Se indlæg
 Udskriv debat
Ko Chang ved Ranong
kanut
Vi ved jo alle alt om Ko Chang.

Men er der nogle der ved noget om den anden ko Chang, den ligger lidt ud for kysten ved Ranong, sidst jeg var i Bangkok, talte jeg med en person som anbefalede denne lidt oversete ø, han fortalte at det var lidt primitivt, men også billigt på øen, så det lyder som om at det lige er noget for mig.

Men det ville aligevel være dejligt med lidt viden om øen inden man tager dertil.

jeg havde tænkt mig at mine bade ferie denne gang skulle være på Ko samui, ( der har jeg aldrig været ) og så vidt jeg kan se er vejret ok der i juli, men da Ko Chang ved Ranong ligger på nogenlunde samme breddegrad, går jeg også ud fra at vejret også er ok der.

Så hvis nogle har været på øen, og har boede på et hotel / bungalov som er godt vil jeg meget gerne høre om det.

Hilsen Kanut.
MAN ARBEJDER FOR AT LEVE Cheers MAN LEVER IKKE FOR AT ARBEJDE Pibe

kanut
Kom så , der må da være nogle der kende det.

rinpoche
Hej Kanut,

Jo, jeg var der for 5 år siden med sønnen.
Man kommer dertil ved at tage båden fra Saphan Pla i Ranong.
Boede på et hyttekompleks i den sydlige del af øen, der hed Lae Dtawan. Bestod kun af 7-8 hytter lidt oppe ad en skråning.

Der er ikke nogle veje på øen, kun jordstier, og der er minimal knallerttrafik ... ihvertfald dengang.
Det indre af øen er meget bjergrigt og ikke tilgængeligt.
Øen er meget frodig og kun den smalle strimmel land langs kysten er opdyrket med kokospalmer.
Der er en god del hyttekomplekser herovre på trods af øens lille størrelse, men standarden var overalt lidt primitiv, hvilket ikke gjorde mig noget.

Af indkøbsmuligheder er der kun en lille købmand.

Vandet er desværre ikke specielt klart, da der udmunder en flod på fastlandet La-Un lidt nord for øen, og den nedsætter sigtbarheden.

Der var nu rart nok og stille og roligt.

mvh
rinpoche

rinpoche
Forresten Kanut, der er betragtelig forskel på vejret selvom det er på samme breddegrad imellem den thailandske bugt hvor Samui ligger og så på andaman siden hvor Koh Chang i Ranong ligger.

Jeg var der om vinteren hvor vejret var kanon, men Juli er monsun periode i dette område, så der kan være kraftigt blæsevejr m.m. Tvivler faktisk på om der overhovedet er bådtrafik derudtil på denne årstid.
Hvis jeg var dig så ville jeg henvende mig til Khun Wilaiwan, der tidligere havde Tananwan Palace i Ranong, og har boet der i en årrække. Hun har nu et nyt sted i Samut Prakan, men kender alt til Ranong og omegn.

[url][/url] [url]www.bangpli.com[/url]

Hvis du gør så hils hende fra mig Smile

Glemte iøvrigt at nævne at ikke langt fra Koh Chang ligger der en anden mindre ø, Koh Yum der er noget mindre befærdet og også rigtig dejlig.

Jeg kiggede lige mine billeder fra koh chang igennem for at se om der var nogle der kunne være interessant for dig, men de er sandt at sige meget ordinære og ikke særligt oplysende.

mvh
rinpoche

kanut
Tak for de gode informationer, jeg tror nok at det bliver ko samui i år, grunden til at vi rejser på denne årstid er at vi har den mindste med ( 17 år ) så vi er pinedød nødt til at rejse i skoleferien, næste år kan vi rejse når vi vil, så der kan vi udforske de to øer.

hilsen kanut

Spring til debat: