Se indlæg|
Arbejde/hjælpe konen.
|
|
| oleskyum |
Lagt på d. 17/12-2006 03:00
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 716 |
Hvor meget kan man hjælpe konen her i Thailand før det kræver en arbejdstilladelse. |
|
|
|
| jesperfrb |
Lagt på d. 17/12-2006 03:07
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2357 |
Officielt, over hovedet ikke, men der bliver set igennem fingre med meget. Kommer også an på hvad du hjælper med
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
|
| Ole Mosgaard |
Lagt på d. 17/12-2006 06:10
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 49 |
Der er eksempler på, at danskere som har vasket egen (konens) bil, er blevet meldt til politiet og har fået en advarsel. OM |
|
|
|
| ben |
Lagt på d. 17/12-2006 07:56
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 438 |
Jeppe har ret men ogsaa min erfaring (fra venner og bekendte) er at saa laenge man holder en lav profil kan man hjaelpe en "hel del". De sager der er opstaaet er typisk naar kunkurrenter eller andre har set sig sur paa familiens forretning eller farangen - saa er det jo nemt at "anmelde" det ulovlige arbejde. SKaal! |
|
|
|
| xxxx |
Lagt på d. 17/12-2006 08:56
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1135 |
Som turist må vi ikke andet end spise - bruge penge og se glade ud.... Men en af måderne at klare sig på er at betale politiet de 500,- pr mdr det koster at have en Police box.. Så ser det slet ingen ting selvom de kommer hver dag og skriver i bogen. Rigtig det strider mod vores opfattelse at betale bestikkelses penge, men det er ikke Danmark og fungerer lidt anderledes. Jeg blev meldt så sent som for små 14 dage siden af en dum kælling der prøvede at afpresse mig penge, politiet kom, fik deres kaffe og lidt mad... case cloced. ha ha jeg fandt hende på nettet, hold da op hun var proff.. slet ingen tvivl om at hun havde prøvet det før. Hun ævlede så også noget om at Emmigration betaler thaier penge for at anmelde faranger der laver noget som vi ikke må.. men kan ikke sige om det passer, eller det bare var en del af hendes taktik. Vil man andet end lege turist er det en god ting at have rimelig rene kanter og nogle forbindelser. specielt det sidste.. Og det er Politiet der er den ultimative magt her..... Dem som betaler har fordele overfor dem som ikke betaler. Fair, niksen lort, men vi må jo synge med de fugle vi er i blandt. Der er så ingen der kan gøre noget ved at man vasker konens bil, eller hendes sure trusser. Det har nok mere været kaffe kassen der var tom. Eller at vedkommende havde lavet noget helt andet og så brugte man bare bilen som advarsel. Jeg ville i hvert fald gerne se den sag på tryk. le-si |
|
|
|
| Earthrush |
Lagt på d. 15/02-2007 00:33
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 257 |
vil det sige hvis man flytter til thailand må du heller ikke gøre rent eller lave mad i hjemmet hvor du bor det ville da være helt underlig at ha sin kone til at lave grille mad og almindlig mad når man kan selv jeg ville ha svært ved det ARRIVE
RAISE HELL LEAVE |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.