Se indlæg
 Udskriv debat
forlovet.....
dutling68
hvordan foregaar det ang at blive forlovet i thailand er det noget i samme stil som i danmark hvor man kober nogle ringe sammen og sa er man forlovet eller skal man ogsa lagge en for for sin sod ja hvordan bliver man forlovet i thailand og hvordan foregar det...........
Redigeret af dutling68 d. 16/02-2007 06:06

Locturian
Forlovelse er jo bare... Ja, at man lover hinanden at man skal giftes og kan så, hvis man ønsker det, købe nogle ringe til at symbolisere det. Der er ikke i Danmark, eller her, noget "bundet" forbundet med en forlovelse, sinsot kommer først når man bliver gift...
Thailand - Et land med kontroverser, dejlige kvinder, skønt vejr, og et landt fyldt med bedrevidende udenlandske tosser...

[img]http://www.dansk-thai.dk/images/links/www.huahin-online.com.gif[/img] is not a valid Image.
http://www.huahin...

http://www.huahin-online.com
Saendaeng
Mange steder i Thailand er det også normalt at give pigen forældre noget når bliver forlovet. feks et lille beløb eller hvad man nu kan tale sammen om. Jeg ved det af erfaring da jeg har set flere par blive forlovet og mandens forældre give et beløb eller guld til pigens..
Michael B Kristensen

http://www.globalwindservice.com
yeya
Når man bliver forlovet i Thailand betaler man depositum (kald det sin sot om man vil). Skal man eksempelvis betale sin sot på 500.000 baht til et bryllup så betaler man en del af dette beløb ved en forlovelse som en slags depositum. Betales der 100.000 ved forlovelsen skal der altså "kun" lægges 400.000 ved bryllupet.

Så Locturian...... du er altså "lidt" galt på den, for det kommer an på hvor i Thailand det er. Dette er den normale procedure i Thailand selvom det nok ikke er sådan mange steder mere. Og måske slet ikke når det er med en falang.

Ang. forlovelsen så foregår det sådan at man holder er ceremoni hvor de ældre respekterede borgere i landsbyen (eller nogen ældre familien respekterer) kommer og velsigner paret og giver dem hvide armbånd (snore fra et tempel), for at ønske dem held og lykke. Inden da giver manden sinsot til pigens forældre således at alle kan se at man har givet pengene. Allerede inden denne ceremoni vil de ældre drive onde onder væk fra huset og paret.

Det er muligt at det foregår på forskellige måder forskellige steder i
Thailand, men denne måde at gøre det på er normalt i Esan og nord Thailand.

Vi blev selv forlovet sidste sommer i Kalasin og skal giftes næste år samme sted.

Jeg vil da også gerne høre hvordan andre er blevet forlovet i Thailand. Men sådan foregik det ved min forlovelse.

Hilsen HenrikSmile

http://www.baanjoy.dk
Korat
Shock 500.000bath i sin sot jeg håber da ikke hun har været gift eller fået børn før i blev gift,jeg har selv været gift 6 år med thai og er siden blever gift med thai igen og kendt hinanden 1år 10månder.

mvh korat
Redigeret af Korat d. 16/02-2007 14:29
tja hvad kan jeg sige thailand er som kvinder får man først begyndt så er det umuligt at stoppe igen...

Korat
hej igen
her er et lille resume af mit bryllup sidste år:

jeg blev gift for anden med en dejlig pige fra nord øst thailand,min kone har ikke været gift før men haft et forhold til en thai mand og fået en søn med ham.jeg betalte ikke sinsot til min kones familie men jeg betalte hele bryllupet med hvad høre sig til,bryllupet stod på i 2 dage med ca.150 mennesker hver dag,det kostede mig ca.50.000bath for musik,leje af 2 store fest telte,øl+wisky+sodavand og 6 retter mad(maden blev lavet af familie og venner),leje af tøj-2xsmoking+2xbrude kjoler,1 til hver dag+konen fik ordent håret på salon+div.
købte også 2 bath guld + vores 2 vielses ringe,mener det stod mig i ca.30.000bath da guld priserne er steget sindsygt meget fra 2005-2006.

men det er tradition ar du viser nogle penge frem så familien kan se du kan tage dig af deres datter,så jeg lage 100.000bath hos min svigermor som så kom og viste dem frem til alle gæsterne på anden dagen hvor selve sermonien stod på(11 munke kom hjem til familiens hus for at smede os sammen),derefter gik svigermor op på kones værelse med pengene og jeg fik dem tilbage da alle gæsterne var gået hjem.
jeg valgte dog at give min svigermor 10.000bath efter at have snakket meget frem og tilbage om hvormeget hun ville have for at jeg giftede mig med hendes datter,svigermors svar var ikke til at tage fejl af,hun sagde jeg kunne give hende 1 bath eller 1 million bath det var op til mig fordig hendes datter elsker mig meget højt,det var svaret jeg fik :-).
der var ingen sure miner,men alt var også aftalt på forhånd.

de penge gaver som vi fik i bryllups gave af alle gæsterne kom min svigermor og gav min kone og jeg,vi blev dog enige om at svigermor havde mere brug for dem end os,så vi gav dem tilbage til hende igen,ca.20.000bath.

mvh korat
tja hvad kan jeg sige thailand er som kvinder får man først begyndt så er det umuligt at stoppe igen...

yeya
Ja Korat, min kone har ikke haft verken kæreste eller mand før og ej heller børn. Hun er en god pige med en god lang uddannelse også. Derfor den relativt store sin sot.....

Henrik

http://www.baanjoy.dk
Korat
hej ingen yelly
nu var det jo ikke for at bide hovedet af dig,men måden du skrev på fik mig til at opfatte det som en selvfølge man bare lige eks.betaler 500.000 bath for det gør man bare ikke lige,men hendes udannelse forklare lidt mere.
jeg har heller ikke sagt hun er ikke er en god pige,hvad er min kone så en dårlig kone fordi ikke jeg har givert 500.000bath og hun ikke har gået på universitet eller hvad??

jeg har tiladt mig a kopire dette fra et andet forum hvor en anden bruger omtaler sin sot:

sin-sod er oprindeligt et beløb som ægtemanden skulle ligge på bordet under vigelsen for at vise sine svigerforældre at han var istand til at forsørge deres datter dette er så med tiden blevet til at forældrene får dette beløb, dog giver forældrene en stor del af beløbet tilbage til ægteparret som en bryllupsgave.
størrelsen på beløbet afhænger af familiens status/formue og pigens uddannelse.

en pige som har været gift før eller har børn = ingen sin-sod (dog ville det være fint for en falang at han af respet til sine svigerforældre giver ca 20.000 baht) men en thai ville aldrig give så meget som en baht.

en ugift pige (alm skolegang) med fattige forældre (risbonde osv) =20 til 50.000 baht.

en ugift pige (alm til middel skolegang) middel klasse forældre (statsansatte, bank kontor og politi) =50 til 150.000 baht

En ugift pige (universitet) middel klasse forældre (statsansatte, bank kontor og politi) = 100 til 300.000 bath

en ugift pige (universitet) rige forældre = 300 til flere millioner baht.

Bemæk disse beløb er de normale imellem thaier og udlændinge/falanger som gifter sig med en thai pige som følger traditionen og elsker sin mand.
men fordi du er falang så vil mange piger/forældre forsøge sig med vanvittige beløb men af beløbet de forlanger kan du jo så læse om det er dig eller din tegnebog pigen elsker.

Desuden så skal du betale for brylluppet/festen golddigger piger forventer mange munke, levende musik og mindst 100-200 gæster.
det forventes også at du i bryllups gave giver din kone guld (halskæde eller/og armbånd) her kan du igen læse om det er en golddigger du har fat i en eller 2 baht(ounce 15,4 gram) guld er rigeligt.

mvh korat
Redigeret af Korat d. 16/02-2007 18:03

Spring til debat: