilrådelighed i 7 år. Tænkte om det er nødvendigt at henvise til puha konventionen om børns rettigheder eller hvad det nu hedder?? Og kan jeg også ”bruge” min samkvem i forbindelse med visum??? Håber der er nogen som har prøvet dette eller som har en upto date klar viden på mit spørgsmål. Hilsen samee. Redigeret af samee d. 31/07-2006 18:56 |
|
|
|
| Moldam |
Lagt på d. 31/07-2006 21:08
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 35 |
Hej samee Vedr. visum kan jeg ikke hjælpe dig, men jeg kan glæde dig med at du ikke kommer til at stille en garanti på de ca. 55000 hvis du har et delebarn. Når i søger om opholdstilladelse skal du udfylde en hel del spørgsmål, også ang. dine børn hvor du beskriver det helt som det er og hvis du har regelmæssig kontakt til til dem så går det helt automatisk, både dig selv og dine børns mor får et brev hvor i skal dokumentere hvornår og hvordan du har kontakt til dem og selvfølgelig også om det er regelmæssigt, så ja det kan også være en økonomisk gevinst at have et særbarn. Med venlig hilsen Moldam |
|
|
|
| samee |
Lagt på d. 31/07-2006 22:02
|
|
Hej moldam, Tak for dit svar det er ski’da dejligt at høre , det er pudsigt fordi jeg har prøvet at finde noget omkring dette og tja jeg har ikke fundet noget som siger at fordi du har særbarn så er det sådan her osv. Og det er jo ikke lige dette emne som der er mest af herinde , og mit indtryk er at den danske stat kun er ude på at flå os jo mere des bedre og så må vi selv finde ud af Deres besværlige og altid mærkelige regler Grr.Hilsen samee. |
|
|
|
| oleskyum |
Lagt på d. 01/08-2006 04:37
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 716 |
Det her er fra Udlændingeservices hjemmeside. http://www.udlst....efault.htm I overensstemmelse med Danmarks internationale forpligtelse til at beskytte retten til et familieliv kan følgende betingelser fraviges for særlige grupper af ansøgere: 24-årskravet, tilknytningskravet, forsørgelseskravet, boligkravet, kravet om økonomisk sikkerhedsstillelse og kravet om ikke at have modtaget bestemte typer af offentlig hjælp i 1 år forud for ansøgningen. Det kan eksempelvis være tilfældet, hvis den person, der bor i Danmark, er flygtning eller har beskyttelsesstatus, og fortsat risikerer forfølgelse i sit hjemland. Endvidere kan det være tilfældet, hvis den person, der bor i Danmark, har et særbarn i Danmark, som han eller hun har forældremyndighed over eller samværsret med, og samværet som udgangspunkt finder sted i normalt omfang. Endelig kan det være tilfældet, hvis alvorlig sygdom, alvorligt handicap eller høj alder hos den person, der bor i Danmark, indebærer, at det vil være humanitært uforsvarligt at henvise den pågældende til at tage ophold i ægtefællens hjemland, hvor den pågældende ikke kan tilbydes pasnings- og behandlingsmuligheder. |
|
|
|
| Novicen |
Lagt på d. 01/08-2006 04:57
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 143 |
Hej Samee Ja, det er rigtigt hvad de andre skriver. Har du regelmaessigt samkvem med dit barn, vil du ikke blive afkraevet bankgaranti. Jeg proevede det selv, sidste aar, da min kone fik opholdstilladelse. Jeg ringede til UDLST for at sikre mig, at der ikke var sket en fejl? Det var der ikke! Jeg fik svaret, at "da du har regelmaessigt samkvem med dine boern, kraever vi ikke garanti. Begrundelsen er, at hvis du ikke kan stille garantien, vil vi tvinge dig til at bo i et andet land, hvor du maaske saa riskkerer, at miste kontakten til dine boern. Og saa "onde" er vi altsaa heller ikke...". ![]() Held og lykke med det altsammen! Venlig hilsen Novicen Hvis dit liv var en film - Gad du så selv at se den i biografen?
|
|
|
|
| h |
Lagt på d. 01/08-2006 07:12
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 368 |
ingen krav når man har særbarn men ingen lettelser ved visum men men hvis du tager til thailand og gifter dig så kan hun komme her på besøg uden du skal stille bankgaranti for hendes turistvisum og når der ikke er stillet garanti så kan i frit søge FS herfra danmark og hun kan blive til hun får opholdstilladelse ![]() |
|
|
|
| samee |
Lagt på d. 01/08-2006 22:58
|
|
Ahh cool tak skal i ha, alle sammen ![]() |
|
|
|
| EPErnstDK |
Lagt på d. 17/08-2006 21:10
|
|
Begynder ![]() Antal indlæg: 23 |
henrikr skrev: hvis du tager til thailand og gifter dig så kan hun komme her på besøg uden du skal stille bankgaranti for hendes turistvisum og når der ikke er stillet garanti så kan i frit søge FS herfra danmark og hun kan blive til hun får opholdstilladelse ![]() Jeg forstår den altså ikke helt. Jeg er med på at det ikke er tilladt (medmindre man altså ønsker at betale sin anfordringsgaranti til staten), at søge fs hvis min kæreste og jeg gifter sig når hun forhåbentligt snart kommer til DK (modtog brev vedr. garantistillelse fra udlst igår). Men er der noget til hindre for at vi gifter os her, og hun så efterfølgende tager tilbage til BKK og så søger om dels FS samt nyt besøgs visa?? |
|
|
|
| samee |
Lagt på d. 17/08-2006 21:44
|
|
Næ det er der ikke, det er min nødløsning du der nævner.![]() ![]() |
|
|
|
| EPErnstDK |
Lagt på d. 18/08-2006 08:25
|
|
Begynder ![]() Antal indlæg: 23 |
Hvorfor skulle det være en nødløsning? Jeg får hende herop nu i nogle måneder, primært for at vi kan se om vi kan få hverdagen til at fungere. Du ved det kan jo være meget anderledes pludselig at skulle gå op og ned af hinanden i et stresset hverdagsmiljø, fremfor et afslappet feriemiljø, som i Thailand! Også bare tænke på at hun aldrig har været i DK, det kan jo være hun slet ikke lide at være her! Selvfølgelig kunne det da være rart om hun, hvis vi finder ud af at det er det rigtige, blot kan blive her (uden at vi mister anfordringsgarantien) når vi søger FS. Men trods alt så er det jo noget billigere at betale en flybillet til omkring 8000 kr. end de 52000 kr. Hilsen
Erik |
|
|
|
| samee |
Lagt på d. 22/10-2006 16:41
|
|
hej EPErnstDK, kalder det nødløsning det kunne også bare være planen ehe, fordi vi på den måde sørger for at staten ikke lægger sin klamme hånd på vores penge ![]() |
|
|
|
| stoney |
Lagt på d. 22/10-2006 18:44
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 182 |
Der var rart at se lidt korte og klare svar,det har ellers været svært at finde hoved og hale på dette emne i denne debat,men det ser ud til at nogle har forstået at dette emne angår mange på disse debater.rart med lidt seriøse folk,de findes da her endnu.TAK |
|
|
|
| Zombie |
Lagt på d. 22/10-2006 21:37
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 118 |
Der er af udlændingeservice lanceret en "ny" procedure i sager om familiesammenføring som kaldes "Fasttrack" Det går ganske enkelt ud på at hvis du aflevere alle nødvendige dokumenter (både ansøgers og dine) på ambassaden i BKK og de ellers er korekt udfyldt så kan din sag behandles efter "fasttrack" metoden. Citat: Familiesammenføringssager behandlet efter fasttrack-proceduren kan normalt afgøres inden for 2 måneder. De dokumenter som skal medbringes er mindst følgende (jeg skriver mindst da jeg ikke vil være ansvarlig for at det ikke lykkedes i første hug): Skema A, Skema A1, Skema A2, Skema A3, Skema B, Skema D, Skema F, Integrationserklæring fra jeg begge hendes både på Thai og engelsk, orginal Vielses attest, dåbsattester, ID kort og pas kopier, tag også de orginale med, dine lønsedler for de 3 sidste måneder eller andet bevis på at du kan leve op til en forsørgerrolle, et bevis på at du opfylder boligkravet ( en lejekontrakt med angivelse af boligens størrelse eller en BBR + et skøde), pasfoto 4 stk af hende, hendes stamtræ tror nok det kaldes taiban. Det er en god ide at downloade alle disse Blanketer og udfylde dem på forhånd på en PC for det tager LANG tid og så slipper man for at stå på ambassaden og gøre det, dog SKAL blanket F udfyldes i hånden. Har din kærste / kone et barn og barnet skal med ved samme lejlighed skal din k/k have et skrifteligt tilsagn fra faderen om at lilleput må forlade thailand, har din k/k istedet den fulde forældre myndighed skal dette blot dokumenteres. Nb. Det er iøvrigt god praksis at ringe til uservice for at følge op på ens sag, spørg om de har modtaget alle nødvendige dokumenter osv. så er der en lidt større chance for at det rent faktisk "kun" tager 2 måneder. Køre din sag efter fast-track så er det en sagsbehandler som kun behandler fast-track sager som sidder med din sag, du kan få oplyst hvem det er samt et nummer til vedkommende ved at ringe til uservice og spørge dig for. God fornøjelse Redigeret af Zombie d. 22/10-2006 21:52 |
|
|
|
| Thongthai |
Lagt på d. 23/10-2006 09:51
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 430 |
Jeg blev gift i Thailand i marts der søgte vi visum og opholdstilladelse sammentidelig. Da min kone fik visa efter 2 måneder kom hun her op og da ventede vi et måned for hun fik opholdtilladelse. Hvis din kone ikke har fået opholdstilladelse før 3 måneders visa udløber kan i forlænge det til i for svar,da i har en sag igang ang opholdstilladelse. Jeg har selv særbarn så du får ingen problemer. Held og lykke |
|
|
|
| Zombie |
Lagt på d. 23/10-2006 10:26
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 118 |
danbusk skrev: Jeg blev gift i Thailand i marts der søgte vi visum og opholdstilladelse sammentidelig. Da min kone fik visa efter 2 måneder kom hun her op og da ventede vi et måned for hun fik opholdtilladelse. Hvis din kone ikke har fået opholdstilladelse før 3 måneders visa udløber kan i forlænge det til i for svar,da i har en sag igang ang opholdstilladelse. Jeg har selv særbarn så du får ingen problemer. Held og lykke Jeg syntes det er en egoistisk og for andre skadelig praksis at have paralelle ansøgninger kørende om det samme formål. Jeg forstår ikke hvorfor uservice / ambassaden ikke afviser dobbelt ansøgninger, måske er de ikke opmærksomme herpå? Det som du gør giver øget arbejdspres i uservice med heraf forlængede sagsbehandlingstider for andre ![]() Hvad med en ferie i Thailand hvis du savner fruen, det er da bedere ![]() |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

, det er pudsigt fordi jeg har prøvet at finde noget omkring dette og tja jeg har ikke fundet noget som siger at fordi du har særbarn så er det sådan her osv. Og det er jo ikke lige dette emne som der er mest af herinde
men ingen lettelser ved visum