Se indlæg|
Kritik af sikkerhed hos SAS
|
|
| KJJ |
Lagt på d. 16/04-2007 13:42
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 14 |
Hej Har bestilt billet med SAS til Thailand, men kan se at der sløses med sikkerheden på langdistanceruterne, jf. nedenstående artikel i Ekstra Bladet ![]() ![]() ![]() http://ekstrablad...289930.ece Er der nogen der ved om det kun er de svenske fly der har tilsidesat vedligeholdelsesrutinerne, eller er det også på de danske afgange ?? mvh. KJJ |
|
|
|
| yeya |
Lagt på d. 16/04-2007 18:50
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 359 |
Det er jo ikke så godt. Men trods alt ok at de selv er opmærksomme på problemet og forhåbentlig gør noget ved det. Vi skal selv flyve med SAS til Thailand i næste måned. De er dog forholdsvis nye disse maskiner, så de burde ikke begynde at give problemer allerede nu. Henrik ![]() |
|
|
|
| ubon lynge |
Lagt på d. 17/04-2007 02:12
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 858 |
Sikkerheden skal bare være i top, der må ikke sparres nogle steder,det skulle være sådan at de kunne fratages ders fly ruter når de leger med andres liv, å skal de nok lære det, har de råd til de dyre fly har de vel også råd til at vedligeholde dem skulle man da tro, jeg bryder mig bestemt ikke om at vi kan læse igen og igen at der er problemer med fly, så noget på tv Discovery den anden aften om fly katastrofer, et fly faldt ned pga en lille boldt der ikke var udskiftet fordi det vil tage 10 timer at få den skiftet, den holdt den ene motor og den skulle tages af for at komme til den boldt, de vil spare de penge men der var over 200 der døde, hvor er vi så med sikkerheden.
Ubon.
![]() |
|
|
|
| tuktuk |
Lagt på d. 17/04-2007 06:38
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 540 |
jeg ville personligt gerne betale ekstra for at sådanne regler blev overholdt også gerne til en grad hvor man kunne være helt sikker på at intet teknisk kunne gå galt, det sværre er det nok utopi at tror det vil ske, da alle vil tjene alle de penge de kan.... ![]() Man må da håbe SAS får styr på det igen.... |
|
|
|
| Hep |
Lagt på d. 17/04-2007 08:53
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 510 |
De her hændelser var i 2005 (5 stk) samt 2006 (3 stk). SAS har allerede være ude offentligt og sagt at man har haft nogle problemer med kontrollerne i den periode og at man har iværksat nogle nye og strengere procedurer for at det ikke kan ske igen. Man har arbejdet på dette de sidste 6 måneder så man kan da håbe på at det er forbedret nu. Med hensyn til dette problem er det de såkaldte AD/AS notes som er problemet. Flyproducenten (i dette tilfælde Airbus) har nogle forudbestemte "serviceområder" som skal tjekkes på flyene - lidt ligesom at man tager sin bil til 20.000 km service. De skal udføres inden for nogle specielle intervaller og er lovpligtige. SAS har "misset" 8 AD/AS notes i 2005/2006 og jeg læste at de har 30.000 om året. Selvfølgelig er det stadig ikke godt nok, hvilket SAS også selv har sagt, men det er dem selv der har meldt det til luftfartsmyndighederne. Jeg ville ikke være nervøs for at flyve med SAS fordi at de har misset disse notes 8 gange. SAS har deres egne sikkerhedsprocedurer/checks, som ligger over myndighedskravene og jeg tror ærlig talt ikke at man sådan gambler med sikkerheden i et Skandinaviske flyselskab. Det kunne måske være tilfældet i et pakistansk eller indisk indenrigsselskab, men jeg tror nu ikke det er samme praksis i SAS. |
|
|
|
| Klovn |
Lagt på d. 17/04-2007 12:34
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 575 |
Tror ikke der findes et mere sikkert flyselskab end SAS! Hvor mange andre flyselskaber mon melder om fejl til myndigheder rundt omkring i verden? ![]() Frankie goes to Pattaya |
|
|
|
| jesperfrb |
Lagt på d. 18/04-2007 00:53
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2357 |
Nu er det her jo efterhånden en meget gammel historie, og at de kan blive ved med at koge suppe på den forstår jeg ikke![]() ![]() Ja, SAS har misset 8 "AD/AS notes" på 2 år, men har som Hep også skriver selv indberettet dette til myndighederne, som ellers aldrig ville have fundet ud af det. Flysikkerheden har aldrig været i fare på nogle af disse "AD/AS notes". Jeg ved ikke om Heps tal på 30000 AD/AS notes er rigtig, jeg tror faktisk at det er mange flere, og en AD/AS note kan have med mange ting at gøre, ikke nødvendigvis flysikkerhed, men kan også være for at forlænge en komponents levetid, for at spare selskabet penge til nye komponenter ![]() Så jeg er ikke bange for at flyve med SAS, gør det onsdag den 25/4, så bkk " Here I come" ![]() ![]() ![]()
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
|
| pdrhan |
Lagt på d. 18/04-2007 05:23
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1323 |
frankie skrev: Tror ikke der findes et mere sikkert flyselskab end SAS! Hvor mange andre flyselskaber mon melder om fejl til myndigheder rundt omkring i verden? ![]() Frankie goes to Pattaya Det er der skam mange der gør! Flyver SQ til SIN og BKK - altid! ;-)
![]() |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.