Se indlæg
 Udskriv debat
Thai Longstay
L
Nogen der kender noget til dette ???

Er jo noget billigere end Thai Elite,
og skulle vist ikke ogsaa vaere en aprilsnar...?

En lokal fast boende farang her i Nai Harn mener det kun gaelder for folk over 50 aar men saadan forstaar jeg det ikke....

http://www.thailo...h/home.php

(hvis der i forvejen er en anden traad saa beklager jeg men kunne ikke lige finde den og har kun koebt kort nettid her)

Davser
Jeg lavede lige din henvisning om til et aktivt links
bamsen
Redigeret af d. 10/04-2007 13:59

jesperfrb
Jeg tror at "farangen" har ret.
Sakset fra TLS § 1
1. Governmental Support
Thai Longstay Management Company Limited (TLM) was established by an approval of the royal Thai cabinet to develop and promote long-stay tourism among retirees.

Der står man skal være "retirees"
Så det må man jo tro påSad
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!!

Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage

L
det var en ameraikansk advokat med praksis i Chalong / Phuket, der anbefalede mig det. Han var sikker paa det var for ALLE. Skulle vaere et helt nyt program for Longstay.....Men som skrevet tidl en anden sagde saa det modsatte. Sad

jesperfrb
Du skal være over 50 år!!!
Criteria

1. Must be 50 years old or over
2. A guarantor-letter from The Embassy or Consulate, proving the monthly pension of the applicant not less than 65,000 baht per month.
Or
3. A bank statement from a bank in Thailand showing that the applicant has an account of not less than 800,000 bath.
Or
4. Evidence proving that the total amount of money from the pension and bank account amounts to the sum stated above.(800,000 THCool at least 3 months

IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!!

Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage

L
surt surt.... laenge at vente naar man "kun" er 46 aar !!!

Nu skriver jeg til dem og sporger om det ogsaa galder for det der "Thailand Second Home Membership Program" som linket henne til hojre omtaler.

L
Så er der svar og jeg paster det ind herunder:

Dear Rene Lomholt

My name is Sanuk I am a business development manager and I just recieve your email asking about the second home program.
For this program, there are no require any specific age but now we can do only one type of visa (retirement) which require to be at least 50 years old. Now TLM try to make contact with immigration to give us the new type of visa(property visa) which will not require age. this should be done very soon. if you have anymore question, please feel free to contact me any time. I'll be happy to answer all your question

Best Regards
Sanuk Ponchamni
Business Development manager
Thai Long Stay Management Co.,Ltd
Tel: 02 936 1644 # 1122

ben
"Property visa" - det lyder lidt some det gamle "investment visa" der kraevede 3M Baht investeret i lejlighed eller obligationer. Investment visaet blev dog stoppet sidste aar da de strammede alle regler.

Saa maaske vil vi se en ny type investment/property visa i fremtiden.

Skaal!

Spring til debat: