Se indlæg
 Udskriv debat
Min kæreste har teenagerbarn
mercedes190
Hej, jeg har et problem jeg håber i vil være rare at hjælpe mig med. Min thai kæreste, som jeg meget gerne vil giftes med, og have til Danmark, har en søn på 15 år. Han kan ikke ord engelsk, og er "manden" derhjemme, Moderen laver alt for han, rydder op, laver mad på alle tider af døgnet når han er sulten osv. Jeg fornemmer at han ikke kan lide mig, selv om moderen forsikrer mig om at han er glad for mig. Er der nogen der har erfaringer med en tilsvarende situation ?. Hvad med skolegang, sprog, social omgang ? Jeg er ikke fattig, men har ikke råd til en intermational privatskole. Råd udbedes!! tak

mugge
den er svær mercedes,jeg tror at han ikke vil til danmark,han har det fint i thailand,indtil du kom ind i billedet. Prøv og tal med ham og kom tættere ind på livet af ham.Find ud af hvad han er for een og hvad han vil.
Måske er han bange for at du tager hans mor fra ham og han skal selv til at yde noget ,hvilket jo heller ikke er for tidligt. Men det at din kone laver alt arbejdet er jo detsværre meget almindeligt i thailand.Meeen han skulle måske hjælpe lidt til.
Det med skole osv, det kommer helt af sig selv når de kommer til danmark. Så er det i sprogskole,skole osv.. det skal du ikke være bange for.

hejsa

Det er sq svært at give gode råd i sådan en sag, men herhjemme har jeg en tommefingerregel, der siger at thaibørn over 13år bliver hjemme i thailand. Det er mega svært at få store thaibørn godt integrerede i det danske samfund. Det er en kæmpe chance for de unge, men ganske få griber den, derimod isolere mange sig i dårligt thai selskab, jeg ser mange thaibørn, der selv efter flere år her i DK stadig har et meget ringe dansk sprog, jo de kan snakke dansk, men de ligeså dårligt stillet som mange andre indvandrer, har svært at få ordentligt uddannelse, svært med job o.s.v.

Har dog også kendskab til en thaiboy som havde alt imod sig fra barnsben, en fack up mor og far, men alligevel har han klaret sig fantastisk godt og læser i dag på DTH, så det kan gå alle veje, men her i kbh, går det ofte den forkerte vej Sad

Held og lykke

dsd
Redigeret af d. 28/12-2006 16:18

Ratz
Hej
Har I spurgt om drengen vil med til DK? Eller synes I bare at han skal tage med her op uden at I spørger til hvad han vil? Jeg har ikke selv teenagerbarn, men jeg kan i hvert fald gætte til at drengen bliver nok sur/vred/ked af det, hvis I hiver ham fra det liv han har levet hele sit liv i Thailand.
Jeg kan godt forstå at din kæreste gerne vil tage sin søn med til DK, men I skal også tænke på, at hvis drengen kommer her mod sin vilje, vil der opstå en hel masse problem med integretion, sprog, skolegang etc. Så prøv lige at se ting også fra drengens side, og prøv at snakke med ham og få ham til acceptere flytning til DK inden I begynder at lave det store plan hen over hans hoved. (jeg ved godt det er svært når du ikke kan Thai og han ikke kan engelsk, men det må du finde ud af hvordan du løser dette kommunikationsproblem.)

At han er som han er, synes jeg det siger mere om hans mor og hendes opdragelse, eller rettere sagt manglende af sådan. Men det er aldrig for sent, synes jeg, at sætte grænser og hjælpe ham til at blive et ordentligt menneske, der tager hensyn til andre. Men det er et hårdt arbejde og jeg håber at du har kærlighed, tid og overskud nok til at hjælpe ham på vejen. Udover det vil jeg nok sige, at du og din kommende kone er nødt til at sætte jer ned og tale åbent om ting og sager, især hvordan I/hun sætter grænser for drengen på en kærlig men bestemt måde.

Held og lykke

Ratz
Ang. indlæg nr. 4 - undskyld stavfel og lignende. Men dansk er jo et meget svært sprog og jeg kan ikke altid holde styr på hvornår det skal være en eller et og så videre.

Men hvis I har svært ved at læse/forstå mit indlæg, kan jag jo skrive det på thai. Wink Grin

Jeg går ud fra at i bor i thailand, nu når du snakker om internationale skoler, der findes massere af skoler hvor han kan lære engelsk, og steder hvor han kan bo, det meste af året, og dem behøver man ikke at værre rig for at putte sine børn i.
om han kan lide dig; det er du jo nok den bedste til at finde ud af,

personligt er jeg lidt i tvivl om han overhovedet kan komme til danmark, når han er over 15, men det kan du kontakte US for info om.

Ratz
ifg. info fra integrationsministeriet så kan drengen ikke komme til Danmark pga. hans alder. det er en absurd lovgivning, vil jeg da sige. Man er da ikke stor nok til at tage hånd om sig selv når man er kun 15 år!!

Det er også en doublemoral, i højeste grad. Her i Danmark er man myndig når man er 18 år, men børn fra andre lande bliver myndigerklæret med denne lovgivning ved 15 årsalder!

http://www.nyidan.../boern.htm

Redigeret af Ratz d. 29/12-2006 23:47

jesperfrb
Det kan godt lade sig gøre at få børn over 15 år til landet, men rigtigt det er noget sværere. Min vens kones søn kom først til DK efter han var fyldt 18 år, og sagsbehandlings tiden kan være lang, men hvis man har gode argumenter kan det lade sig gøre.
Det kommer også an på relationerne til faderen og resten af familien, men kan man sandsynligøre at han har stor tilknytning til moderen, og det er bedst for hans "tarv" at komme til DK, kan det lade sig gøre.

Held og lykke med fremtiden, og godt nyt år til alle på DTWWink
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!!

Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage

banpai
Hej Mercedes190,
Jeg giver mugge ret langt hen ad vejen. Drengen er jo helt klart meget forkælet som mange Thai børn er, men da du samtidig tager hans plads er det bekendtskab dødfødt, idet det hele tiden vil blive en kamp mellem dig og ham og den vil du ALDRIG vinde. Det er klart at moderen siger at sønnen godt kan lide dig, i et forsøg på at komme væk fra sin nuværende situation.
Dog vil der ske det, at når hun først er kommet til Danmark og har kommet sig over det første ”kulturchok” vil hun begynde at brokke sig over forskellige ting – ting som du ikke en gang kan forstå er et problem - og nu har du så ikke én men to at kæmpe imod og hvordan tror du så du har det ? Da drengen ikke taler engelsk hvordan, har du så tænkt dig at kommunikere med ham, før situationen er eksploderet.
Jeg har set utallige mennesker i samme situation som dig og det er kun et fåtal – under 5 par – som ikke er blevet skilt efter få år med utallige problemer som følge.
Hvis du overhovedet skal over at tage en Thai pige til Danmark, skal det i hvert fald være en som enten er barnløs eller højest har et barn som ikke er ret gammelt.
Jeg har været gift i over 25 år med en Thai kvinde. Inden jeg besluttede mig havde boet i Thailand i over 5 år og kunne tale sproget og havde lært en hel del om Thai mentalitet. På trods af dette har det ikke været en dans på roser idet der altid vil opstå konflikter på grund af kulturelle forskelle.
De tåber som tror at Thai kvinder er underdanige og din lokale slave har aldrig kendt en fra andet end tåbelige TV-udsendelser.

jesperfrb
Hej Banpai

Jeg forstår godt dit første afsnit, og er tildels enig med digWink

Men hvorfor må Thaipigen kun have et barn, og hvorfor ikke ret gammelt???

Jeg kender masser af mennesker der har løst dette problem, og fået et dejligt ægteskab.. Jeg har selv en kone med 2 børn, den ene er i DK, og ja hende har vi masser af problemer med, men det er pigen der noget i vejen med ikke vores ægteskab. Vi har det fint og elsker hinanden.
Så jeg tror du generaliserer lidt for meget, i vores bekendtskabskreds er vi ihvertfald 6 Thai-dansk ægteskaber med mindst 2 thailanske børn, hvoaf største delen er i DK, men alle parforhold fungerer, måske ikke perfekt, men så godt som parforhold nu engang gør.

Så jeg syntes dit synspunkt smager langt væk af at du selv har haft problemer i dit forhold, og du ikke syntes at Thaipiger er til at stole på.
Jeg citere" Hvis du overhovedet skal over at tage en Thai pige til Danmark, skal det i hvert fald være en som enten er barnløs eller højest har et barn som ikke ret gammelt"

Jeg tror du prøver at advare på dine erfaringer, men som det også fremgår her på DTW er vi mange der er lykkeligt gift med Thaier..
Din afslutning på dit indlæg er jeg til gengæld 100% enig i.....

Godt nytår og held og lykke i fremtiden til alle på DTWCool

Badladz
[quote]jesperfrb skrev:

Jeg har selv en kone med 2 børn, den ene er i DK, og ja hende har vi masser af problemer med, men det er pigen der noget i vejen med ikke vores ægteskab. Vi har det fint og elsker hinanden.
quote]

Hiya Jesper

Mener du virkelig dette?
Som jeg har forstået det, så er det da din kone og måske dig der har et lille problem mht jeres handicapet datter....

badladz

http://badladz.com/

"marriage is the most expensive form of prostitution"

http://www.estimates2u.com/freelancer.htm
mercedes190
Mange tak til alle, det har godt nok givet mig noget at tænke over. Jeg hælder mest til Mugge og Banpai Jeg var slet ikke klar over at der overhovedet var problemer med at få ham med til Danmark ???? Tak for informationen. Jeg har taget tænkehatten på.

jesperfrb
badlaze:

Langt hen af vejen mener jeg faktisk at hun gør livet meget svære for sig selv, ved ikke at overholde små regler derhjemme, og ved ikke at tænke sig om.

Ja. hun er handikappet, men hun erkender det ikke selv, og vil ikke hjælpes med sit handikap. Hun har alle mulgheder her i DK for at få hjælp til skole og uddannelse, men hun gider ikke. Hun vil kun shoppe, feste og sove.

Hun overholder ingen af de regler der derhjemme, hjælper ikke til, kommer ikke hjem før klokke 05,00 om morgen.
Lyder som mange andre teenager, men hun har meget mere brug for at få uddannelse og skolegang end mange andre.
Men hun vil ikke, så der står moderen og jeg af . DesværreSadSad

Spring til debat: