Se indlæg|
ønsker at bosætte mig i Thailand
|
|
| crock5 |
Lagt på d. 03/02-2007 10:43
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 6 |
Vi er ved at søge opholdstilladelse til min kone, men kan hun ikke få den af en eller anden årsag påtænker jeg at flytte til Thailand. Er der nogle herinde der ved hvad der kræves af kontanter , papirer o.s.v. der skal til få at få opholdstilladelse I Thailand. med venlig hilsen crock5 |
|
|
|
| lindegaard |
Lagt på d. 03/02-2007 11:18
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 332 |
prøv evt. forum gruppen : danskere i thailand... der står der en del om emnet
omne ignotum pro magnifico
"everything unknown appears magnificent" |
|
|
|
| ben |
Lagt på d. 03/02-2007 16:53
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 438 |
Hvis din kone er Thai starter du med at faa et 3 mdr non-emmigrant O visa i Danmark (Thai ambassade eller konsulat) ved at vise vielses papirer Etc. I Thailand kan du saa faa aarlige forlaengelser fra emmigrationen ved at bevise 40.000 Baht pr. md i indtaegt (kombineret din kone+dig). Hvis det er udenlandsk indkomst skal du have den danske ambassade til at signe af paa det (reelt certificerer de blot at det er din signatur/pas). Er det Thai indtaegt beviser man indkomsten via skattekvitteringerne. Skaal! |
|
|
|
|
Lagt på d. 03/02-2007 20:56
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
hvorfor skulle din kone ikke kunne bo i dk, er i begge over 24 du tjener over 9500 før skat, og har et væresle. så kan hun bo her. lever du op til det og kan stille garenti på 55.500 så er det meget nemt at få fs til dk |
|
|
|
| crock5 |
Lagt på d. 04/02-2007 09:04
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 6 |
indtil videre så tak for jeres svar![]() |
|
|
|
|
Lagt på d. 04/02-2007 12:20
|
|
bkk skrev: hvorfor skulle din kone ikke kunne bo i dk, er i begge over 24 du tjener over 9500 før skat, og har et væresle. så kan hun bo her. lever du op til det og kan stille garenti på 55.500 så er det meget nemt at få fs til dk Hejsa Jeg mener nu at beløbet skal være mindst 13.500kr og der er også et krav til boligens størrelse, nemlig 20M2 pr person, før man kan få FS. Men måske tager jeg fejl dsd |
|
|
|
|
Lagt på d. 05/02-2007 01:38
|
|
nej deep, det er et meget lille beløb, præsist 2 gange starthjælp, som i år ligger på ca. 4700 kr. er der børn kommer der et beløb på ca. 1500 kr pr barn, oveni. angåedne boligkrav, et rum pr. 2 person, rummet behøver ikke at værre 20m. det der menes med 20m er at hvis man bor i en et værelses, så skal den værre på 60m hvis der skal bo 3 personer i den. størreslen er ligegyldig hvis man kun er to personer. bor man istedet i en 2 væresles på 30m er det ganske fint !! det skal værre rigtige væresler, dvs køkken og bad tælles ikke med. kun soveværelse og stue så crock, du skal ikke tænke så meget på det, det er meget simpelt |
|
|
|
| ben |
Lagt på d. 06/02-2007 14:11
|
Crock spurgte til ophold i Thailand - ikke til ophold i Danmark. Han kan have mange grunde til det. Skaal! |
|
|
|
| claus31130 |
Lagt på d. 06/02-2007 15:13
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 966 |
ben skrev Hvis din kone er Thai starter du med at faa et 3 mdr non-emmigrant O visa i Danmark (Thai ambassade eller konsulat) ved at vise vielses papirer Etc. Hvad er etc....det er ikke ment som et åndet spørgsmål,kunne godt tænke mig at vide det...da jeg skal ud og lave visa sidst på måneden... Claus |
|
|
|
|
Lagt på d. 06/02-2007 16:02
|
|
er i gift kan du jo vise vielsesattesten fra det ampur i blev gift på. den virker hver gang![]() |
|
|
|
| claus31130 |
Lagt på d. 06/02-2007 16:21
|
|
ok...bkk Vi er ikke gift endnu men regner med at blive det ret snart,så det var mere for om vi skulle gøre det før eller efter jeg været i laos Claus |
|
|
|
| ben |
Lagt på d. 06/02-2007 19:20
|
Ja vielses attest(er), kones ID kort/pas, dit pas og det er vidst alt. Der er ingen krav om at bevise noget med penge for at faa visaet i Danmark (3 mdrs non-em O visa baseret paa aegteska . Du kan enda vaere heldig og kunne faa et aars visa (der dog kraever visarun hver 3. md med mindre 1 aars foerlaengelses krav (40k Baht/md) kan opfyldes).Indkomst (40k Baht for parret kombineret) skal foerst bevises naar man soeger om 1 aars forlaengelse/fornyelse i Thailand. Skaal! |
|
|
|
| Korat |
Lagt på d. 06/02-2007 20:43
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 121 |
hej håber det er ok jeg blander mig lidt angående bolig kravet jeg spørge måske lidt dumt men vil gerne være 100% sikker.det drejer sig om min kone og jeg:jeg bor i en 1 værelses lejlighed på 51kvm vil det sige vi kan blive FS? hun er kun 23 år kan hun komme på ferie 3 månder før hun fylder 24 år? og tror i det vil blive et problem når jeg er 10år ældre end hende? jeg har kendt hende i ca.1 år og 8 månder og besøgt hende flere gange hos familien i thailand så det er ikke en spontan ide. på forhånd tak. mvh korat |
|
|
|
| claus31130 |
Lagt på d. 07/02-2007 01:36
|
|
hej Ben...tak for oplysningen...så tror jeg sku vi prøver at søge sådan et i laos.... Claus Redigeret af claus31130 d. 07/02-2007 01:36 |
|
|
|
|
Lagt på d. 07/02-2007 02:33
|
|
hun kan søge når hun er 23.5 år hvilke hun kan gøre når hun er på ferie i dk. hvis i kun er 2 som skal bo der, er den en ganske fin lejlighed, du skal fremvise en lejekontrakt ved fs søgning. 10 års forskel burde ikke betyde noget, så du har en god sag. hvis du har pengene kontant kan du få renter på garentien, i de 7 år den skal stå der |
|
|
|
|
Lagt på d. 07/02-2007 02:35
|
|
hvis du har mod på at læse lidt engelsk så hop over på http://www.thaivi...howforum=1 og find seneste opdate om visarun laos, det kan evt betale sig at få lokale til at få din ansøgning hurtiger igennem.
Redigeret af d. 07/02-2007 02:38 |
|
|
|
| Korat |
Lagt på d. 07/02-2007 21:34
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 121 |
tusind tak bkk jo tak jeg har mod på noget engelsk.mvh korat |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

jeg spørge måske lidt dumt men vil gerne være 100% sikker.