Se indlæg
 Udskriv debat
død i i Thailand
jesperfrb
For et stykke tid siden, var der stor debat om en dansker der var død i TH, og familien var meget oprørt over de ikke kunne få ham hjem.

Nu er en af mine bekendte lige død i TH, udenrigsministeriet kan få fløjet ham hjem for ca 10000 dkr, problemet er at han er rejst fra DK uden forsikring, og der er en hospitals regning på mere end 20000dkr. det kan hans familie på ingen måde betale, og det skal de for at få frigivet liget!

Familien har nu sagt, at han må få den skæbne han nu får i TH, men de er da meget kede af ikke at have et gravsted.

Det jeg vil med denne tråd: Hvis I har nogle mennesker I har kære, så tegn den forsikringAngryAngry

Han var kun 46 år, æret være hans minde, og min dybeste sympati til familien!
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!!

Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage

jeg det er jo aldrig sjovt, vi skal alle den vej, en forsikring hos bupa i thailand ville jo ikke dække sådan en hjemtur, hvis han var fastboendne, en rejseforsikring ville dog have hjulpet, hvis det var et kort ophold.

jeg mener dengang under sunamien at de snakkede om hjemtransportere til ikke under 70.000 kr, er det blevet billigere, siden hen.

rinpoche
jesperfrb skrev:

Nu er en af mine bekendte lige død i TH, udenrigsministeriet kan få fløjet ham hjem for ca 10000 dkr, problemet er at han er rejst fra DK uden forsikring, og der er en hospitals regning på mere end 20000dkr. det kan hans familie på ingen måde betale, og det skal de for at få frigivet liget!
!

Det er jo rimeligt nok, ellers bliver regningen tørret af på det pågældende hospital, som jo rent faktisk allerede har strakt sig vidt ved øjensynligvis at behandle en ubemidlet udlænding uden garanti for betaling.

Han kunne jo også blive kremeret i Thailand og hans jordiske rester sendt hjem for at blive bisat.
Hvis man virkelig vil er det jo nok de færreste danske familier der ikke kan stampe beløb i den relativt beskedne størrelsesorden op af jorden. Mon ikke de fleste pengeinstitutter ville udvise forståelse for en sådan situation, selvom økonomien måske ikke ligefrem imponerer.

Mht at forsikre sig selv under udlandsophold, så er det så sandt som det er sagt. Man risikerer jo at sende en kæmperegning videre til sine pårørende derhjemme. Det er jo faktisk moralsk afpresning og overordentligt egoistisk, synes jeg.

mvh
rinpoche

Locturian
Hvis det var min mor der var død i Thailand, havde jeg ikke spekuleret på pengene, hun skulle bare HJEM! Penge er penge, dem har man resten af livet til at tjene ind igen... Men som udgangspunkt dumt at opholde sig i et andet land uden forsikring...
Thailand - Et land med kontroverser, dejlige kvinder, skønt vejr, og et landt fyldt med bedrevidende udenlandske tosser...

[img]http://www.dansk-thai.dk/images/links/www.huahin-online.com.gif[/img] is not a valid Image.
http://www.huahin...

http://www.huahin-online.com
Dav
Ja man fatter jo ikke hvorfor de skal hjem
det kan vel være lige meget hvor de bliver begravet
Dem jeg kender som rejser til thailand
De siger alle sammen at vi skal ikke gøre noget
for at få dem hjem til dk
bamsen
Redigeret af d. 04/04-2007 14:03

Locturian
Bamsen, det betyder rigtig meget, for rigtig mange mennesker, at de bliver begravet bestemte steder...
Thailand - Et land med kontroverser, dejlige kvinder, skønt vejr, og et landt fyldt med bedrevidende udenlandske tosser...

[img]http://www.dansk-thai.dk/images/links/www.huahin-online.com.gif[/img] is not a valid Image.

Locturian
Ja det kan jeg høre,men jeg fatter det ikke
Når man er død er det jo lige gyldigt
Men det samme spørgsmål, har splittet min familie
Bare fordi de alle ville bestemme,
hvor min afdøde mor skulle begraves,
Det er jo latterligt
bamsen
Redigeret af d. 04/04-2007 15:38

Locturian
Hvis der er én ting jeg har lært så er det at respektere hvad andre mener Wink Bare fordi man ikke selv synes det, kan det være nok så rigtig og vigtigt for andre... Tag fx. religion! Wink

Suk Rak Ning
Bamsen du bruger ordet latterligt, i denne sammenhaeng er der ikke noget der er latterligt.

Min x i Danmark har jeg lovet 100 procent, at hvis hun doer foer mig, vil jeg foelge hendes oenske om at komme hjem til Thailand og det ord staar jeg 100 procent ved, min kone nu syntes at det er fint, ....Tak

Suk.......Cool

Nu har du jo selv givet udtryk for at penge betyder meget for dig, DU VIL ALDRIG BLIVE 100 PROCENT LYKKELIG, TROR JEG !!!!

[small]
Der er altid noget der er vigtigere end penge.
[/small]

Redigeret af Suk Rak Ning d. 04/04-2007 17:18
i146.photobucket.com/albums/r270/Poolsawas/cooltext78887913.gif

Vogt dig for kopierne - jeg er en original

Davser Suk
Se lige det var det om min familie, jeg syntes er latterligt,
at de gider lave sådan en ballade.
på grund af en skide begravelse.

JA det er da flot af dig at du vil gøre det for en anden,
Det ville jeg aldrig love nogen at gøre.
Men vi er forskellige.
Hvem er det som penge betyder så meget for,
Det er ikke mig, hvis penge betød så meget for mig så ville jeg sikkert gøre mere for at skaffe nogen.
Men jeg foretrækker at leve livet
Men ok måske jeg aldrig bliver lykkelig.
så er det også lige meget,jeghar det fint Smile

Suk Rak Ning
Bamsen det er ikke noget at goere med, at det er flot af mig, jeg goer det af respekt, jeg levede med kvinden i ca. 7 aar.

Latterligt, skide, ballade det er de ord du bruger og du er gift med en Thai, ja man maa jo undres sommetider.

Proevede lige at oversaette dit indlaeg til Ning, jeg fik ingen svar, kun et hovedrysten..

Suk.

THE END

i146.photobucket.com/albums/r270/Poolsawas/cooltext78887913.gif

Vogt dig for kopierne - jeg er en original

JAmen hvad har det nu at gøre med at jeg er thaigift
Jeg kan da snakke som jeg plejer
Det kan da ikke komme min kone ved

Men jeg syntes da stadig det er flot af dig,
at love en at gøre sådan

bamsen

mr tirak
Hej.

Jeg mener Bamse har ret til sine holdninger, selv om han sikkert ikke deler dem med mange.
Men jeg er lidt ked af brugen af skide, latterlig osv. naa vi er inde paa et omraade der er meget foelsomt for mange.

For mig selv, ja jeg er ok med at blive braendt der hvor jeg doer, men maa tage hensyn til at jeg har fam. i 2 lande langt fra hinanden, jeg har ikke taenkt over hvordan dette kan loeses, mange har brug for et sted at mindes.

Ellers finder jeg det ikke bare direkte dumt, men ogsaa helt uansvarligt at rejse uden forsikring.

Jeg har her paa Koh Pha Ngan bare sidste aar set 2 tilfaelde af alvorlige ulykker hvor folk ikke var forsikret.

En ung svensker, alvorlig mc ulykke: jeg kontaktede efter vi fik ham paa det lokale hospital, der ikke kunne redde hans liv, han skulle til Samui, der ikke ville tage ham foer der var garanti for betaling.
Den svenske ambasade oplyste at det var hans og familjens problem, moeren der var enlig arbejdsloes, kunne ikke stille med en krone, vi har en svensk koloni her paa oen der skillingede sammen og betalte for at en laege kom over fra samuie og fragtede ham til bage til det internationale hospital, hvor de kun foretog livreddende behandling, derefter fik han lov til at ligge ude paa gangen, De gode svenskere her hentede ham tilbage og tog sig af ham til han kunne klare en flyvning over BKK til sverige..... de har aldrig hoert mere fra ham.

Sidst en tysk langtids turist der faldt ned fra en trappe i en ordentlig brannert, paa et strand resort, heller ingen forsikring, hun braekkede nakken, blev fragtet til samui hvor de opdagede at hun ikke var forsikret, hun fik lov til at ligge ude paa gangen til det tyske udenrigsminnisterium stillede garanti paa vegne af fam.

Betal dog de skide smaa penge, og bliv ordentligt forsikret.

Mr Tirak
Bare fordi din far hedder gud,- behoever du ikke gaa paa vandet her hvor jeg fisker

Du skal bare gifte dig med en Thai, så er der ingen døje.

Blue Top Coffee Shop
Nok det stoerste udvalg af impoteret kaffe i Thailand.
Koh Pha Ngan.
Et besoeg vaerd ogsaa selv om du ikke er kaffe freak

WWW.thebeachhouse.asia
Nu vil jeg lige forsvare bamsen lidt. Han skriver ikke dårligt om døden men om hans families måde at opføre sig på efter et dødsfald i familien. Og det er da så typisk dansk at man kommer op og diskutere om hvad og hvor meget man skal arve. Så i det tilfælde kan jeg da godt forstå bamsen skriver som han gør, for der skal ingen tvivl herske om at man skal da respektere alt hvad man ønsker når den tid kommer.

Selv ville jeg ikke have spor imod at ligge i thailandsk jord når jeg engang kommer så langt. Men ok nu er jeg nu også fuldstændig ligeglad med hvad der sker med mig når jeg er død.

Davser Tirak
Ja det kan godt være de ord er lidt dumme at bruge her
Men det er faktisk hvad jeg mener om min familie

*Men ja det er tåbeligt at rejse uden forsikring
Jeg har selv set flere i pattaya,
som manglede penge når de skulle på hospitalet.
Den ene manglede ca 70.000 baht til sit brækkede ben
Og den anden 30000 baht,
for at kunne komme ud fra hospitalet.
Dem lånte jeg ham, og fik dem igen ca 3 måneder efter.
Men det er uforståeligt at folk de tø tage chancen
Især når de har råd til at ryge og drikke,og de så siger de ikke
har råd til en forsikring.Shock

Og ja flere de har ikke opdaget,
at deres indboforsikring,
at de har rejse forsikringer til en billig penge,
eller at de kan få mastercard som dækker.
bamsen

msr - Martin Rasmussen
Jeg har altid sagt at min kritisk sydom´s forsikring skulle bruges til den sidste rejse sammen med min datter. Dobbel billet til hende og enkelt til mig..

Men vi har fået talt om dette, vi har i familien et gravsted i jylland, der vil hun gerne have jeg kommer hen, min mor, søster, kusine og bedsteforældre ligger der, så hun ville gerne have at vi fortsat var samlet..

Min kommende kone, vil gerne for familiens skyld hjem, hvis det går helt galt, dette har jeg valgt at respektere.

Så det er de andres valg der er afgørende.. Men jeg kan jo også være ligeglad, jeg er her jo ikke...

http://www.winepusher.dk
huratho
Bamsen, jeg er dybt uenig med dig. Naar jeg doer vil jeg til DK for at blive begravet og det har jeg paa et testamente + jeg hver mdr. saetter penge ind paa en konto til samme brug. Min eks. i DK har jeg ligeledes lovet at hun kommer til Thailand. Saadan er vi jo saa forskellige, men som der er skrevet brug nogle fornuftige ord og hav respekt for doeden.
Hugo
i195.photobucket.com/albums/z109/huratho/Flagss_1-c.gif

At leve let er ikke ret, at leve ret er ikke let.

Davser Hurato
Ja vi har osgå et familie gravsted,her i danmark
Men hvis jeg dør i thailand så skal se ikke bruge penge på at få mig hjem,Da jeg syntes det er fulstændigt lige gyldigt hvor jeg bliver brændt,og smidt hen.
At andre så ønsker at besvære deres familie Grin
,det er jo op til dem,vi er jo gudskelov forskellige
tænk hvis vi alle varenige om alt,sikke dog et kedeligt liv Grin
bamsen

huratho
Ja, Bamsen vi er forskellige og hvis du har laest hvad jeg skrev, saa er der penge til at min kone kan sende mig til DK, saa jeg kan hvile ved siden af min far og forhaabentelig til den tid ogsaa ved siden af min mor.
Hugo
i195.photobucket.com/albums/z109/huratho/Flagss_1-c.gif

At leve let er ikke ret, at leve ret er ikke let.

Davser Hurato
Jamen jeg så godt at du lægger penge til side
tiol det,Smile
bamsen

Spring til debat: