Se indlæg|
thai på ferie snakket med udl
|
|
| Thongthai |
Lagt på d. 20/11-2006 15:34
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 430 |
Så har jeg snakket med udl ang ferie for en thai uden for Danmark. I den tid du har midlertidig opholdstilladelse må man være væk fra Danmark i 6 måneder i træk. Når man for permanent opholdtilladelse må man være væk fra Danmark 12måneder. Mit spørgsmål var så til udl hva nu hvis min kone tager ud af landet 2 gange 5 måneder, det kan man godt sagde de. Det lød for godt til at være sandt og helt uforståligt.Jeg spurgte igen for det lød jo helt åndsvagt. |
|
|
|
| quickmouse |
Lagt på d. 20/11-2006 17:45
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1412 |
hvis jeg var dig så ville jeg kræve skriftlig dokumentation for den oplysning........det er ikke altid at man skal stole på mundtlig info fra udlst.
quickmouse
>> Alt, hvad jeg kan lide, er enten ulovligt, umoralsk eller fedende. << |
|
|
|
| Thongthai |
Lagt på d. 20/11-2006 18:18
|
Ja det har du ret i. Der til kommer nu et andet spørgsmål. Hvis mig op min kone flytter til Thailand efter hun har fået sin permanent opholdstilladelse og afmelder adressen her hjemme. kan man så beholde sin opholdstilladelse hvis man bare kommer til danmark inden 12måneder. Jeg håber du kan forstå spørgsmålet. Redigeret af Thongthai d. 20/11-2006 18:19 |
|
|
|
| Santhumpon |
Lagt på d. 20/11-2006 18:39
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 227 |
Fra Ny i Danmark. Ophold i udlandet kan føre til bortfald af opholdstilladelse Hvis en udlænding, der har haft opholdstilladelse efter reglerne om familiesammenføring, opgiver sin bopæl i Danmark, bortfalder opholdstilladelsen automatisk. Så må udlændingen ikke rejse ind i landet igen, uanset om opholdstilladelsens gyldighedsperiode endnu ikke er udløbet. Det samme gælder ved længerevarende ophold i udlandet. Således vil et ophold i udlandet på mere end 6 måneder i træk medføre, at opholdstilladelsen bortfalder automatisk. Har udlændingen boet i Danmark med henblik på varigt ophold i mere end 2 år, skal opholdet i udlandet dog have varet i mere end 12 måneder i træk, før opholdstilladelsen bortfalder. Ophold på Grønland eller Færøerne regnes også for et ophold i udlandet. Ophold i udlandet på grund af værnepligt tæller ikke med i de 6 eller 12 måneder. Der gælder særlige regler, når udlændingen vender tilbage til sit hjemland eller tidligere opholdsland for at tage varigt ophold dér (repatriering). Rejser en udlænding ud af Danmark, når opholdstilladelsen er udløbet, kan han eller hun ikke rejse ind i landet igen uden en tilbagerejsetilladelse eller et visum. Ansøgning om, at opholdstilladelsen ikke skal bortfalde En udlænding, der skal opholde sig i udlandet i en længere periode end de nævnte 6 eller 12 måneder, kan på forhånd søge om, at opholdstilladelsen ikke skal bortfalde. Det samme gælder, hvis udlændingen planlægger at opgive sin bopæl i Danmark. Ansøgningen skal indgives til Udlændingeservice, Ryesgade 53, 2100 København Ø, Danmark. Det er en god idé at vedlægge evt. dokumentation for udlandsopholdet, fx hvis det skyldes uddannelse eller arbejde. Nederst i siden på dette link. http://www.nyidan...ophoer.htm De samme regler gælder for din kone som for de andre indvandrer der får ophold i Danmark. Det er de sidste nye regler fra 30 juni 2006 der er på denne side fra Ny i Danmark. mvh Torben Santhumpon Jensen. |
|
|
|
| Thongthai |
Lagt på d. 20/11-2006 19:14
|
Tak Torben. Med andre ord kan man sige at hvis man flytter til Thailand skal man beholde en form får adresse i Danmark og komme hjem før 12 måneder være i danmark en månedstid og derefter kan man være væk 12 måneder igen. På den måde vil man opretholde sin opholdstilladelse. |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.