Se indlæg|
Tourist"fri" steder
|
|
| kirnyb |
Lagt på d. 12/12-2004 23:40
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 1 |
Kære Alle Thailandsfarere. Jeg har aldrig været i Thailand men ønsker brændende at tage dertil ...kan I hjælpe mig med flg. spørgsmål: 1.Hvilken periode er det bedst at tage dertil? 2.Hvilken periode er der mindst myg? (jeg er allergiker) 3.Hvor tager man til hvis man gerne vil undgå for mange andre tourister? 4.Er der stadig "det øde paradis" ved havet i Thailand? På forhånd tak til jer der gider at hjælpe mig kærlig hilsen Kirnyb |
|
|
|
| Buggymann |
Lagt på d. 13/12-2004 06:31
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 185 |
Hvils du har de problemer med myg så vil jeg ikke anbefale dig at tage til Thailand.![]() ![]() ![]() JA der findes diverse crem mygge balsam. men de finder en aligevel.bare ikke så slemt. Jeg har været mange steder i Thailand, men alle steder er der et par myg som har fået mig. ![]() ![]() ![]() men der findes stadigvæk disse skønne strande. mvh Parkpean ![]() ![]()
just love Thailand. The land off budda...
|
|
|
|
| surin |
Lagt på d. 13/12-2004 06:42
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 938 |
myggene undgår du ikke de er alle vejne. de bedste mrd i thailand er dec. jan.og februar de mest turist frie områder er øst thailand |
|
|
|
| bahtman |
Lagt på d. 13/12-2004 08:30
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 199 |
bor du i en strand by som hua hin er det vist ingen myg, ved strandne over ved cambodia er der vist en del myg. under alle omst:ae-lndigheder vil du helt sikkert komme til at opleve myre overalt ![]() den billigeste periode er vist fra april til juli/august. midt april som er varmest er ogs:aa-l mrd for songran den store vandfest , hvilke varmt (eller v:aa-ldt) kan anbefales |
|
|
|
| kanut |
Lagt på d. 13/12-2004 16:06
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 601 |
Jeg taget næsten altid en tur til Koh Chang , når jeg er i Thailand, og det gør jeg 2 til 3 gange om året, på Koh Chang er der temmelig stille om dagen og om aftenen ( nogle vil ligefrem sige at der er kedeligt ) men det er jo forskelligt vordan man ser på det, Hvis man vil have det helt for sig selv kan man tage ud på nogle af småøerne omkring Koh Chang myg er der ikke meget af ved vandet.God tur. Altid Thailand, aldrig andet |
|
|
|
| surin |
Lagt på d. 13/12-2004 21:21
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 938 |
jeg har nu fået mange myggestik i hua-hin![]() |
|
|
|
| Marc |
Lagt på d. 13/12-2004 23:26
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 2 |
Man kan finde fredelige steder uden alt for mange turister flere steder i Thailand. Personligt kan jeg sige at på Koh samui er der steder vor der er mindre turister bland andet ved Bo phut. de fleste turiste bliver ved de store resorts ikke noget for mig, jeg plejer at finde små bongalows langt fra de kendte strande og byer. Marc 100% thai freek |
|
|
|
| solmand |
Lagt på d. 14/12-2004 06:25
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 320 |
Hej Du er nok nød til at se i øjene at der er myg alle steder. ![]() ![]() så du ungår nok ikke at de prøver Dansk mad, ![]() ![]() Men om dagen er der ikke myg (jeg er ikke blevet prøve spist om dagen) ![]() ![]() Fra april og frem til august er nok det billigtst tidspunkt ![]() ![]() Det kan betale sig at kikke sig om på internet ang priser. ![]() ![]() ![]() Olsen Thailand er et godt sted at tag til.og de har dejlige søde kvinder men næsten umulige at få herop pga vores defekte lovgivning.............
|
|
|
|
| John |
Lagt på d. 14/12-2004 15:23
|
|
Administratorer ![]() Antal indlæg: 2171 |
Hejsa Myggene er alle vegne, jeg klare den ved at købe lokal mygge-balsam, det indeholder nogle stoffer er ikke må bruges i DK. og det virker på de fleste, jeg har dog en kammerat hvor ingen midler virker. Jeg kan som Marc varmt anbefale Kho Samui men jeg syntes Mae Nam på nordsiden af øen (ved siden af Bo Phut) er mere øde. Der er ofte på stranden hvor du kun kan se under 10 mennesker så langt øjet rækker. Det er muligt at leje bungalows hvor der fra din terasse er under 15 meter til vandet. Men vær opmærksom på at omkring kl. 20 lukker alt. Der er dog mulighed for at køre til Chaweng hvor der er gang i den hvis det er det man ønsker. December og januar regner det generelt meget på Kho Samui. Priserne på Kho Samui svinger ikke så meget som andre steder i Thailand, de steder hvor jeg plejer at bo er det samme pris hele året. John
john@dansk-thai.dk
|
|
|
|
| falang yao |
Lagt på d. 14/12-2004 15:44
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1075 |
Hej kirnyb, Hvad siger din egen læge? Har du prøvet at spørge på Statens Serum Institutet ? Jeg vil personligt ikke råde dig til noget som helst p.g.a. din allergi. Jeg kæmper en ulig kamp med konen m.h.t. medicin, idet jeg prøver at fortælle hende at den medicin som er udskrevet til hende er måske ikke go' for vores 12 årige datter selv om symptomerne synes at være ens. M.v.h., M. Rasmussen
Thailand-You are always on my mind, even when sometimes it's S. S. but D. D.
falang-yao@dansk-thai.dk |
|
|
|
| falang yao |
Lagt på d. 14/12-2004 15:45
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1075 |
Hej kirnyb, Hvad siger din egen læge? Har du prøvet at spørge på Statens Serum Institutet ? Jeg vil personligt ikke råde dig til noget som helst p.g.a. din allergi. Jeg kæmper en ulig kamp med konen m.h.t. medicin, idet jeg prøver at fortælle hende at den medicin som er udskrevet til hende er måske ikke go' for vores 12 årige datter selv om symptomerne synes at være ens. M.v.h., M. Rasmussen
Thailand-You are always on my mind, even when sometimes it's S. S. but D. D.
falang-yao@dansk-thai.dk |
|
|
|
| Pescator |
Lagt på d. 16/12-2004 13:05
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 329 |
kirnyb skrev: Kære Alle Thailandsfarere. Jeg har aldrig været i Thailand men ønsker brændende at tage dertil ...kan I hjælpe mig med flg. spørgsmål: 1.Hvilken periode er det bedst at tage dertil? 2.Hvilken periode er der mindst myg? (jeg er allergiker) 3.Hvor tager man til hvis man gerne vil undgå for mange andre tourister? 4.Er der stadig "det øde paradis" ved havet i Thailand? På forhånd tak til jer der gider at hjælpe mig kærlig hilsen Kirnyb 1. Kommer an på dine kriterier. Tænker du på vejret? (afhænger af regionen) Tænker du på prisniveau og antallet af turister? Regntiden -som igen er afhængig af regionen. 2. Færrest myg er i den "kolde" årstid som typisk er dec-feb. 3. Nordøst Thailand aka Isan er absolut det sted hvor der er færrest turister, ikke sikker på at det er det du ønsker, når du samtidig nævner strande. Den sydligste del af thailand, altså Trang og sydover er absolut heller ikke overrendt af turister, Hat Yai undtaget, men de politiske forhold taget i betragtning, ville jeg lade denne region ude af betragtning pt. 4 Der er stadig det "øde paradis" ved havet i Thailand, men samtidig vil du vel gerne have et sted at bo i, samt have restauranter indenfor betryggende nærhed må man gå ud fra, og hvis der er bungalows og restauranter i nærheden, er der også andre gæster og så er det så som så med det "øde" ![]() Når det så er sagt, så er der i regntiden på mange steder meget få gæster. Vi boede for et par år siden i august/sep. i Bang Saphan i Prachuap Khiri Khan, vi var de eneste gæster på vores resort. Ret fedt. Ligeledes Thap Sakae i Prachuap havde vi næsten det hele for os selv samt efterfølgende i Chumpon. Du skal nok kigge på de lokaliteter som er mindre kendte af mainstream turisterne som fx foreslået ovenfor. Der er også små øer i specielt Trang og Satun som kun har et enkelt bungalow kompleks og hvor du kan få en oplevelse af øde paradis. Prøv at kigge på [url]www.trangonline.com[/url] Det er lokale thaier der har denne webside og de er særdeles velinformeret omkring deres region. Rigtig god tur. mvh Michael ถามเมียไปทำไมอยากรู้อยากเห็นหรือ
|
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.