Se indlæg|
Mandens efternavn i konens pas
|
|
| dkjohnt |
Lagt på d. 30/03-2007 20:57
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 273 |
Har nogen oplevet at konen ikke kan købe hus og jord i Thailand fordi de er blevet gift med en farang? Er virkeligheden ikke sådan, at Thaier der bliver gift heroppe, ikke lader det komme videre til Thailandske myndigheder. De undlader at få mandens efternavn i deres pas, og nævner ikke de er gift når deres ID skal fornyes, netop fordi det forringer deres status som Thai. ( jeg skulle mene den blev forbedret) og for ikke at have problemer med huskøb i fremtiden. Eller er reglerne lavet om omkring status forringelse ? Der er jo mange der vælger at blive gift i Thailand for at lette familiesammenføring i DK, men får de så ikke problemer siden med at de ikke må eje land osv. Redigeret af dkjohnt d. 30/03-2007 21:04 Boet i Thailand - Cambodia - Myanmar siden 1994, heraf 8 år som guide.
"If you havnt been - you havnt live" |
|
|
|
| Torbusa |
Lagt på d. 30/03-2007 21:36
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 101 |
Jeg kan huske der var en historie med Tiger Woods mor,der er amerikansk gift og ville købe grund og hus i Thailand,men det kunne hun ikke,hvorimod Tiger Wood selv blev tilbudt en grund gratis,som han vistnok ikke tog imod, grundet sagen med hans mor. tm ![]() |
|
|
|
| Cxxxxsxxr |
Lagt på d. 31/03-2007 04:40
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 181 |
dkjohnt skrev: Har nogen oplevet at konen ikke kan købe hus og jord i Thailand fordi de er blevet gift med en farang? Sådan var det tidligere, men dette blev ændret for nogle år siden (mindst 3). Nu kan en Thai kvinde, gift med en udlænding, godt eje jord i Thailand. Dog skal manden underskrive et stykke papir, hvor han erklærer at det er konens penge grunden er købt for og at han fraskriver sig enhver andel i ejerskabet af jorden. Han kan godt eje huset, men grunden, deres hus ligger på, er udlændinge nødt til at langtidsleje. |
|
|
|
| mr tirak |
Lagt på d. 31/03-2007 05:40
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 345 |
Cyberstar beskriver det som jeg har oplevet det. Jeg ( det vil sige hun ) koebte for 2 aar siden grunden min/vores coffe shop ligger paa. Vi tog til Samui faar at ordne papire og aendre navn paa skoedet (cha not) her matte jeg underskrive et dokument hvor det fremgaar at jeg frasiger mig all ret til dette stykke land. Vi har saa for god ordens skyld lavet en leje kontrakt til mig paa 30 aar (man ved jo aldrig/ eller man laere af erfaring) ![]() Mr Tirak Bare fordi din far hedder gud,- behoever du ikke gaa paa vandet her hvor jeg fisker
Du skal bare gifte dig med en Thai, så er der ingen døje. Blue Top Coffee Shop Nok det stoerste udvalg af impoteret kaffe i Thailand. Koh Pha Ngan. Et besoeg vaerd ogsaa selv om du ikke er kaffe freak |
|
|
|
| ebeth |
Lagt på d. 31/03-2007 08:44
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 586 |
Der er en anden mulighed end at leje jorden, f.eks for folk der ikke er thaigift og det er at lave et firma.... http://www.satiho... Davser Ebeth Jeg lavede lige din henvisning om til et aktivt link bamsen Redigeret af d. 31/03-2007 11:11 |
|
|
|
|
Lagt på d. 31/03-2007 11:10
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Cyberstar skrev: dkjohnt skrev: Har nogen oplevet at konen ikke kan købe hus og jord i Thailand fordi de er blevet gift med en farang? Sådan var det tidligere, men dette blev ændret for nogle år siden (mindst 3). Nu kan en Thai kvinde, gift med en udlænding, godt eje jord i Thailand. Dog skal manden underskrive et stykke papir, hvor han erklærer at det er konens penge grunden er købt for og at han fraskriver sig enhver andel i ejerskabet af jorden. Han kan godt eje huset, men grunden, deres hus ligger på, er udlændinge nødt til at langtidsleje. Davs Det forstår jeg ikke Min kone har købt hus og 2 gange rismarker uden at jeg har skulle skrive på noget som helst Mon det er fordi hun stadig har sin thai efternavn og ikke et farang efternavn bamsen |
|
|
|
| Novicen |
Lagt på d. 31/03-2007 12:06
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 143 |
Hej Jeg ved ikke så meget (eller intet) om sagen! Men det må da næsten være konens statsborgerskab, der tæller? Lige meget, om hun har skiftet efternavn og er gift med en falang? -Bare et forslag... ![]() Vh Novicen Hvis dit liv var en film - Gad du så selv at se den i biografen?
|
|
|
|
| mr tirak |
Lagt på d. 01/04-2007 15:16
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 345 |
Hey Bamse. Det er fordi de ikke ved at hun er gift med en farang, men lige meget for hvis i skulle blive skilt engang,og det kommer til bodeling saa render hun alligevel med det i ejer i Th. Mr Tirak Bare fordi din far hedder gud,- behoever du ikke gaa paa vandet her hvor jeg fisker
Du skal bare gifte dig med en Thai, så er der ingen døje. Blue Top Coffee Shop Nok det stoerste udvalg af impoteret kaffe i Thailand. Koh Pha Ngan. Et besoeg vaerd ogsaa selv om du ikke er kaffe freak |
|
|
|
|
Lagt på d. 01/04-2007 19:38
|
|
Davs tirak Ja jeg ejer intet i thailand,jo lidt tøj Så det er begrænset hvad hun kan løbe med ![]() bamsen |
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 01/04-2007 19:50
|
|
Superadministrator ![]() Antal indlæg: 6782 |
Ja Bamse, der er sgu' ingen thai som gider at stikke af med dine store brugte underbukser lol
Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
|
|
Lagt på d. 01/04-2007 19:51
|
|
JO kim de er i STOR kurs de er svære at finde derude i den størrelse bamsen |
|
|
|
| swaddii |
Lagt på d. 01/04-2007 20:10
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 258 |
hej bamse den var god![]()
en gang Isaan altid Isaan |
|
|
|
| Good for Falang |
Lagt på d. 01/04-2007 22:40
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 218 |
VERY FUNNY |
|
|
|
| morfarnv |
Lagt på d. 03/04-2007 12:05
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 2 |
Min kone har lige fornyet pas gennem ambasaden i hellerup,hun har fået mit danske efternavn inden pasfornyelsen. Her fik hun at vide det danske efternavn ikke kunne blive skrevet i hendes thai pas. ahun er her på tiende år og har selvfølgelig permanent opholdstilladelse. |
|
|
|
| jesperfrb |
Lagt på d. 03/04-2007 18:38
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2357 |
Min kone fik også indført mit efternavn i sit pas, men sidste sommer skulle hun så have nyt pas, alt blev ordnet på Ambassaden her i DK. Nu har hun igen sit føde navn i passet, da det skulle stemme med de papier de havde i Thailand, de var rørende ligeglad med hvad der stod i hendes gamle pas, eller på vieslesattesten Så nu rejser vi igen med forskellige efternavne Jeg måtte så igang med at ændre hendes navn på billetter for ellers kunne hun ikke rejse. Pas og billet skal være ens Så konen kan ikke få en dansk mandsnavn i passet mere, med mindre man går den lange vej, tilbage til Amphur,og starte forfra med alle hendes papiere osv osv.
Redigeret af jesperfrb d. 03/04-2007 18:40 IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.