Se indlæg|
Hovedpinepiller og andet
|
|
| Baht-man |
Lagt på d. 27/02-2007 00:13
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 169 |
Hejsa! Har tænkt på nogen gange, om der er noget "farligt" i at tage egne (danske) hovedpinepiller og lignende med i bagagen på ens ferie? Det kunne jo godt være, at pillerne blev mistænkt for at være andet end det de reelt er - og så er man på skideren! Nogen tanker omkring dette? |
|
|
|
| claus31130 |
Lagt på d. 27/02-2007 01:01
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 966 |
Hvis det er recept pligtig medicin kan man hos lægen få et "medicinpas" tror jeg det hedder....alt andet medicin kan da ihvertfald ikke betale sig at tage med til Thailand........ Claus |
|
|
|
|
Lagt på d. 27/02-2007 01:02
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
så længe det er kendte mærker, skulle der ikke værret noget problem, stærkt medecin findes der medecinkort til. de fleste der rejser har medecin med, især hovedpinepiller, malaire og mod diara. thailand er experter i piller, så de ville hurtigt kunne finde ud af hvad du har, hvis du bliver stoppet. så det skal du ikke tænkte på. det er mere vigtigt du overholder de normale toldregler, omkring alkohol og tobak |
|
|
|
| Santhumpon |
Lagt på d. 27/02-2007 17:38
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 227 |
Hej Hentet fra [url]Sundhed.dk[/url] Behandling i udlandet. Har du planer om at holde ferie eller andre former for ophold i udlandet, bør du - inden du rejser - sætte dig ind i, hvorledes du er dækket i tilfælde af sygdom. Der gælder forskellige regler afhængigt af, hvor du rejser hen, hvor længe opholdet varer, og hvad formålet med rejsen er. Hvis du bruger medicin, skal du være opmærksom på, at der i særlige tilfælde skal udstedes et "medicinpas" af apoteket. Se også her: http://www.global...nforma.htm mvh Torben Redigeret af Santhumpon d. 27/02-2007 17:47 |
|
|
|
| Baht-man |
Lagt på d. 25/03-2007 20:34
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 169 |
Oki. Takker for svar. Men er dog stadig lidt paranoid, så jeg tror bare jeg køber hovedpinepiller mm. når jeg er dernede. Så er der hvertifald igen tvivl! Og de virker vel ligeså godt som danske... |
|
|
|
|
Lagt på d. 25/03-2007 21:04
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Jonas M skrev: Oki. Takker for svar. Men er dog stadig lidt paranoid, så jeg tror bare jeg køber hovedpinepiller mm. når jeg er dernede. Så er der hvertifald igen tvivl! Og de virker vel ligeså godt som danske... tømmermænd skal drikkes væk ![]() |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.