Se indlæg
 Udskriv debat
Thai undervisning i kbh foråret 07
Bjerg
Hej.
Jeg overvejer at lære thai (grundet en underlig facination af sydøstasien i almindelighed og thailand i særdeleshed, men det kender I sikkert).
Men hvordan lærer jeg sproget. Har forsøgt med selvstudie med bog og bånd. Men vi gerne møde andre med samme indlæringsønske og en god lærer. Således at, processen kunne speedes op!
Jeg er universitetsuddannet, så jeg er vant til at læse bøger og sådan. Men hvor er det bedst?
Jeg har set studieskolen, men mit indtryk, fra debatten, er at det ikke er tiptop. Overvejer også thai på KU, i 2008 på åbent uni.

Nogle forslag??
Tak

rinpoche
Specielt med din baggrund in mente Bjerg, så vil jeg absolut tro at du ville få meget mere ud at at tage KU.
Studieskolen osv. er mere for meget basalt thai, det vil tage dig år at komme nogle vegne. Jeg har kolleger der har gået der et par år, og resultatet er faktisk temmeligt beskæmmende. Sad

Prøv at send en besked til sudsakhon på denne webside, han er den der ved mest omkring dette emne, og han har også været på KU så vidt jeg husker.

mvh
rinpoche

sudsakhon
061402 Thai 1.b
LOF Ballerup, tlf: 4468 2112, email:
Pris: DKK 995,00

Dette er fortsættelsen på begynderkursus i Thai. På kursus 1a øvede vi udtale af de forskellige konsonanter, vokaler og toner på thai. Desuden øvede vi simple spørgsmål/svar. Kender du til udtale på thai og måske et par sætninger, kan du med sagtens følge med på dette kursus. Vi vil fortsætte med at få opbygget et ordforråd, som bruges i dagligdagen ved evt. turistbesøg i Thailand, samt træne simpel grammatik. Kurset er endvidere særdeles givende for blandede ægteskaber, hvor mand/kvinde har thai oprindelse og ægtefælle ønsker dybere forståelse for sprog, her under "sprogfælder" og udtryksmåder. Undervisningen gennemføres af universitetsuddannet dansk lærer, med stor erfaring for thai kultur og integration. Underviser fungerer endvidere som eftertragtet thai sprogtolk for det offentlige. Efter kursus vil du være i stand til at kommunikere "i dialog" med thailændere i hverdagssamtaler.

Start: tirsdag 23.01.2007 til 24.04.2007, kl. 18:30-20:20
Holdtimer i alt: 24, mødegange: 12
Underviser: Flemming Rasmussen
Sted: klasselokale - Parkskolen, Gl. Rådhusvej 13, 2750 Ballerup.

https://en.wikipedia.org/wiki/Phra_Aphai_Mani
Spring til debat: