Se indlæg
 Udskriv debat
papier til ambassaden
kylling
Hej alle jer

ER DER NOGLE HER PÅ SIDEN DER VED OM MAN KAN SENDE ÆGTE SKABSPAPIER TIL AMBASSADEN SÅ DE KAN BEHANDLE DEM MEDENS VI ER I DANMARK, JEG SPØGER FORDI VI VIL VÆRE I TIDSNØD NÅR VI KOMMER TIL TH.

DESUDEN HVIS JEG SENDER DEM PÅ DANSK KAN DE OVERSÆTTE DEM MOD BETALING.
JEG VED IKKE MÅSKE DE VIL SENDE DEM TILBAGE TIL MIG I DK. SÅ JEG SELV TAGER DEM MED DERUD
MVH. KYLLING

Hep
Er det papirer der skal oversættes fra Dansk til Thai??

I så fald tror jeg du skal have fat i en statsautoriset Dansk-Thai oversætter her i Danmark, da det ikke ser ud til at du kan få gjort det i Thailand.

Ambassaden er stoppet med oversættelsesopgaver per 01/02-2007.

Fra ambassadens hjemmeside:

OVERSÆTTELSESOPGAVER
Thai/Engelsk og Engelsk/Thai
Vedrørende oversættelsesopgaver thai/englsk og engelsk/thai henviser ambassaden til følgende oversættelsesbureauer, som er godkendt af ambassaden.

Consular Service
Mr. Manoon Laokwansatit
115 Ekamai 12, Sukhumvit 63
Bangkok 10110
Thailand
Tel: 02 391 3605
Fax: 02 713 0407

Pris pr. side standard oversættelse inkl. Consular Service’s certificeringsstempel (fødselsattester, ægteskabsattester mv.) 500 baht.

Oversættelse af andre dokumenter anmod venligst Consular Service om tilbud.

Dokumenter til oversættelse kan sendes direkte til Consular Service.

Bemærk at oversættelser til Consular Service som sædvanlig kan indgives på ambassaden indtil 31. januar 2007.

Sapiens International Corporation
282 Moo-Baan Panya
Phattanakan Road Suan Luang
Bangkok 10250
Thailand
Tel: 02 300 3800, 02 300 3262
Fax 02 300 3801
Website:
http://www.sapien...

Pris pr. side standard oversættelse inkl. Sapiens International Corporation’s certificeringsstempel (fødselsattester, ægteskabsattester mv.) 800 baht.

Oversættelse af andre dokumenter 1000 baht pr. side inkl. Sapiens International Corporation's certificeringsstempel.

Juridiske dokumenter 2000 baht pr. side inkl. Sapiens International Corporation's certificeringsstempel.

Andre bureauer kan benyttes, men ambassaden har kun aftaler med ovennævnte.

Ambassaden kan stemple korrekt oversatte dokumenter mod gebyr DKK 160/730 afhængig af dokumentets størrelse (pris i THB varrierer jf. ambassadens gældende valutakurs). Udover oversættelsen skal original dokumenter og kopi af pas forevises ved stempling på ambassaden. Da korrekturlæsning er nødvendig, er sagsbehandlingstiden på ambassaden 2 arbejdsdage.

Bemærk: For et gebyr på 500 baht kan Sapiens International Corporation håndtere kontakten til ambassaden og derefter returnere dokumenterne direkte til kunden i Bangkok. Kunder udenfor Bangkok vil muligvis blive opkrævet yderligere gebyr.

Ved alle oversættelsesopgaver bedes kunden tydeligt angive hvilke dokumenter, som skal oversættes, hvad oversættelsen skal bruges til og om dokumenterne skal sendes retur eller afhentes.

Engelsk/Dansk og Dansk/Engelsk
Ambassaden tilbyder ikke oversættelsesservice. Der henvises til de statsautoriserede oversættere i Danmark, som kan findes via diverse søgemaskiner på Internet.

Redigeret 11. januar 2007
Redigeret af d. 13/03-2007 14:01

claus31130
....Hvis det er en ægteskabs attest du skal have(for at blive gift i Thailand),laver ambassaden dem stadigvæk,du plejer at kunne sende kopier til dem pr email eller fax mod forevisning af originaler ved afhentnig..men tjek lige med dem først....
Se evt. link om hvad papirer de skal bruge for at lave et sådant certifikat

http://www.ambban...npublished

ClausGrin

http://www.cs-web.in.th/
Tumut
ægteskabsattest laver ambassaden stadigvæk, har lige sendt dem papir og skal bare betale 4600 baht når jeg henter det hele og have orginal papir med

kylling
Hej TUMUT
Skal det forstås således at jeg kan sende ægteskabsattest samt dåbsattest O.S.V. på dansk og mod betaling vil ambassaden oversætte til THAI
MVH Kylling

claus31130
Hej kylling....

ja.du kan som før nævnt sende kopier af de papirer,som de skal bruge....så vil de udstede et "marriage certificate"(ægteskabsattest) til dig..en på thai og en på engelsk,med denne attest i hånden,samt et par kopier af dit pas,drager du hen til det thailandske udenrigsministerium og får disse 2 sider verificeret(koster 800 bath,hvis de skal være færdig samme dag...(skal dog afleveres inden kl 12)....Når du så har fået verificeret attesten kan i tage på hvilket som helst amphoer i thailand og blive gift....det tættest på udenrigsministeriet er i Laksi...tager ca 5 min med taxa.....
Tjek dog lige med ambassaden hvad de skal bruge af papirer før du sender til dem....pas,dåbsattest,ægteskabsattest fra din kommune årsopgårelse eller lønsedler m.m.

Claus Grin

http://www.cs-web.in.th/
Spring til debat: