Se indlæg
 Udskriv debat
Dansk skolebarn i Thailand.
trunte
Angående Sandriks indlæg om undervisning af dansk skolebarn.

Der er 3 muligheder.
International skole, fjernundervisning via danes worldwide / dansk samvirke, eller privatlærer.
De sidste 2 muligheder skaber jo ingen sociale kontakter, men det kan være en mulighed i første omgang i evt. 1 års tid.

Evt. derefter efterskole i dk, hvis barnet er indstillet derpå.

Jeg tumler med samme problematik til min 13 årige søn, og efterlyser også andre skandinaveres erfaring på dette område.

Er der nogen der ved om der er danske børn på de internationale skoler ??

Er der nogen der får undervist deres barn hos en privatlærer ?

I Spanien var der en dansk kvinde der begyndte at undervise en lille gruppe danske børn på forskellige klassetrin, og det er blevet en stor succes, og skolen er nu udvidet med større lokaler og flere børn og hjælpelærere.Gennemsnittet ligger over middel, da de ikke er så mange elever i klassen.
Det ville være dejligt hvis der var en dansk lærer som ville påtage sig at undervise en lille gruppe danske børn i Hua Hin og omegn, så vores unger kunne lære noget samtidigt med de stadig har kontakt til danske børn.
Er der nogen der har erfaring på dette område, så skriv endelig tilbage. Jeg får selv 2 pensioner nu, og vil leve mine drømme i nuet, inden det er for sent, dog udfra hensyntagen til mit barn.

Mange hilsner fra TrunteSmile

Hejsa

Der findes en svensk International skole på phuket, med skandinaviske lærer, har dog ikke deres link mere.

De dansker som er udsendt fra DK, bruger ofte denne her skole i bkk, men de får jo også det hele betalt.

dsd

http://www.nist.a...fault.aspx

Spring til debat: