Se indlæg
 Udskriv debat
enkelt billet
handy
hej er der nogen herinde der er klar over hvilket visa jeg skal søge for at rejse tilbage til bkk på en retur billet købt i bkk så jeg evt kunne købe en enkelt hjem igen derude fra når den tid kommer Pfft

Payanak
Der er ingen problemer i at rejse ind i Thailand uden en returbillet.
De spoerger aldrig efter den Cool

Men som tingene er nu, hvor de har strammet snart sagt alle reglerne...ja saa er det ikke godt at vide Frown

rinpoche
Problemet er også ved checkin i CPH hvor folk er blevet afvist fordi de ikke kan fremvise en returbillet eller anden proof of onward travel.

solmand
hmm hvad kommer det dem ved hvordan og hvornår man kommer hjem,,,,,, man har betalt for en tur ud ligesom med bus ellers er du jo altid tvunget til med bus at købe en omstigning...hmmm der kan jeg ikke se problemet...men jeg er jo kun fynbo..griner Grin
solmand
Thailand er et godt sted at tag til.og de har dejlige søde kvinder men næsten umulige at få herop pga vores defekte lovgivning.............

jc
Hej solmand fra Fyn,

Det er flyselskabets ansvar, at sikre sig, at der er en returbillet eller anden videre rejse. Hvis passageren bliver afvist i destinationslandet skal flyselskabet flyve passageren hjem - formentlig for egen regning. Derfor checker de.

mvh jc
Boet i Bangkok 1980-1983.

solmand
Undskyld... jeg fatter ikke det ....man køber en bilet ud af dem hvor i loven står der at de er forpligtiget til at sikker at du skal vider jeg har undersøgt luftfarts ministeriet ang dette og de siger selv det står ikke skrvet noget sted det er bare alm kutyme(stavet forkert) det er en hvers ret at bestille en enkel til en hvilken distation man ønsker, når du er stået af flyet på en enkel hæfter fly selvskabet ikke mere... men det kan der jo koges suppe på længe men det var hvad søren jespersen fortalte mig fra luftfartsministeriet,,, men tit bliver det pålagt det pågældende selskab at tage vedkommene med tilbage ,,men det er ikke lovgyldigt men selskaberne gør det...ellers får de ikke lov til at lette.....så igen en form for dikatur, og tilsidesat love..hmmmmmSad
solmand
Thailand er et godt sted at tag til.og de har dejlige søde kvinder men næsten umulige at få herop pga vores defekte lovgivning.............

Payanak
Flyv med f.eks. Singapore Air. Har selv gjort det et par gange. De spoerger efter visum naar man tjekker ind i Kastrup, og vil flyve tilbage til Thailand paa en retur koebt i Thailand. Men man skal bare snakke lidt sort, og fortaelle at man aldrig har haft problemer foer. Saa belaerer de en om at man muligvis bliver sendt tilbage ved ankomst i Thailand. Det sker dog ikke...aldrig!
De spoeger aldrig efter flybilletten naar man gaar igennem immigrationen i Thailand.

ben
Det er korrekt at mange selskaber vil checke for retur billet/vidererejse - da destinations land ofte paalaegger flyselskabet at tage passageren retur. Om det er lov eller ej er jo saa ligegyldigt.

Men faa dig blot et turist visa og der er derefter ingen krav om retur billet/videre-rejse, da du saa allerede ER godkendt til at komme ind i Thailand.

At rejse FRA Thailand til DK er jo intet problem paa en enkeltbillet - da dit danske pas jo er bevis paa at du har adgang til DK. Wink

Skaal!

handy
mange tak for hjælpen Grin

Tumut
du får jo 30 dages visa med det samme i bangkok og de er lige glade med om du har en billet retur eller ej, så du rejser bare, ingen problem, hvis du da har penge til en retur billet. hvis du er mere end de 30 dage i thailand, så kan du betale dig fra det,mener det er 300 baht pr dag du kommer over cirka 45 kr.

ben
Tumut - ikke saerlig godt raad du giver her. Smile

1. ja, emmigrationen checker typisk ikke for flybillet(men har ret til det), men hvad nytter det hvis flyselskabet ikke lader dig komme ombord - laes ovenstaaende.
2. at gamble paa over-stay er meget dumt - bliver man fanget I landet (alsaa ikke i lufthavnen) ryger man i dententionen/boede/udvist. Laes ovenstaaende.
3. overstay koster 500 Baht per dag med et max paa 20.000 Baht.(gaelder KUN hvis det er naar man selv udrejser - anden snak hvis man bliver fanget i landet) Laes ovenstaaende.

Skaal!

sabai sabai
Sikke dog en gang misinformation ! som nogle personer giver.

Man SKAL have en gyldig billet ud af thailand når man indrejser !

Om man så sjældent checker..er en anden sag

Til Handy ....... kontakt dog den Thailandske ambasade , så får du det korekte svar !
[img]http://s16.radikal.ru/i191/0910/9a/1cb4ead4de5d.gif[/img] is not a valid Image.

Vil man ikke åbne sine øjne , må man jo åbne sin pung !

hANDY
Jeg har prøvet det op til flere gange. En gang da jeg checkede ind i Kastrup, sendte Thai Air mig op på deres kontor på anden sal, hvor jeg skulle underskrive en erklæring om at jeg ville dække Thai Airs udgifter til eventuelt at fremskaffe hjemrejsebillet til København igen. Jeg underskrev selvfølgelig erklæringen.
I Bangkok lufthavn er jeg også blevet stoppet i immigrationen, da de så at jeg kom på enkeltbillet. Jeg forklarede dem at jeg skulle være her mere end et år ( havde etårs visum ), og derefter var der ikke problemer.
Luftfartselskabet er ansvarlig for at du kan komme tilbage til dit hjemland, og den Thailandske lov siger at du skal have midler til hjemrejse.
Lige nu ændrer reglerne sig på mange områder, men jeg tror ikke du får problemer.Grin

falang yao
Til Abekatten,
Du skriver at du havde 1års visum (og sikkert arbejdestilladelse), derfor havde ingen problemmer , bortset fra at DU havde bundet dig JURIDISK til at afholde alle omkostninger vedr. din evt. hjemsendelse.
Derfor, mit råd til alle andre :

Have alle jeres papirer i orden(visa-billet-m.m).

BETTER SAFE THAN SORRY !

M.v.h., M. Rasmussen Cool

Thailand-You are always on my mind, even when sometimes it's S. S. but D. D.
falang-yao@dansk-thai.dk

kimberg
Hvad med og gå ind på SAS og købe en enkelt billet fra thailand til dk.
Så får du en rejseplan tilsendt pr. mail.

Derefter går du bare ind og annuler biletten. Det har du ret til inden for 24 timer, og det koster ikke noget.

Så har du en rejseplan du kan vise når du rejser ud af dk.

Det er selvfølgelig snyd, men sparer dig sikkert for besværet i kastrup og evt. problemer med og komme ind i Thailand uden gyldig retur billet.

Har dog ikke selv prøvet det, så ved ikke om det virker.

Jeg ville i hvert til fald gøre det hvis det var mig.

Kan du have en god tur derud.

Jeg tager til Thailand i morgen med Thai Airways Smile

m.v.h. Kim

Pattaya Rules Cool

claus31130
Jeg rejser til thailand på enkelt billet hvergang.....har aldrig problemer, jeg ved dog ikke om det skyldes at det rederi jeg arbejder for køber billetten til mig så det er en "sømandsbillet" jeg rejser på......det eneste sted jeg har haft lidt problemer er i kastrup.......ellers aldrig

Claus
Cool

http://www.cs-web.in.th/
Spring til debat: