Se indlæg|
Flysikkerhed - rapport fra IATA
|
|
| Hep |
Lagt på d. 18/04-2007 14:35
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 510 |
Der har været så meget snak om flysikkerhed her på siten på det sidste så jeg tænkte jeg ville poste dette. IATA's seneste rapport om flysikkerhed worldwide. Den danske tekst kommer fra [url]www.standby.dk[/url] og hele IATA rapporten findes på et link nederst i posten. ------------------------- Rusland er det farligste sted at flyve IATAs årlige opgørelse viser i øvrigt, at den globale flysikkerhed øgedes i 2006 Rusland er fortsat det farligste område at flyve i og på trods af sikkerheden på verdensplan aldrig har været bedre end i 2006, kan man hos IATA registrere en ulykkesstatistik for Rusland, der er 13 gange så høj som verdensgennemsnittet. Til gengæld har der været store forbedringer for Afrika og det er medvirkende til et fortsat fald I antallet af flyulykker, som på verdensplan faldt til 77 mod 111 året før. Branchen havde som helhed 0,65 alvorlige uheld for hver million flyvninger gennemført med vestlige jetfly, hvilket svarer til et uheld for hver 1,5 millioner flyvninger. I Rusland-regionen var der til sammenligning 8,6 uheld for hver million flyvninger, hvilket er dobbelt så mange som for Afrika, hvor uheldsniveauet faldt fra 9,2 til 4,31. IATAs generaldirektør Giovanni Bisignani er 2006-resultatet fornemt. Flytransport er stadig den sikreste transportform, men han advarer om, at det stigende antal fly nødvendiggør en øget sikkerhedsindsats blot for at holde niveauet. Statistikken omfatter tilfælde, der har kostet tab af fly og her er dårligt vejr, fejl i kommunikation og manglende uddannelse de væsentligste årsager til uheldene. Især bør der sættes ind overfor fragtflyvninger. De udgør blot 4% af trafikken, men tegner sig for 24% af de alvorlige uheld. Link til den fulde rapport http://www.iata.o...-16-01.htm |
|
|
|
| Locturian |
Lagt på d. 18/04-2007 15:28
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1383 |
Tak for indlægget - Det gør godt i mit hoved med statistikker, da jeg hader at flyve - De hjælper mig op i flyet, men når man sidder der, så hjælper statistikker altså ikke særlig meget
|
|
|
|
| Hep |
Lagt på d. 18/04-2007 22:51
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 510 |
Locturian skrev: Tak for indlægget - Det gør godt i mit hoved med statistikker, da jeg hader at flyve - De hjælper mig op i flyet, men når man sidder der, så hjælper statistikker altså ikke særlig meget ![]() Hehe næh hvis først man er bange for noget hjælper det ikke ret meget at andre, eller statistikker for den sags skyld, fortæller at der ikke er nogen grund til at være bange. Tag mig f.eks - jeg er møg bange for edderkopper. Totalt irrationelt at være bange for sådan et lille dyr, som i øvrigt ikke gør noget, men der er ingen der kan overbevise mig om at jeg ikke skal være bange - det skal jeg nok selv bestemme om jeg er ![]() |
|
|
|
| Locturian |
Lagt på d. 19/04-2007 03:51
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1383 |
Hep skrev: Locturian skrev: Tak for indlægget - Det gør godt i mit hoved med statistikker, da jeg hader at flyve - De hjælper mig op i flyet, men når man sidder der, så hjælper statistikker altså ikke særlig meget ![]() Hehe næh hvis først man er bange for noget hjælper det ikke ret meget at andre, eller statistikker for den sags skyld, fortæller at der ikke er nogen grund til at være bange. Tag mig f.eks - jeg er møg bange for edderkopper. Totalt irrationelt at være bange for sådan et lille dyr, som i øvrigt ikke gør noget, men der er ingen der kan overbevise mig om at jeg ikke skal være bange - det skal jeg nok selv bestemme om jeg er ![]() Det skal du ikke være ked af - Har fundet ud af at voksne mænd godt kan være bange for edderkopper - For det er jeg nemlig også Satans små kræ...
|
|
|
|
| Suk Rak Ning |
Lagt på d. 19/04-2007 06:41
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2610 |
Mon ikke de fleste farang er mere eller mindre bange for de store edderkopper her i Thailand. Jeg har vaekket Ning nogen gange og med raedslen malet i ansigtet forklaret hende, at der er en big mangmom inde i stuen, hun staar saa op og kigger paa den " lille edderkop " og siger " I dont understand why biiiiiiiig farang is afraid of liiiiiiiiiiten mangmom", om jeg bliver lidt flov--------------> ja ![]() Jeg er forresten heller ikke saa vild med at flyve..... ![]() Med venlig hilsen Suk........
Redigeret af Suk Rak Ning d. 19/04-2007 06:58 ![]() Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
|
|
Lagt på d. 19/04-2007 09:07
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
hvis det er bombemænd i er bange for når i flyver kan i jo minnimere chancen ved selv at ta en bombe med. chancen for at der er to bombemænd med samme fly er næsten ikke eksisterende..![]() jeg er bange for "mængbong" de satans djævle, har engang fjernet en fra datterens bukseopslag, den stak af og gemte sig i mit sengetøj. jeg troede først det var en edderkop indtil jeg fik mine briller på.. Redigeret af d. 19/04-2007 09:09 |
|
|
|
| kylling |
Lagt på d. 19/04-2007 09:54
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 789 |
Det kunne være dejligt hvis jeg bare kunne tage min bil og køre til TH. men det kan ikke lade sig gøre og iøvrigt meget mere farligt Jeg er ikke bange for at flyve men hader et sidde der i 11 timer. |
|
|
|
| noidam |
Lagt på d. 19/04-2007 15:49
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 219 |
det der kan få mig til at vågne hurtigt i thailand, ud over at pengepungen hurtigt bliver tom. er disse store tusindben, brune ca 10 cm lange, gemmer sig i revner og dukker op når man mindst venter dem. daa krapp siger min kone de hedder på thai. de skal ha mere et et slag med en dansk træskostøvle, før de dør. |
|
|
|
|
Lagt på d. 19/04-2007 15:56
|
|
Det sgu da synd noidam, de smager skide godt![]() ![]() |
|
|
|
| Suk Rak Ning |
Lagt på d. 19/04-2007 17:37
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2610 |
![]() Taget for 5 min. siden ude i koekkenet, og det er en af de smaa, den var lige ved at ryge ned i den pizzadej Ning er ved at lave...Hmmmm. Tak for mad........ ![]() Suk......... ![]() Den er trods alt saa stor, at den baere solbriller..
Redigeret af Suk Rak Ning d. 19/04-2007 17:38 ![]() Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
|
|
Lagt på d. 19/04-2007 18:11
|
|
Nej nej suk er man bange for sådan nogle små søde lådne uhyre ? ![]() ![]() Ahhhh ok jeg havde heller ikke sovet så godt hvis jeg vidste den var i det samme rum som mig selv hæ hæ |
|
|
|
| Good for Falang |
Lagt på d. 19/04-2007 18:34
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 218 |
Edderkoppen er et godt nyttedyr i boligen, de æder andre insekter, så hos mig er Peter edderkop altid fredet ![]() Good for Falang ![]() |
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 19/04-2007 19:04
|
|
Superadministrator ![]() Antal indlæg: 6782 |
Ja, jeg må da også indrømme at der bliver fundet en spraydåse og en lighter frem når jeg ser sådan et kryb.
Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
|
| noidam |
Lagt på d. 19/04-2007 19:45
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 219 |
til good for falang. hvilket nyttedyr æder så edderkoppen. ???? ![]() ![]() |
|
|
|
| tuktuk |
Lagt på d. 20/04-2007 05:15
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 540 |
det gør du selv, i gennemsnit spiser alle menesker 3-4 ederkopper om året mens vi sover.... Velbekommen !! ![]() |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.