Se indlæg
 Udskriv debat
Søn i Thailand
JesperC
Hej

Min kæreste i Thailand gør mig inden længe far til en søn i Thailand. Er der nogen der kan guide mig lidt mht. papirarbejde, da jeg gerne vil registrere ham som min søn i både Thailand og Danmark. Hvis nogen har erfaring med dette og vil dele af den, hører jeg meget gerne fra jer.

Mange hilsener
Jesper

se at blive gift, til at starte med, helst inden han bliver født, detgør det hele meget nemmere,
Derefter fødelserklæring fra hospital, den skal oversættes af ambasaden, hvorefter skal du ansøger om dansk pas, og han har dermed danske statsborgerskab, han skal med på ambasadden når i søger pas, ligesom han naturligvis skal havde et pas billede, i kan samtidige også søge om thai pas.

herfra tillykke med sønnen Grin

Payanak
Jeg ville nok starte med at faa lavet en DNA-test Cool

JesperC
Hej Bkk

Tak, men situationen er den at vi ikke har mulighed for at gifte os med det samme. Er fremgangsmåden så den samme, eller kræver dansk statsborgerskab/pas at jeg er gift med hans mor, eller blot at jeg har vedkendt mig faderskabet og kan fremvise en fødselsattest?

Hilsen
Jesper

rinpoche
Hej Jesper C,

Jeg kan desværre ikke bidrage med noget konstruktivt, men det skal ikke afholde mig fra at sige, at jeg håber at i får tingene på plads og held og lykke.Smile

mvh
rinpoche

JesperC
Hi rinpoche

Tak for det. :-)

Venlig hilsen
Jesper

roald
hej Jesper

Hvordan synes du selv det går

hvis du er i thailand og på hospitalet under fødslen så bliver du bedt om at skrive under på fødselserklæringen, inden mor og barn udskrives.

for få år siden var reglerne sådan at man skulle værre gift, hvis barnet sku kunne få farens statsborgerskab, der blev snakke om at ændre de regler, hvad det endte med, aner jeg ikke.

men grundlæggerne så kan i blive gift på et senere tidspunkt, formenlig optil han er 21 år, hvorefter han kan få dansk statsborgerskab.
han skal dog fysisk bo i Danmark mindst 1 år inden han fylder 22 år. for at kunne beholde statsborgerskabet resten af livet.
så på et eller andet tidspunkt skal han vel til Danmark, alt andet vil da værre fuldstændigt forrykt.

Men tror mig når du står med ham i hænderne første gang så skal der nok værre noget der siger dig at han skal hurtigst muligt til Danmark, hvor han uden tvivl vil kunne få den bedste fremtid

kontakt lige ambasaden og find ud af hvordan og hvorledes, han kan komme til danmark

rinpoche
Nej, ved du nu hvad roald, det synes jeg ikke du kan være bekendt.

Personligt har jeg da den største respekt for jesper der forsøger for det første at vedkende sig sit ansvar og derudover at sikre sit barns fremtid.
Og så synes jeg vi skal passe lidt på forudfattede meninger omkring dette og hint.
Lad os holde os til emnet, som bkk så fint har fulgt op på.

mvh
rinpoche

mam
Bare et stort tillykke til dig Jesper. der er intet bedre end det at blive far (uanset hvormange gange man har prøvet det). Håber at du og sønnen vil få mange glæder sammen i årene der kommer.
Hilsen Max
Hvad laver vi her???

JesperC
Hej

Ja, det er bestemt meningen at min søn skal til Danmark, da jeg mener det ville give ham de bedste fremtidsmuligheder. Desværre ser det sort ud mht at være i Thailand når han kommer til verden. Jeg vil kontakte ambassaden for yderligere info, de må have rådgivet i lignende situation før er jeg sikker på. Tak for de venlige svar, og yderligere info/erfaringer modtages gerne.

Venlig hilsen
Jannik

du kan jo evt forsikere ham i [url]www.bupa.co.th[/url]
men det koster jo nogle penge. jeg og mit barn var forsikret der de år vi boede i thailand, han kan forsikres efter 15 dage, men forsikringen dækker først fuldt ud 6 mrd efter.
for mig var det udgift, som jeg ikke fik brugt særligt meget, men alligevel man ved aldrig.
men som du selv siger email ambasaden, det er dem som er experter

prasat
du skal være gift for at barnet for dansk statsborgerskab ved fødslen.

jeg syntes det er nogle meget negative svar jesper for, håber ikke det jager dig væk.

vedr. om man skal vælge thailand eller danmark, hvis du har råd til at give barnet en god uddannelse så kan jeg ikke se hvorfor danmark skulle være bedre end thailand.

prasat

Spring til debat: