Se indlæg
 Udskriv debat
Sammenbragte børn.
Rasmus
Da jeg tilbage i 2000 blev gift med min Thaikone, havde min kone en datter på ca. 1½ år. Siden hen fik vi en adoptivdatter fra Thailand, som i dag er 12 år gammel.

I dag bor vi alle her i Sverige, og er fuldt integreret i det svenske samfund. ”Vores” døtre går i svensk skole - taler og skriver svensk som alle andre svensk børn på samme alderstrin. Dertil taler de Dansk på ganske godt niveau - samt Thai.

En talegave som jeg er overbevist om vil komme dem til stor gavn når de bliver ældre. Mulighederne er tilstede, hvis pigerne formår at udnytte deres talegaver når de bliver ældre
I denne sproglige indlæringspræses har der naturligvis været mange sjove sprogforviklinger. Og ikke mindst sammenblandinger af sprog.

Det var for år tilbage ikke unormalt, at de blandede alle 3 sprog sammen i én og samme sætning. Dette afstedkom naturligvis visse fornøjelige udsagn fra pigerne. Ikke altid forstod jeg dette - men deres mor kunne høre denne sproglige sammenblandingen til stor morskab!

Skulle der her på DTW være andre som har sammen erfaring, vil i være meget velkommen.

Hilsen Rasmus
Admin.

Spring til debat: