Se indlæg|
Overvægt.
|
|
| oleskyum |
Lagt på d. 11/04-2007 19:27
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 716 |
Jeg har tænkt meget over om det er mig der husker forkert, men jeg mener at indenfor de sidste 10 - 15 år er der blevet uhyggelig mange overvægtige Thaier. Og det gælder både mænd og kvinder. |
|
|
|
| blume |
Lagt på d. 11/04-2007 21:56
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 169 |
Hej Ole Du har ret Ole var der i februar, og lagde mærke til det samme. Men efter alle de fastfood restauranter er åbnet, så ligner det jo det samme billede som vi kender herhjemme, jeg ser mange børn der, de vilde med pomme frites, som vores børn, og specielt hos børnene syntes jeg med den stigende velfærd der er i turist områdene ser dette kendte med tiltagende fedme: Hej fr Blume |
|
|
|
| Earthrush |
Lagt på d. 11/04-2007 23:05
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 257 |
det er synd at fedme har det overtag på mange lande er selv overvægtgt men arbejder på at tabe mig , Selv om det ikke altid er nemt ARRIVE
RAISE HELL LEAVE |
|
|
|
| kanut |
Lagt på d. 11/04-2007 23:52
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 601 |
Da jeg for mange år siden var i Thailand for første gang talte jeg med en lokal som kaldte det den europæiske syge, jeg så faktisk ikke nogle tykke menneske,der var der megt langt mellem dem de første år jeg rejste i thailand, nu er der knap så langt imellem de tykke thaier.
MAN ARBEJDER FOR AT LEVE
MAN LEVER IKKE FOR AT ARBEJDE ![]() |
|
|
|
| jesperfrb |
Lagt på d. 11/04-2007 23:55
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2357 |
Det er faktisk noget vi har snakket meget om i vores familie, mine forældre kommer også meget i Thailand, og har gjort det siden 1969. Og vi er ikke i tvivl om at Thaierne har samme problem som resten af verden, måske endda værre. Der er rigtig mange overvægtige Thaier, desværre![]() ![]() Jeg syntes personligt at det er blevet værst på landet, allerede i 1999 så jeg problemet, i min kones fars landsby, og det er ikke blevet bedre siden. ![]() ![]() Kan godt være at problemet er det samme og større i Bkk, men jeg ser det ikke så tydeligt der, måske pga at der er flere indbyggere ![]()
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 12/04-2007 08:21
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Ja, jeg tror heller ikke at junkfood er hele forklaringen. En del der er kraftigt overvægtige i vores landsby, og de har da aldrig nogensinde spist hverken junkfood, is, chokolade eller deslige, da de er oppe i årene og aldrig har ændret deres spisemønster. Personligt vil jeg mene, at det simpelthen er udtryk for en generel højere "velstand", hvilket udlagt på den måde selvfølgelig kun kan være glædeligt. Men med hensyn til de nye generationer, ser det helt anderledes ud. Det er godt nok en del børn der er sprøjtefede, fordi de nu har adgang til allehånde sukkerprodukter som deres forældre var forskånet for. Det bærer deres tænder også hyppigt vidnesbyrd om. |
|
|
|
|
Lagt på d. 12/04-2007 11:04
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Jeg kommer et par gange om ugen i et vandland i Bangkok med min lille steddatter på 4 år. Her har jeg bemærket at der er en meget stor del af børn under 10 år, der er kraftig overvægtige. I Bangkok tror jeg det skyldes junkfood, og sørgeligt er det. |
|
|
|
|
Lagt på d. 12/04-2007 16:22
|
|
prøv at lægge mærke til når i er ude at handle hvem står ved disken til friturestegte kyllinger det er ikke de slanke der er der men som abekatten siger de meget overvægtige |
|
|
|
| jesperfrb |
Lagt på d. 13/04-2007 01:31
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2357 |
Vis man mig den by der ikke har en 7/11, de er alle steder, og sælger is/pølser(meget fedt), og masser af chips..... Jeg har aldrig set dem sælge grønsager![]() Jeg kan komme på alle tider af døgnet, købe enten drikkevare eller isklumper, men der er altid Thaibørn, enten alene eller med mor, og de skal lige have lidt at spise ![]() ![]() ![]() ![]()
Redigeret af jesperfrb d. 13/04-2007 01:32 IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
|
| Nordstroem |
Lagt på d. 13/04-2007 06:29
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 80 |
Ja, jeg har også stået og kigget i køen i Lotus, og de thaier som er overvægtige har som regl flere sukker produkter end grøntsager. Og som en kamerat sagde til mig da jeg ankom til landet: "En thai spiser kun 1 gang om dagen... men det er så hele dagen" og med den adgang til sukker og fedt fyldt mad der findes i Bangkok så kan man godt forstå at de bliver mere og mere fede... Når jeg stopper engang i mellem i McD eller BurgerKing så er det også over 2/3 dele af kunderne som er overvægtige, inklusiv mig selv. Man kan jo frygte at Thailand bliver USA nummer 3 og indenfor de næste 10-15 år så vil alle thaier være kraftig overvægtige. ![]() Nordstroem |
|
|
|
|
Lagt på d. 13/04-2007 10:27
|
|
Det er nu ikke kun Thaierne, der bliver større. Jeg kommer jævnligt i den danske koloni i Jomtien, og her bliver de også større og større. Det er dog ikke "fast føde" der gør det, men af frygt for fremtiden. KANUT vil sikkert give mig ret. Hej Jan og alle jer andre i Jomtien. Har jeg ikke ret KANUT ? |
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 13/04-2007 12:34
|
|
Superadministrator ![]() Antal indlæg: 6782 |
Hejsa, Jeg faldt lige over denne artikel: http://politiken....282955.ece Nu er det godt nok kun nogle af de i forvejen mest overvægtige europæere som er undersøgt. Men da interessant at læse i forhold til emnet i denne tråd. Det er da lige før man kan forestille sig noget som thaierne i de senere år er begyndt at få i maden/dagligdagen er grunden til at sådan et FTO-gen bliver aktiveret. Yeah, aner ikke noget om det. Bare en tanke jeg lige fik. Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
|
| kanut |
Lagt på d. 13/04-2007 15:55
|
|
Jo jo, du har ret, flydende føde gør sit til at man buldner ud, selv er jeg så heldig (endnu), at jeg ikke har taget på af livet glæder, jeg vejer 2 1/2 kg for meget i forhold til mit BMI index, så endnu taget jeg det let, men jeg er sandelig opmærksom, dersom der lige pludselig skulle komme for mange kg på, så må jeg jo skære lidt ned for den gode mad. HO HO
MAN ARBEJDER FOR AT LEVE
|
|
|
| Torbusa |
Lagt på d. 13/04-2007 18:02
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 101 |
Der er også en anden grund til at thaierne bliver mere overvægtige,og det er den simple at mange har fået airconditioning hjemme og eller i skolen og på arbejdet,når du bliver afkølet kræver kroppen nogle flere kalorier,jeg bemærker det selv når jeg går i Lotus eller lign.såsnart man kommer ind i køligere omgivelser,så melder sulten sig,og så er KFC og Mac Donalds m.fl.indenfor rækkevidde. tm |
|
|
|
|
Lagt på d. 13/04-2007 18:32
|
|
næh KANUT, gutterne i Jomtien er bange for at de har NO FUTURE, hvis NO BEER, derfor bliver de overvægtige.![]() |
|
|
|
| kanut |
Lagt på d. 13/04-2007 20:07
|
|
Ok, så er jeg med, jeg er nogle gange ikke den hurtigste knallert på havnen
MAN ARBEJDER FOR AT LEVE
|
|
|
| ben |
Lagt på d. 18/04-2007 07:26
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 438 |
Mange Thaier er ofte gode til at undgaa for meget motion. ![]() Hvor mange gange har jeg ikke sagt "vi kan gaa" til en Thai ven - og de svarer blot med et blankt udtryk og et rysten paa hovedet over den skoere farang - selv hvis kun faa hundrede meter. Motocycle taxis overalt, sky train, taxis Etc. kombineret med mere velstand og en smag for fed mad/fast food goer ogsaa sit til fedmen. Jeg selv er i ganske fin form og spiller fodbold, gaar i fitness og svoemmer en 2-3 gange om ugen for at sikre at oellerne ikke saetter sig. Skaal! |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.