Se indlæg|
Pas-panik på vej
|
|
|
Lagt på d. 20/12-2006 17:11
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Pas-panik på vej Fra 1. januar kan du ikke få et midlertidigt pas fra politiet, hvis du har glemt dit pas på rejsen Sanne Rosbøg - 13:41 - 20. dec. 2006 Ups! Passet ligger derhjemme, og nu står du i Københavns Lufthavn og er på vej ombord på flyet. Hvad gør du? Indtil nu har du kunnet dreje indenom lufthavnspolitiet og få udstedt et midlertidigt pas, så du kunne komme afsted alligevel. Fra 1. januar er den luksus slut. De mange omrokeringer i kommuner, amter og inden for politiet gør, at alt administrativt overgår fra politiet til de nye kommuners borgerservice. I 2005 udstedte politiet i Københavns Lufthavn ikke mindre end 3200 midlertidige pas til rejsende, der havde glemt passet derhjemme, til folk, der ikke var klar over, at deres pas var udløbet, eller til passagerer, der havde misforstået, om man skulle have pas med til den valgte destination. I Billund udstedte man i 2005 700 pas til glemsomme flypassagerer. - Man kan da godt frygte, at der bliver nogle problemer, når folk står i lufthavnen uden pas og opdager, at vi ikke kan hjælpe dem længere. Så er der ikke andet at gøre end at tage hjem igen, siger politiinspektør i Københavns Lufthavn Richard Østerlund la Cour til ekstrabladet.dk. Rigspolitiet og Kommunernes Landsforening, der har vedtaget de nye regler, overvejer dog lige nu, om en særordning skal træde i kraft for politiet i København Lufthavn, så de stadig har tilladelse til at udstede pas. Indtil videre gælder de nye regler dog for alle, og der er ingen kære mor, hvis man ikke har styr på den lille røde sag hjemmefra. Også udstedelse af kørekort overgår pr. 1. januar til kommunerne, mens alt motorvæsen fra det nye år vil ligge hos SKAT. bamsen Fundet i ekstra bladet idag.d 20/12-2006 http://ekstrablad...254471.ece |
|
|
|
| Nordstroem |
Lagt på d. 21/12-2006 04:28
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 80 |
uhada, så er det skisme godt at jeg har fået lavet en Thai kørekort.. det går da helt i ged hvis kommunen skal udstede det internationale kørekort, hehe Michael |
|
|
|
| Suk Rak Ning |
Lagt på d. 21/12-2006 04:38
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2610 |
Det vel bare at soerge for at sagerne er i orden inden man tager ud i den store verden, laengere er den vel ikke................Vel ? Med venlig hilsen Suk.....................
![]() Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
|
|
Lagt på d. 21/12-2006 07:42
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Ja hvordan kan man glemme sit pas når man rejser, det er mig nu godt nok ubegribeligt. |
|
|
|
| falang yao |
Lagt på d. 21/12-2006 09:03
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1075 |
jsh71 skrev: Ja hvordan kan man glemme sit pas når man rejser, det er mig nu godt nok ubegribeligt. Hej Jsh71, Spørg LOCTURIAN, han har måske svaret ![]() M.v.h., M. Rasmussen
Thailand-You are always on my mind, even when sometimes it's S. S. but D. D.
falang-yao@dansk-thai.dk |
|
|
|
| Locturian |
Lagt på d. 21/12-2006 09:48
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1383 |
Ja, jeg er nu engang GLAD for at de har den "service" der ude - Det koster 600kr for at få dem til at udfylde en papirudgave af et pas, det tager 15 min, så det er en timeløn på 2400kr man betaler - Så service er det vel næppe. Men, ikke desto mindre er det, det mindste af 2 onder - Hellere det, end at miste en flybillet til 7000kr, som jeg var ved sidste gang, fordi mit visum ikke var nået at komme tilbage. Det medførte da også, at jeg var nød til at tage en tur til Singapore fra Thailand, for at få det bragt i orden, med mit midlertidige pas/mit rigtige pas med visum (3 måneders).Ja, det er dumt at glemme passet hjemme, men det er sq nødvendigt at have mulighed for at lave et nyt - Specielt for os der rejser langt, og betaler mange penge for en billet. For dem der lige rejser til England er det vel knap så surt, at måtte punge op med 500kr ekstra for en ny billet. Så sørg for at have jeres pas i orden! Det 3-dobbelt tjecker jeg altid fremover, + jeg sørger for at have mit visum i orden! (Ja, det har jeg endelig denne gang gjort i god tid!) God jul !
|
|
|
|
| skoge |
Lagt på d. 21/12-2006 11:38
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 113 |
Hej Netop "spottet" i JP´s intenetavis.. http://www.jp.dk/...id=4149068 / Så det går jo nok alligevel. Skoge Redigeret af d. 21/12-2006 11:41 |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 21/12-2006 18:39
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Locturian skrev: Ja, det er dumt at glemme passet hjemme, men det er sq nødvendigt at have mulighed for at lave et nyt - Specielt for os der rejser langt, og betaler mange penge for en billet. Jo, selvfølgelig er det nødvendig at have mulighed for at lave et nyt, men da ikke i lufthavnen, hvor vi har rigeligt at gøre. Vi udleverer heller ikke sko til dem der har glemt dem derhjemme. For at være helt ærlig, de der glemmer passet, billetten eller pengene derhjemme, bør nok ikke rejse udenfor landets grænser ![]() Ikke møntet på dig loc, men der er vel grænser for hvor meget man kan holde folk i hånden. mvh rinpoche |
|
|
|
| roald |
Lagt på d. 21/12-2006 18:47
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 873 |
de sagde i radioavisen til morgen at politiet fortsat vil lave nødpas i lufthavnen efter 1. jan. |
|
|
|
| jpo |
Lagt på d. 22/12-2006 10:50
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 797 |
det første og det sidste man ser efter om man har husket er ens pas og billeter, har man glemt dem må det være ens eget problem. ps: det sørger min kone for. nå spøg tilside, man kan jo glemme. |
|
|
|
| pdrhan |
Lagt på d. 22/12-2006 10:55
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1323 |
Fatter ikke folk kan glemme deres pas og flybilletter - de ved da for f....at de skal ud og rejse...hvor svært kan det være...kan folk ikke finde ud af at checke om disse banale ting er iorden burde de sgu blive hjemme!!
Flyver SQ til SIN og BKK - altid! ;-)
![]() |
|
|
|
| Locturian |
Lagt på d. 22/12-2006 11:40
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1383 |
Tror ikke folk har "lyst" til at glemme det, og de fleste husker nu også at tjecke det, men, der kan jo opstå ting man ikke er herre over. Tasken kan være stjålet, konen har rodet i din taske og taget det op og lagt det et andet sted, man kan have tabt det i taxen, der kan være meget! Jeg vil nu ikke sige at man bliver holdt i hånden. I så fald, er det en noget dyr håndholder, til 600 kr :S Det er penge lige ned i statskassen, og ikke ligefrem en "service"... Med mindre i da også kalder fartbøderne en "service"
|
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.