Se indlæg
 Udskriv debat
Flodbølge i Krabi
7409
Hej Alle
Vi skal rejse til Ao Nang d. 10 jan. Er der nogen som ved hvordan det er gået med dette område? Jeg har læst at Railay Beach er skyllet næsten væk.
Det er jo forfærdeligt at sådan noget kan ske, og alle de familier som bliver ramt af denne katastrofe.

Vh. InaSad

falang yao
Hej Ina,
Jeg kan godt forstå dine bekymringer.Prøv at sende en e-mail til Henrik fra Cafe Europa og spørge om situationen på Krabi/Ao Nang/Railey Beach. Jeg sender lige en mail til Phi Lek(bestyrer) på Srisuksant Resort for at høre om det samme, hvis forbindelsen ikke er afbrudt eller overbelastet da der er sikkert et stort traffik på nettet i øjeblikket fra bekymret pårørende til feriegæster.Jeg kommer tilbage lige så snart jeg har noget nyt.
M.v.h., M. Rasmussen Cool
Thailand-You are always on my mind, even when sometimes it's S. S. but D. D.
falang-yao@dansk-thai.dk

7409
Hej M. Rasmussen
Tak for dit svar. Jeg har sendt en e-mail til Cafe Europa, så nu må jeg håbe at de er i stand til at svare.

Venlig Hilsen InaShock

falang yao
Hej Ina,
De ser ud til at der er forbindelse (IT) til thailand , jeg har p.t. lige modtaget en e-mail fra BKK. Jeg venter også på svar fra Srisuksant Resort, som ligger på Nopparat Beach lige i forlængelse af Ao Nang Beach, og derfra plejede vi at sejle hverdag til Railey Beach. Jeg håber ikke at de er også blevet ramt af flodbølgen. Jeg kommer tilbage til dig lige så snart at jeg får et svar fra Thailand.

P.S.: Jeg har på dine vegne også bedt "Bahtman" om hjælp/info.
falang-yao@dansk-thai.dk

Buggymann
jeg har spurt venner i Thailand men mangler svar
mvh ParkpeanShockShockShock
just love Thailand. The land off budda...

www.thaikontakt.dk
bahtman
internettet virker fint i bangkok, hvorfra forbindelsen til omverden ogs:aa-l g:aa-lr udfra.

ag:aa-lendne krabi, s:aa-l ville det nok v:ae-lre en god ide at finde et andet sted, fra hua hin og nordp:aa-l skulle alt v:ae-lre fint, ligesom thai tv siger at man trygt kan tage til :ee-lrene som ligger i den :ee-lstlige del af thailand, dvs p:aa-l den anden side af fastlandet,
modsat phuket og phi phi osv.

hvis du evt kunne f:aa-l dine penge igen og tage p:aa-l ferie neste :aa-lr ville det m:aa-lske v:ae-lre en god ide.

ig:aa-lr var der et skib som mistede 575.000 liter olie, ud for pattaya kyst, hvor det olie er p:aa-l vej hen er lidt uklat, men det kunne tenkes at strande som ikke er ramt af jordskelv nu bliver ramt af olie. Sad

ps_dk
bahtman skrev:
ag:aa-lendne krabi, s:aa-l ville det nok v:ae-lre en god ide at finde et andet sted, fra hua hin og nordp:aa-l skulle alt v:ae-lre fint, ligesom thai tv siger at man trygt kan tage til :ee-lrene som ligger i den :ee-lstlige del af thailand, dvs p:aa-l den anden side af fastlandet,
modsat phuket og phi phi osv.

hvis du evt kunne f:aa-l dine penge igen og tage p:aa-l ferie neste :aa-lr ville det m:aa-lske v:ae-lre en god ide.
olie. Sad

Vi overvejer, om vi skal gennemføre vores ferie til Bangkok-Koh Lanta-Koh Ngai i sidste halvdel af februar. Vil du også vurdere, at vi burde udsætte/aflyse den (det ser ud til, at lige netop de steder, vi har booket, er sluppet nådigt)? Jeg tænker især på, om områderne er så ødelagte, at det begrænser ferie-mulighederne, om vi reelt vil være i vejen, og om der er en risiko for følgesygdomme...

Jeg ved ikke, om du eller andre kan hjælpe med svar på disse spørgsmål, men på forhånd tak.

7409
Vi har lige fået at vide at alle rejser fra til 31 jan. er annulleret til Phuket Så vi må vente til næste år med at tage afsted.Sad

Pescator
Ao Nang 10. januar?
Nu ved jeg ikke hvilket du hotel du har bestilt i Ao Nang, men personligt ville jeg glemme alt om at tage derned nu.
Flere turister er bestemt ikke hvad området, der er i gang med en omfattende oprydning, redningsaktioner m.m har brug for nu.
Og hvad med risikonen for efterfølgende epidemier.
Hvad området har brug for nu er professionel hjælp og ikke turister.
Tror ikke du vil kunne nyde din ferie under disse forhold.
Jeg skulle have været på ferie i Phuket igår, men droppende alt om det, selvom jeg kunne have taget et andet sted hen i thailand, har jeg ligesom mistet lysten til at tage derned overhovedet.

Min kammerat der har boet i krabi har været i kontakt med cafe europa, som andre i denne tråd nævner, de har været forskånet for ødelæggelser, men bor selvfølgelig også inde i byen et stykke fra havet.

mvh
Michael
ถามเมียไปทำไมอยากรู้อยากเห็นหรือ

surin
ja det kunne lige ligne at tage på ferie bare for at se på døde mennesker thailand har meget andet at tilbyde end turist helvet phuket

bahtman
ja drop ture til sydthailand i de n:ae-lste 5-10 mrd

falang yao
Vedr. områder som er ramt af flodbølgen se :
[url]www.sawadee.com/tsunami/index.htm[/url] og [url]www.sawadee.com/hotels.htm[/url]
Jeg har p.t. lige modtaget en e-mail fra Cafe Europa som jeg har sendt til webmaster med henblik på gengivelsen især af opfordring om at lade være at ringe til Krabi/Phuket området, med mindre det er livsnødvendigt.
Redigeret af falang yao d. 29/12-2004 12:25
falang-yao@dansk-thai.dk

Pescator
Faldt lige over denne webside, som bringer aktuelle informationer omkring Krabi-området.

[url]www.krabipost.com[/url]

Så må man jo bare anvende sin sunde fornuft og vurdere ud fra hvilken betragtning denne artikel er skrevet og hvilke motiver forfatteren har. Kan jeg ikke vurdere.
De angiver en emailaddresse hvor man kan udbede sig yderligere oplysninger omkring situationen.

mvh
Michael:

Please don't stay away
The local community has been badly shaken; but we are all determined to put things back together and recover from the shock. If any of you are thinking of re-scheduling your holiday, we would urge you to re-consider. As stated previously, there is no damage to any of the hotels or other buildings that we know of, the sun is still shining and the local people would certainly appreciate your presence and your support at this difficult time.

"We are also happy to answer any questions or concerns you may have about your forthcoming holiday - if there is anything further you would like to know about the situation here or elsewhere in Thailand, please email us: "

Ao Nang and Railay not badly hit
Wednesday, December 29 @ 09:24:11 EST by Christian (71 reads)
27 Dec, 1pm

Ao Nang and Railay not badly hit
Other than some superficial damage, there has been no serious destruction on the mainland in Krabi (this includes Ao Nang, Railay, Krabi Town and Klong Muang). Some trees have been felled; mud has been washed up onto the road and some hotel swimming pools and restaurants swamped by the onrushing water. There is, however, no flooding at all and the clean-up operation is expected to take less than a week.

Source: Flyer Magazine

surin
det lyder som om nogen vil beholde sin turist indtægt og så er lige glad med om turisterne får en ordenlig ferie

Leif
Thaier viser virkelig deres kedelige side nu... I-tv har nu i timer fulgt et Tysk redningsholds arbejde og hvad goer Thaierne... De griner af dem og vil have dem til at forsvinde, for de mener ikke de har forstand paa rednings arbejde...
Tyskerne regner med at skulle bruge op til 5 timer mere paa den bygning, saa taenker jeg paa den anden dag hvor det Thailandske rednings center ikke kunne koere ud, fordi det var fyraften.....
Selv I-tv's reporter er chokeret over den Thailandske holdning...
.
.
Sidste.
Jeg var lige ude paa det lille hus. saa jeg saa ikke hvad der skete, men Tyskerne har forladt arbejdet og man begyndte at splitte ruinen ad med en stor gravemaskine til tilskuernes store morskab... Indtil der kom en lille fyr med kasket og megafon og stoppede arbejdet.... Og min tolk sover, saa det kniber med at foelge med i hvad der foregik.. Men tilsyneladende er rednings arbejdet indstillet...

Pescator
surin skrev:
det lyder som om nogen vil beholde sin turist indtægt og så er lige glad med om turisterne får en ordenlig ferie

Hej Surin,

Ja, det kan man godt nok ikke afvise.
Det er ihvertfald en europæer der har skrevet disse 2 artikler.

mvh
Michael

Pescator
Så denne webside, der bringer en aktuel status over hoteller m.m. tilstand i bla. Krabi.
De synes i Krabi-kystregionen at være generelt ubeskadigede med få undtagelser.

http://www.sawade...hotels.htm

mvh
Michael

Pescator
bahtman skrev:
internettet virker fint i bangkok, hvorfra forbindelsen til omverden ogs:aa-l g:aa-lr udfra.

ag:aa-lendne krabi, s:aa-l ville det nok v:ae-lre en god ide at finde et andet sted, fra hua hin og nordp:aa-l skulle alt v:ae-lre fint,Sad

Fra Hua Hin og nordpå? hele den østlige side af landtangen er ok hvad efterveer fra tsunamien angår, og den starter ca 700 km sydligere end Hua Hin.

mvh
Michael

clydehaumann
Fer skal meget til at gore mig sur, men du har opnaaet det. Jeg ved ikke hvoedan du ser TV, men det aabenbart kun med ognene for du har ikke fattet noget af hvad du saa. Jeg ssa det samme paa TV som du og det du skriver ligner intet af hvad du beskriver. Det er rigtigt at Tyskerne forlod stedet. Det er ogsaa rigtigt at man begyndte derefter ar rive resterne af husetr ned med tungt maskineri. Tyskerne forlod stedet fordi deres sogehund tilkendegav at der ikke var overlevende paa stedet. Nedrivningen begyndte forst efter at Tyskerne havde meddelt at der ikke var overlevende paa stedet. Inden alt dette skedte havde der vaeret sogt i over 5 timer paa det paageldendfe sted. Med Hunde og video uden at der var fundet klare tegn paa liv. Der er ikke nok at se paa billeder, man skal ogsaa lytte lidt til hvad der bliver sagt.
I ovrigt kan jeg fortelle at der bliver gjort et meget fint stykke arbejde fra Thai side for at hjelpe de overlevende og for at finde de omkomne. Jeg har i de sidste 3 dage arbejdet som tolk for Tyske og svenske turister der er bragt her til Bangkok. Der er mange iser eldre der ikke taler engelsk. Paa Tammerasat Universitet hvor jeg har vaeret har der vaeret hundrede af frivillige til at hjelpe til, og folk staar i ko for at donere ting of penge,
THAILAND GOR ET MEGET FINT STYKKE ARBEJDE, det vil du kunne finde mange der har vaeret ramt der vil skrive under paa.
Hvis du har lyst og tid er du velkommen til at hjelpe til.
Godt nyt aar.
Clyde

http://thaidanishservice.com
clydehaumann
Der skulle have staaet: ligner intet af hvad der skedte.
Undskyld
Clyde.

http://thaidanishservice.com
Spring til debat: