Se indlæg
 Udskriv debat
Hvad bliver det næste ?
falang yao
Først var det pension , så var ejendom og nu dette her :

Skat tjekker også konti i udlandet

Nu kan skattevæsenet kigge med, når danskere hæver penge fra deres udenlandske konti.

http://nyhederne....23079.html

M.v.h., M. Rasmussen Cool
Thailand-You are always on my mind, even when sometimes it's S. S. but D. D.
falang-yao@dansk-thai.dk

jc
Har du kontoen i udlandet og bruger du kun creditkortet i udlandet kan de ikke finde dig.

Problemet opstår, hvis du har bopæl her i DK og samtidig her i DK bruger flere penge med creditkortet end du officielt tjener.

Omvendt er det vel rimeligt nok, at dem som vil bo her i landet også beskattes her i landet.

Man kan jo så vælge løsningen ikke at benytte creditkortet og betale kontant.

mvh jc
Boet i Bangkok 1980-1983.

oleskyum
Hvis man skulle finde et par skattefuskere er det vel OK.

h
og finder man dem ikke så er det vel okGrin

mugge
jeps Henrikr,finder man dem ikke,er det ok!!
Der går rigeligt med håndøre i kassen herhjemme

surin999
ja man må da håbe at de fleste nu fatter at kort fra udlandske kontoer kun skal bruges i udlandet hvis man da ikke ønsker den danske stat skal kende kontoen
Redigeret af surin999 d. 08/09-2006 10:20
Surin er død længe leve Surin999

birkedhoj
Jamen, alt andet lige er det da rimeligt der bliver betalt skat i rimeligt forhold af alle. Der er mange der hygger sig med lidt "fifleri" det kan så være hvad det er. Men tag nu sagen med de rockere der er mistænkt for kriminalitet i Thailand. Er de penge skaffet på din eller min bekostning her i Danmark, narko,indbrud,tyveri e.t.c.? Jeg synes det er sølle, at pive over at skat prøver at hive skillingerne hjem til fælles bedste. Det er det samfundet betaler dem for. Vi kan så alle have vores problemer med dem..... Har man en konto i udlandet, skal det selvfølgelig oplyses. Rejser man på ferie på dagpenge, uden tilladelse, er der andre der skal betale. det er ikke rimeligt. Det generer ikke mig, hvis det bliver tilladt, at tage sin pension med til udlandet. der hvor jeg synes det bliver problematisk, er når arbejdsduelige vælger, at tage en kontanthjælp med på "ferie" og jeg skal gå her hjemme og arbejde hårdt for mine 3 uger i det skønne land.
Puha for en svada. Undskyld
Ole Cool

skytte
de skal bare knaldes alle de som en der prøver at undradrge staten en helvedes masse penge ingen pardon og særlig jer ude i Thailand
Henrik

crock5
jeg mener at hvis de skal have de danske goder skal de da også betale skat af de pengePfft

crock5
jeg mener at sevfølgelig at de skal betale skat hvis de ønsker at have de danke goderPfft

thaikurt1
skytte
Jeg undradrge ikke men betale min skat i Danmark saa andre kan faa glaede af det for det har jeg jo ikke mulighed for da jeg jo bo i thailand
Redigeret af thaikurt1 d. 08/09-2006 23:19
Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."

http://nej
lindegaard
det er rigtigt Thaikurt... folk som vælger at bo i varmen på en førtidspension, fordi det alt andet lige er bedre for krop og sjæl, får skåret i pensionen men betaler stadig skat i dk, selvom de ikke kan gøre brug af f.eks sygesikring.... Wink

omne ignotum pro magnifico
"everything unknown appears magnificent"

h
nej de som bor i udlandet burde netop ikke betale fuld skat da de er frataget en masse rettigheder som f.eks sygeforsikring osv.
hvorfor i alverden skal de betale for noget de ikke kan få???
jeg skammer mig ikke et sekund over at ligge lidt til side til den tidGrin

thaikurt1
Ud af min førtidspension skal jeg saa sat til at skulle betaler 64.00 i skat og hvis jeg har brug for hjælpe fra danmark kan jeg kikke efter det i vejvisen.

Men naar det glæder at frarover mig penge saa er der der med det samme
Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."

ebeth
Jeg må jo være lettere dum! Troede at når man fik penge fra den danske stat, i form af førtidspension, skulle man også opholdes sig i DK halvdelen af året?
Det hedder selvfølgelig overførselsindkomst.... Shock

thaikurt1
ebeth
Man behøver ikke at være i danmark halvdelen af året for at modtaget førtidspension jeg bo hele hele året.Smile

Jeg kunne ikke dromme om at flytte tilbage til Danmark Cool
Redigeret af thaikurt1 d. 11/09-2006 18:52

ebeth
-Det vil sige at man helt legalt kan flytte til udlandet som førtidspensionist? Eller er det et spørgsmål om at hvad pensionskontoret ikke ved, har de heller ikke ondt af?

Suk Rak Ning
Man kan da flytte til TH, men husk lige at DK suger ca. 4000,- af din pension pr md.

Go' flytning............

Suk..........................Cool

Husk også lige det der måske er ved at ske med visarun..........
Redigeret af Suk Rak Ning d. 13/09-2006 17:37
i146.photobucket.com/albums/r270/Poolsawas/cooltext78887913.gif

Vogt dig for kopierne - jeg er en original

thaikurt1
Nu har jeg min folkeregisteret adresse her og da jeg er førtidspensionist? og faa sende penge nok her har jeg saa opnået at få et årlig visa, men skal så bare komme hver 3 måneder og bevis at jeg stadig er her.

Det er rigtig hvad Suk skriver at man så mister penge paa at gore det men det er saa det man må betale for at få lovet til at bo uden for EU--land.

Hvad andre saa gor for at de onker at bo her hele året komme ikke mig ved og min begrundet er at hvorfor skal man ikke havde lov til at bo hvor man vil i verden da vi jo ikke mere stå til rådighed for arbejdsmarked.
Redigeret af thaikurt1 d. 13/09-2006 19:27

rinpoche
Hej Kurt,
Det kan jeg dæleme heller ikke svare på.
Jeg synes det er en F***** skandale at i ikke fortsat kan opretholde den ydelse i har indbetalt til hele livet! Angry Ligegyldigt hvorhenne i bor.

mvh
rinpoche

Spring til debat: