Se indlæg
 Udskriv debat
Koerekort i danmark!!!!!
lars andersen
Hejsa!

Hvis en thai skal have koerekort i danmark, er det saa smartere og billigere, at hun faar koerekort i thailand??? Og saa skal op til en koereproeve i danmark????

I saafald kan koereproeven forgaa paa engelsk i danmark???????

Er der nogen der har erfaring med det????

Eller er den bedste loesning at hun foerst for koerekort naar hun kan dansk???

Personligt mener jeg, at det ville kunne give hende mere frihed i dk, hvis du kan koere bil!

Paa forhaand takGrin

oleskyum
sayhi2sue skrev:
Hejsa!

Hvis en thai skal have koerekort i danmark, er det saa smartere og billigere, at hun faar koerekort i thailand??? Og saa skal op til en koereproeve i danmark????

I saafald kan koereproeven forgaa paa engelsk i danmark???????

Er der nogen der har erfaring med det????

Eller er den bedste loesning at hun foerst for koerekort naar hun kan dansk???

Personligt mener jeg, at det ville kunne give hende mere frihed i dk, hvis du kan koere bil!

Paa forhaand takGrin

Nu har jeg lidt svært ved, at se hvad sproget har med kørekort at gøre.

Når hun har lært at køre bil ( i Danmark ) så går hun op til prøve består hun teori og praktisk prøve har hun kortet.

Man kan heldigvis ikke få ombyttet et Thai kørekort til Dansk.ShockGrin

Khun Tee
Jeg tror da ikke at et thai kørekort kan konverteres til et dansk, den måde de aflægger prøve på er da rent til grin. Jeg har stået og set på det i Bangkok og de kører bare en tur rundt på en lille bane, hvis ikke de består og ikke har tid til at tage det om betaler de bare lidt under bordet.Shock
John Jensen.

The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing

kan huske for nogle tid siden hvor en del folk som normalt kun var vant til at trække rundt med kameler og muldyr fik dansk kørekort på stribe fordi tolken stod og sagde hvor de skulle sætte krydser til prøven.....

det er forhåbenlig stoppet nu men man kan stadigvæk godt gå op til prøve på dansk eller engelsk eller med tolk

fandt det her
http://www.politi...koerekort/

Redigeret af d. 22/01-2007 16:00

bastian
få et kørekort i thailand efter det lav et internationalti thailand tag til danmark og få så nogle venner i thailand til at forny det til dig....let

roald
har hun et thaikørekort skal hun op til teoriprøve og køreprøve, første gang er gratis, hun skal kun betale for en lægeerklæring
Det med teori er selvfølgelig svært hvis man ikke kan dansk, min kone klarede det dog ved at kigge på dvd på computeren ,hun har aldrig været hos en kørelærer. Det er et spørsmål om at bide tænderne sammen og tærpe igen og igen --umulig er det ikke jeg kender flere thai her i byen som har kørekort

min kone tog kørekort i thailand som hun tog med til danmark for at
ombytte til et dansk kørekort, det krævede at hun skulle til orienterende køre og teoriprøve, dvs. hun slap for at komme på prøvebane, glatføre og det der. dengang foregik det på dansk også teoriprøven
jeg tror ikke man kan lave en dansk køreprøve på engelsk, det kunne man ikke dengang (95)

roald
bastian skrev:
få et kørekort i thailand efter det lav et internationalti thailand tag til danmark og få så nogle venner i thailand til at forny det til dig....let

det du opfortre til er ikke lovlig, har man fast bopæl i danmark skal man ha dk kørekort

oleskyum
Noget jeg ikke forstår er, at det ikke er et krav for alle der aldrig har set et snefnug i virkeligheden ikke tvinges til et glatførekursus inden de overhovedet får lov til, at sidde bag et rat i Danmark.

Alle Thailænder burde i mine øjne være tvunget til alt hvad en 18 årig i Danmark skal med kørelærer, undervisning o.s.v. og mindst 20 timers kørsel med kørelærer.

oleskyum, det har du ret i, men alt hvad jeg ikke forstår ved den danske lovgivning kunne jeg skrive en tyk bog om

mange der har et eller andet Jalla kørekort kan køre her på et international kørekort, også om vinteren

det der også undrer mig er de åbenlyse tåbeligheder nogle gange tar år at rette.

xxxx
Hejsa
Et Thailandsk køre kort gælder ikke i danmark.. Så det er fuldstændig lige gyldigt om hun har et.. Jeg ved godt der tidligere har været indlæg om Internationale th. kørekort, men det er fusk.
I Danmark skal hun starte forfra som alle andre.
Skulle nogen være i tvivl. så send en pb og i kan tale med min Ex, som bor på fyn, hun har været turen igennem og har Dansk kørekort.

Ligesom de fleste andre Thailandske uddannelkses papirer ikke aksepteres, hun er i Thailand uddannet bygnings konstruktør, men for at det kan bruges i DK, skal hun 3 år om i DK, hvad hun lige er begyndt på.
Om der kan bestikkes nogen i DK, aner det ik, men thailandske uddannelser er intet værd uden for Thailand / laos / burma / Malaysia.

le-si

Spring til debat: