Se indlæg|
Lær Thaigloser
|
|
| jens |
Lagt på d. 24/09-2006 12:58
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 810 |
Hej her lidt sjove gloser. Det kan være der er nogle der kan bruge dem når konen brokker sig og i må få at vide hvad hun sagde ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Jens |
|
|
|
| jens |
Lagt på d. 24/09-2006 12:59
|
|
jeg glemte linket http://www.insult...g/thai.htm |
|
|
|
| xxxx |
Lagt på d. 24/09-2006 14:39
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1135 |
Hejsa jens Jamen det kan godt være nogen syntes det er sjove gloser, men når de bliver sagt af en Thai, bør man nok overveje situationen en ekstra gang.. Det er simpelhen de mest beskidte udtryk der er samlet.... Og ja jeg kender op til flere koner som fyrer dem af fordi manden ikke aner hvad hun siger.. Yes vi har ikke altid samme forståelse for ord brug som Thaier, men det er nok fordi vi har lært forslligt.. Le-si |
|
|
|
| swaddii |
Lagt på d. 24/09-2006 19:09
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 258 |
Hej LE-SI! det hvad Jens skrev det er det rene lort,bruger jeg og konen ikke de udtryk selvom vi også taler mindre pæne ord til hinanden,når vi djookbii hianden
en gang Isaan altid Isaan |
|
|
|
| Suk Rak Ning |
Lagt på d. 24/09-2006 19:15
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2610 |
Jens. Der er en hat på vej................ ![]() Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
|
| ebeth |
Lagt på d. 24/09-2006 19:41
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 586 |
-Det er ikke ord de thaikvinder jeg kender kunne finde på at bruge, og som udlænding ville det heller ikke være dem jeg anvendte i sjov. |
|
|
|
| jens |
Lagt på d. 24/09-2006 20:30
|
|
Jamen i tror vel ikke der er en grund til at det er en årsag til at det er placeret under sjove ting og smileyerne![]() Men det er da heller ikke de ord jeg selv ville bruge, men lad nu være med at tage alt så alvorligt. MVH Jens |
|
|
|
| tuktuk |
Lagt på d. 25/09-2006 05:24
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 540 |
vil nu også sige at de ord skal man ikke bare bruge for at bruge dem hernede, for en thailænder betyder det faktisk noget at man siger f... you til dem og lign..... Men det kunne være sjovt at få nogle af jeres erfaringer/ordforråd om ting der er sagt af thaier om dig uden du forstod, eller senere fandt ud af, for lad os være ærlige, Thailændere kan lige så godt som vi kan bagsnakke dig selv om du står lige ved siden af..... ex: Som nam naah - Ha ha det har du godt af... (frit oversat) Dock Jai - Forskrækket (det lyder jo næsten som f.... dig så i den rigtige situation kunne man blive fornærmet !) osv... Hvad med jer har i nogle sjove, vel og mærke nogen i ville bruge til en hvilken som helst Thailænder uden at få en på hovedet eller en kugle i hjertet....det må der være.... ?? |
|
|
|
| dutling68 |
Lagt på d. 25/09-2006 10:18
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1381 |
Som nam naah ...............ja den høre jeg sgu tit men i en god mening.....![]() |
|
|
|
|
Lagt på d. 25/09-2006 11:44
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Davser Jens Jo de er sjov e de ord Jeg har selv det link liggende og har haft det længe. Jeg har da også med held brugt nogle af de ord Så pigerne siger,det må du endelig ikke sige ned ved familien Men de kunne da godt grine af mig, men det er fordi jeg ikke kunne udtale dem ordentligt Og som rinpoche sagde til mig en dag,,ordene er ikke rigtige da jeg prøve at lægge dem ind i chatten bamsen |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 25/09-2006 13:51
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Ja, nogle af ordene er ikke rigtige. Derudover er der et lao udtryk iblandet thai, som vil vække forundring og forvirring breder sig, når der i samme sætning bruges det høflige ord Khun for du. Det er virkeligt morsomt: Mai chawp khun, dag ling Der er vist ringe tvivl om at "forfatteren" ikke selv fatter en bønne thai, men blot har nedfældet hvad han mener at have hørt fra andre. Jeg kan huske at min bror engang havde en tilsvarende liste, men til hans undskyldning taler, at han på daværende tidspunkt var han 7 år gammel ![]() mvh rinpoche |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.