Se indlæg
 Udskriv debat
Turisvisum til Sverige ?
nicefarang
Jeg har ingen aktuelle planer i øjeblikket man har undret mig over flg:

Sverigeløsningen:
1
De fleste debatter handler om hvordan man får sin ægtefælle med til Sverige vha EU-regler. På vejledningen står at man møder op med sin ægtefælle på migrationsverket. Hvordan for den thailandske ægtefælle lov til at komme ind i Sverige ? Søges der visa på den svenske ambassade i Thailand ? Må hun lande i Kastrup/opholde sig i Danmark på dette visa ?

2
Hvis man er dansker og bor i Sverige kan man søge søge turistvisum til en thai kæreste og hvad er betingelserne for dette ?

du er dansk statsboger, så start med at email den danske ambasade, med det samme som du har skrevet her, jeg vil mene det er dem som skal give visaet, meld evt tilbage med svaret her

Torbusa
Hvis du er dansk statsborger og har bopael i Sverige med svensk personnummer,skal du paa den svenske ambassade i Thailand og ansoege om visa,naar I ankommer til Sverige,skal I paa det naermeste migrationskontor,for at din kone kan faa opholdstilladelse,de er meget flinke og smidige.
Naar hun har faaet opholds og arbejdstilladelse,kan hun arbejde i Sverige og Danmark.

Naar hun faar svensk 3 md.visa kan I lande i Kastrup,idet visa'et er et Schwengenvisa.

tm

taleofdk
Torbusa skrev:
Hvis du er dansk statsborger og har bopael i Sverige med svensk personnummer,skal du paa den svenske ambassade i Thailand og ansoege om visa,naar I ankommer til Sverige,skal I paa det naermeste migrationskontor,for at din kone kan faa opholdstilladelse,de er meget flinke og smidige.
Naar hun har faaet opholds og arbejdstilladelse,kan hun arbejde i Sverige og Danmark.

Naar hun faar svensk 3 md.visa kan I lande i Kastrup,idet visa'et er et Schwengenvisa.

tm

Bare lige så jeg forstår dig rigtigt, det er vel nok at sende en invitation og kæresten alene går på den Svenske ambassaden og søger om visum til sverige, hvis man søger efter de svenske nationale regler må kæresten ikke opholde sig i Sverige mens sagsbehandlingen er igang, men man er selv frit stillet og kan rejse til Thailand og besøge kæresten i mellem tiden, så hvis kærsten er på ferie i Sverige kan der ikke søges under de svenske nationale regler før hun er tilbage i thailand.
Redigeret af taleofdk d. 10/03-2007 22:40
It is amazing what a visit to Thailand can do www.holidaysinsiam.com

www.holidaysinsiam.com
taleofdk
nicefarang: der er mig bekendt ingen betingelser andet end vi danskere skal bo i Sverige.

www.holidaysinsiam.com
Torbusa
Der er et enkelt krav der stilles for at din kone kan faa fast ophold og arbejdstilladelse,og det er at du har en vis(mig ukendt) indkomst og bolig.
Det er iorden med at sende invitation til hende,hvis du ikke selv er i Thailand,men der mange papirer der skal udfyldes baade af dig og hende,men er vel overkomligt.

tm

Torbusa
Jeg glemte lige at tilfoeje lidt skatteteknisk.
Hvis du arbejder i dk og din kone ikke arbejder,faar du intet skattefradrag for hende i dk,og hvis du er folkepensionist,bliver du ogsaa straffet med at du ikke kan faa tillaeg som enlig,samtidig med du ikke faar hendes skattefradrag,hvis man fik skattefradraget ville jeg ikke hazelere over det.
Hvis du er folkepensionist og du er i Thailand over 6 maaneder,skal du betaler 60% i skat af din pension(er).Selvom du sikkert bebyrder det danske sundhedsvaesen mindre.

tm

oleskyum
Torbusa skrev:

tm

Naar hun har faaet arbejdstilladelse kan hun kun arbejde i Sverige,
det andet er ikke rigtig, man kan ikke faa arbejdstilladelse til Danmark, hvis man bor i Sverige.

Men skattefradraget for konen som nu bor i Sverige kan man faa, hvis man arbejder i Danmark.

Paa migrationsvarket faar hun normalt 5 aars opholdstilladelse, hvis i er gift.

Torbusa
Du har ret med hensyn til at arbejde,hun maa kun arbejde i Sverige,man kan soege om arbejdstilladelse i dk,men er svaert at faa vistnok.

Du faar ikke din thailandske kones personfradrag,uden hun arbejder i dk med arbejdstilladelse,eller er dansk statsborger,jeg ved det af bitter erfaring.

tm

Davs
Ja ole skyum ved det desværre også af bitter erfaring
Han har selv boet i sverige med sin søde kone
Og der fået det helt ind på livet,
bamsen

Torbusa skrev:
Der er et enkelt krav der stilles for at din kone kan faa fast ophold og arbejdstilladelse,og det er at du har en vis(mig ukendt) indkomst og bolig.
Det er iorden med at sende invitation til hende,hvis du ikke selv er i Thailand,men der mange papirer der skal udfyldes baade af dig og hende,men er vel overkomligt.

tm

Er der nogen, der ved hvor stor en indkomst man skal have for at en thai ægtefælle kan få opholdstilladelse i Sverige ??

hn

taleofdk
hn skrev:
Torbusa skrev:

tm

Er der nogen, der ved hvor stor en indkomst man skal have for at en thai ægtefælle kan få opholdstilladelse i Sverige ??

hn

Der er mig bekendt ikke noget minimums krav til indkomst hvis der søges under de Svenske nationale regler ?, det gælder kun ved EU reglen mig bekendt, ikke ved de Svenske nationale regler, jeg er ikke faldet over noget lovmæsigt minimums krav efter de svenske regler ........

Hvis i søger under EU reglen mener jeg der skal være omkring 6000 skr til rådighed efter dine "tvunge" udgifter, husleje, el, vand og de ting der.

www.holidaysinsiam.com
The Missing Link
Hvor kan en fjer blive til 5 hoens, det hjelper ikke diskutere reglerne, de forbliver uendret under hele diskutionen.

Er du gift med en udlaending (f.eks. en Thai) og som dansker er bosat i Sverige, gaar du eller din kone paa den svenske ambassade og soeger visa. Det er alt.

I mit tilfaelde fik vi foerste gang et turist visa det var en fejl, vi skulle have soegt om opholdstilstand med det samme.

Erik

undskyld aa,ae,oe men maskinen er en gal tysker

doktorbier
Hej Alle Sverige Farang

Jeg er bosæt i Sverige og arbejder fast arbejde i Danmark , og får snart besøg af min DEJLIGE kærste fra Ban dung på besøg ( HOLD K.... hvor jeg SAVNER henne Wink ) Min kærste skal 2 gange på Den Svenske AMB. I BKK , Men inden hun tager der til , skal hun have udfyldt 2 doc. fra
http://www.migrat...verket.se/
KIK under Visum

OG hun skal også have et papir fra dig , du skal ringe til Skattevarket og bede dem om at sende dig en " inbuding" til din kærste fra Thailand og person nummer bevis , idag er det kun 1 stykke papir

disse papir sender du til hende , og hun tager det med på amb. i BKK ( det er bedst at møde når de åbner ) husk pas ID. og 2 pas billerder , det koster ca. 6000 bath , et lille fif her , tegn sygeforsikring i samme bygning , koster ca 5000 bath , men forhør jer lidt , inden i køber den , for prisen kan være foskellige.
Der går ca 5 - 7 arbejdedage så skulle det være på plads , men ring og hør inden hun tager afsted og henter dette , hun vil få et stemple i passet , som gælder i et helt år , og derefter er der bare at bookee billet til kastrup eller alander i Sverige

Der er lidt ben arbejde fra farang side , men det er det HELE værd

Dette er hvad du skal gøre i første omgang som Dansk bosæt i Sverige

Håber det kan hjælpe lidt ,

Doktoren har talt Cool

Torbusa
Lige lidt korrektion til foregående indlæg.
Visa koster 2.700 tb, sygeforsikringen koster 2.500 tb,.på etagen under ambassaden.

Hvis I skal giftes i Sverige, skal hun på amphur og have et bevis for at hun ikke er gift, dette skal så oversættes til engelsk og stemples og underskrives på et ministerium, dette gør de også på etagen under ambassaden, det koster 1.700 tb ialt, varer ca 5-7 dage, disse priser er op to date, idet jeg lige har været rumlen igennem.

Jeg mener det er bedre at blive gift i Sverige og så søge om opholdstilladelse der lige efter, så får man automatisk forlænget visaet , indtil afgørelsen foreligger.

tm.

ubon lynge
Det lyder alt sammen så let i sverige, men er der slet ikke nogle dårlige ting der over, for man siger jo mange ting om svensker GrinGrin

Torbusa
Tillykke med jeres bryllup Wink
Ubon.

Pibe

ingolf
Hej Doktorbier.

Lidt fortydligen.

Dette skal du sende til din pige:

Invitation. Det er Referentbilaga-Bilaga E. Den skal du udfylde og gå til MIGRATIONSVERKET og få den stämlet. Koster ca 75 svenske.

Ring eller besög SKATTEVERKET, og Få et "personbevis för inbjudan." Det er gratis.

En kopie af din deklaration + at du krysser i at du står for alle omkostninger. (Bilage E) Om du ikke gör det, forlanger ambasaden at din pige har ca 370 kr pr dag. Skal hun väre här i 90 dage, blir det ca 33.300 kr eller ca eller ca 170.000 Bath.

Og de 2 blanketter som du nävnte. Print dem ud på engelsk, det er OK på ambasaden. Din pige kan så få nogen af alle "rejsekontorerne" i samme bygning som amb. til at hjälpe med at fylde i dem. Ca 200 bath

Så er det bare at vänte! Smile

Mvh Ingolf.

ingolf
Hej Torbusa.

Du kan ikke söge om oppeholdstilladelse fra Sverige. Det skal göres på den svenske ambasade, og personen skal väre i hjemlandet når man fatter beslut, Så det hjälper ikke at sende papirerne til ambasaden. (svenskerne er trätte af at jage folk som er gået "under jorden," når de har fået et nej.) Men det er inget problem at få forlängt til 6 måneder. I får svar samme dag. Ihvertfald i Malmö! Men i skal tänke på, at de spörger hvorfor, så i skal have en lille forklaring klar! Jag skal derned i näste uge, og min forklaring er, at vi skal giftes efter at de förste 3 måneder har gået! Det har Buddha bestemtWink. Marts er en god måned og den 24. er en god dag. Smile

Mvh Ingolf

Torbusa
Hej Ingolf.

Du skriver man ikke kan søge om opholdstilladelse fra Sverige, jeg har en ven der gjorde det sidste år, det var der ingen provblemer med, de giftede sig først og tog derefter til Malmø.

Så det håber jeg virker endnu.

tm.

Torbusa
Hej Ubon Lynge.

Jeg synes ikke der er nogen problemer med at boi Sverige nordskåne, folk er meget flinke og hjælpsomme.
Der er mange positive ting her, når du tager på ferie i Thailand, afmelder du din bil på nettet, og du få formegen vægtafgift og forsikring tilbagebetalt, når du kommer hjem tilmelder du bilen på nettet igen, på denne måde sparer du penge, så får du senere en ny opkrævning på vægtafgift og forsikring.
Post , telefon og giro er noget dyrere i Sverige, men man kan tilslutte sig autogiro, til de faste udgifter, det går igennem din svenske bank og der er intet gebyr.

Men ellers er der noget der vistnok hedder flytte til Sverige/eller øresundsborger på nettet med mange gode oplysninger.

tm.

Spring til debat: