Se indlæg|
Dansk undervisning
|
|
| EPErnstDK |
Lagt på d. 02/10-2006 22:19
|
|
Begynder ![]() Antal indlæg: 23 |
Min kæreste kommer til Danmark om under to uger. Hun skal være her i 2,5 måned, dvs. til efter jul, hvor vi så sammen tager tilbage til Thailand og holder nytår sammen der. Men jeg spekulere lidt i at hun ikke skal kede sig alt for meget når hun kommer herop. Og hvad ville være mere naturligt end at hun kunne gå til lidt dansk undervisning. I Bangkok har hun fulgt den dansk undervisning er har været annonceret her på DTF et par måneder mens hun har ventet på sit visa, og har da lært en lille smule. Men mest af alt har hun haft det morsomt sammen med de andre piger og læreren. Men da hun jo ikke har fast opholdstilladelse er der mig bekendt ikke noget hjælp at hente hos kommunen. Men er der ikke andre muligheder, hvis ikke man skal have den store tegnebog frem? Hilsen
Erik |
|
|
|
| solmand |
Lagt på d. 02/10-2006 23:58
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 320 |
Hej... Desvære har du ikke andre muligheder frem med mulvarpen,,,, fordi hun ikke har fået opholdstilladelse så kommer hun ikke ind under det de kalder intergration.......og..ja ...så er der kun en til at betale...DIG........... sorry men sådan ligger landet,,,![]() solmand ![]() ![]()
Thailand er et godt sted at tag til.og de har dejlige søde kvinder men næsten umulige at få herop pga vores defekte lovgivning.............
|
|
|
|
| Stampe |
Lagt på d. 03/10-2006 06:47
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 305 |
Jeg ved ikke om der stadigvæk er Dansk undervisning i Templet i Dragør ( Rytterager 100 ) om Søndagen ![]() Hilsen Stampe |
|
|
|
| JDK |
Lagt på d. 03/10-2006 08:28
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 19 |
Hej Erik, Nu ved jeg ikke hvor i landet du bor, men er det i eller tæt på københavn, er der jo den mulighed at hun kan gå til dansk der. Undervisningen er i kirken "Bethesda" Rømersgade 17, www.imta.dk, som ligger lige ved Nørreport st. Her er der undervisning GRATIS hver tirsdag og torsdag fra kl. 10-12 og 14-16 BEGGE DAGE! Undervisningen er for alle uanset kulturel, religiøs eller uddannelsesmæssig baggrund. Min svigerdatter har gået der siden hun kom på turistvisa i august måned og hun er meget tilfreds...selvfølgelig er det bedre at gå på en rigtig skole, men det er da bedre end bare sidde hjemme og vente på at manden kommer hjem....det er en større tilfredshed og hurtigere måde at blive integreret på og min svigerdatter har allerede lært en del, men vi hjælper selvfølgelig også meget til. Håber du finder en løsning ![]() Mvh Janni |
|
|
|
| JDK |
Lagt på d. 03/10-2006 08:47
|
Ok....ser nu at du bor i Hillerød, så det skulle jo kunne lade sig gøre at tage en togtur til København to gange om ugen. Mvh Janni |
|
|
|
| EPErnstDK |
Lagt på d. 04/10-2006 10:44
|
|
Begynder ![]() Antal indlæg: 23 |
Hej Janni Mange tak, ja København fint. Hun kan køre med mig ind om morgenen. Dog må jeg sige at det bekymre mig at det er Indre Mission der står for det! Jeg har det for at sige det "LIDT SVÆRT" med dem og deres moralisering m.m. For mig at se er der ikke meget forskel på dem og andre patrialske religøse fanatikere, som f.eks. muslimer og jøder. Nå men, hvis du siger at der ikke er nogen missionering i undervisningen, så kan det jo være man alligevel skal give dem en chance. Er der andre der kender dem? Redigeret af EPErnstDK d. 04/10-2006 11:00 Hilsen
Erik |
|
|
|
| JDK |
Lagt på d. 04/10-2006 15:41
|
Jeg har det lige så, men jeg har været inde og hente min svigerdatter og det virker ok derinde og min svigerdatter har det fint med at være der og har fået et godt sammenhold med de andre Thaipiger....Min svigerdatter går på begge hold...både tirsdag og torsdag og i den mellemliggende tid går de hjem til den ene af pigerne som bor tæt på og hos hende indtager de deres frokost, så på den måde får hun talt med andre ligestillede.....giv det en chance! Mvh Janni |
|
|
|
| JDK |
Lagt på d. 04/10-2006 15:45
|
Jeg blev bevidst om stedet da jeg læste et indlæg fra en pige her på dansk-thai website....Pipi var navnet...og hun anbefalede stedet, da hun selv havde gået der i tiden op til FS. Mvh Janni |
|
|
|
| JDK |
Lagt på d. 04/10-2006 15:48
|
Du kan bare søge på navnet Pipi i : Søg i forumet......så kan du læse hvad hun skriver Mvh Janni |
|
|
|
| MortenDue |
Lagt på d. 04/10-2006 22:06
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 194 |
Hej Erik Eller hvis I har mod på det om søndagen til Søndagsskole... også en mulighed for dig at lære thai. Vi PLEJER at have en dansklære også i ca. 3 timer. Det bliver næsten ene-undervisning..... Se under Sproget Thai........ Morten Chance favours the prepared mind
|
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.