Se indlæg
 Udskriv debat
ønsker at bosætte mig i Thailand
crock5
Vi er ved at søge opholdstilladelse til min kone, men kan hun ikke få den af en eller anden årsag påtænker jeg at flytte til Thailand.
Er der nogle herinde der ved hvad der kræves af kontanter , papirer o.s.v. der skal til få at få opholdstilladelse I Thailand.
med venlig hilsen
crock5

lindegaard
prøv evt. forum gruppen : danskere i thailand... der står der en del om emnet Wink
omne ignotum pro magnifico
"everything unknown appears magnificent"

ben
Hvis din kone er Thai starter du med at faa et 3 mdr non-emmigrant O visa i Danmark (Thai ambassade eller konsulat) ved at vise vielses papirer Etc.

I Thailand kan du saa faa aarlige forlaengelser fra emmigrationen ved at bevise 40.000 Baht pr. md i indtaegt (kombineret din kone+dig). Hvis det er udenlandsk indkomst skal du have den danske ambassade til at signe af paa det (reelt certificerer de blot at det er din signatur/pas). Er det Thai indtaegt beviser man indkomsten via skattekvitteringerne.

Skaal!

hvorfor skulle din kone ikke kunne bo i dk, er i begge over 24 du tjener over 9500 før skat, og har et væresle. så kan hun bo her.
lever du op til det og kan stille garenti på 55.500 så er det meget nemt at få fs til dk

crock5
indtil videre så tak for jeres svarPfft

bkk skrev:
hvorfor skulle din kone ikke kunne bo i dk, er i begge over 24 du tjener over 9500 før skat, og har et væresle. så kan hun bo her.
lever du op til det og kan stille garenti på 55.500 så er det meget nemt at få fs til dk

Hejsa

Jeg mener nu at beløbet skal være mindst 13.500kr og der er også et krav til boligens størrelse, nemlig 20M2 pr person, før man kan få FS. Men måske tager jeg fejl

dsd

nej deep, det er et meget lille beløb, præsist 2 gange starthjælp, som i år ligger på ca. 4700 kr. er der børn kommer der et beløb på ca. 1500 kr pr barn, oveni.
angåedne boligkrav, et rum pr. 2 person, rummet behøver ikke at værre 20m.
det der menes med 20m er at hvis man bor i en et værelses, så skal den værre på 60m hvis der skal bo 3 personer i den. størreslen er ligegyldig hvis man kun er to personer.
bor man istedet i en 2 væresles på 30m er det ganske fint !!
det skal værre rigtige væresler, dvs køkken og bad tælles ikke med.
kun soveværelse og stue

så crock, du skal ikke tænke så meget på det, det er meget simpelt

ben
Crock spurgte til ophold i Thailand - ikke til ophold i Danmark. Han kan have mange grunde til det. Skaal!

claus31130
ben skrev
Hvis din kone er Thai starter du med at faa et 3 mdr non-emmigrant O visa i Danmark (Thai ambassade eller konsulat) ved at vise vielses papirer Etc.

Hvad er etc....det er ikke ment som et åndet spørgsmål,kunne godt tænke mig at vide det...da jeg skal ud og lave visa sidst på måneden...

Claus

http://www.cs-web.in.th/
er i gift kan du jo vise vielsesattesten fra det ampur i blev gift på. den virker hver gangCool

claus31130
ok...bkk

Vi er ikke gift endnu men regner med at blive det ret snart,så det var mere for om vi skulle gøre det før eller efter jeg været i laos

Claus

ben
Ja vielses attest(er), kones ID kort/pas, dit pas og det er vidst alt. Der er ingen krav om at bevise noget med penge for at faa visaet i Danmark (3 mdrs non-em O visa baseret paa aegteskaCool. Du kan enda vaere heldig og kunne faa et aars visa (der dog kraever visarun hver 3. md med mindre 1 aars foerlaengelses krav (40k Baht/md) kan opfyldes).

Indkomst (40k Baht for parret kombineret) skal foerst bevises naar man soeger om 1 aars forlaengelse/fornyelse i Thailand.

Skaal!

Korat
hej
håber det er ok jeg blander mig lidt angående bolig kravet Smile jeg spørge måske lidt dumt men vil gerne være 100% sikker.
det drejer sig om min kone og jeg:jeg bor i en 1 værelses lejlighed på 51kvm vil det sige vi kan blive FS? hun er kun 23 år kan hun komme på ferie 3 månder før hun fylder 24 år? og tror i det vil blive et problem når jeg er 10år ældre end hende?
jeg har kendt hende i ca.1 år og 8 månder og besøgt hende flere gange hos familien i thailand så det er ikke en spontan ide.
på forhånd tak.
mvh korat

claus31130
hej Ben...tak for oplysningen...så tror jeg sku vi prøver at søge sådan et i laos....

Claus
Redigeret af claus31130 d. 07/02-2007 01:36

hun kan søge når hun er 23.5 år hvilke hun kan gøre når hun er på ferie i dk.
hvis i kun er 2 som skal bo der, er den en ganske fin lejlighed, du skal fremvise en lejekontrakt ved fs søgning.
10 års forskel burde ikke betyde noget, så du har en god sag.
hvis du har pengene kontant kan du få renter på garentien, i de 7 år den skal stå der

hvis du har mod på at læse lidt engelsk så hop over på

http://www.thaivi...howforum=1

og find seneste opdate om visarun laos, det kan evt betale sig at få lokale til at få din ansøgning hurtiger igennem.Pfft
Redigeret af d. 07/02-2007 02:38

Korat
tusind tak bkk Smile jo tak jeg har mod på noget engelsk.
mvh korat

Spring til debat: