Se indlæg|
Hjælp, lydkortet blev væk!
|
|
| jesperfrb |
Lagt på d. 23/04-2007 01:22
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2357 |
Hej, er der nogen der kan hjælpe, jeg har købt en Toshiba laptop i Thailand, den var billig, men jeg blev snydt alligevel. Trode det var en ægte windows xp der var i, men det var det ikke, fandt jeg udaf da den skulle opdateres!![]() ![]() ![]() Har nu lagt en ægte xpwindows ind på dansk, men lydkortet er blevet væk ![]() ![]() ![]() Går jeg ind i "enhedshåndtering", får jeg 7 forskellige lyd enheder, men går jeg ind i lyde, siger den at der ikke er lyd enheder ![]() ![]() Jeg har fundet ny driver på Toshiba.dk, men den ved ikke hvor den skal lægge sig, da den heller ikke finder lydkortet ![]() ![]() HJÆLP ![]()
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
|
| alf |
Lagt på d. 23/04-2007 08:19
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 101 |
du skal slette lydkort i enhedshåndtereing (alle med gult) derefter genstarter du maskinen. hilsen alf |
|
|
|
| jesperfrb |
Lagt på d. 23/04-2007 15:00
|
|
Hej Alf Ja, så er det prøvet, det hjalp ikke, desværre ![]() ![]() Andre gode råd søges ![]()
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
|
| nicefarang |
Lagt på d. 23/04-2007 15:43
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 420 |
Prøv at søge efter nyt hardware under kontrolpanel |
|
|
|
| jesperfrb |
Lagt på d. 23/04-2007 15:52
|
|
Det er forsøgt, ingen succes![]() ![]()
|
|
|
| pdrhan |
Lagt på d. 23/04-2007 18:09
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1323 |
jesperfrb skrev: Det er forsøgt, ingen succes ![]() ![]() ![]() Hvad er det for en toshiba ...modelnr mm så skal jeg se om jeg kan finde noget , evt kig her: http://nordic.com...service=ND Flyver SQ til SIN og BKK - altid! ;-)
![]() |
|
|
|
| Locturian |
Lagt på d. 23/04-2007 19:10
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1383 |
EFter som det er en bærbar plejer producenterne at have færdige driverpakker til hele bærbaren. Find modelnummeret, og gør som pdrhan skriver, find det på deres hjemmeside - Er ret sikker på at de har en download til det. Hvis ikke, kan du ud fra modelnummeret stadig finde ud af hvilket lydkort der sidder i, og så downloade og installere driveren fra producenten. En bærbar er normalt udgjort af komponenter fra mange forskellige producenter. Gætter på at du har et Intel indbygget lydkort - Hvis det er en AMD er det vist et tredieparts selskab der levere lydchippen. - Men, det er ligemeget, bare det virker ![]() Antager vi sidstnævnte, er det ikke altid der følger en fin installationsfil med der klarer det hele for dig. Det er måske bare nogle filer pakket ned i en zip/rar fil. I dette tilfælde vælger du egenskaber for de lydenheder der er markeret med gult i enhedshåndtering og vælger den knap der hedder "opdater driver". I den "guide" der kommer frem, vælger du nej til at den skal søge efter nogle på windows website, og vælger istedet at du allerede HAR en driver. Du skal så vælge hvor driveren er placeret, og her vælger du den mappe hvori du udpakkede den driver du downloadede. Sidstnævnte er den mest "besværlige" men om ikke andet så den mest almindlige praksis fra producenternes side. Hvis du ikke har held til at finde noget, så find modelnummeret og skriv det her, så prøver jeg at finde noget til dig
Redigeret af Locturian d. 23/04-2007 19:11 |
|
|
|
| nicefarang |
Lagt på d. 23/04-2007 20:23
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 420 |
Gå ind på cpuid.com og download pc-wizard. Den kan fortælle hvilken hardware der sidder i computeren inkl. lydkort. Så kan vi google når du har fundet det. |
|
|
|
| jpo |
Lagt på d. 23/04-2007 21:36
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 797 |
tja jeg købte også en billig mobiltelefon i thailand, billig ja men noget være skidt, ville aldrig købe en computer i thailand, da de jo er billige i danmark, men va man skal jo lære så længe man lever. |
|
|
|
| jesperfrb |
Lagt på d. 23/04-2007 23:27
|
|
1000 tak for alle de gode svar, men jeg løste problemet på Toshibas asiatiske hjemmeside(næsten), der lå en opdatering til biasen, det virkede, men så manglede jeg en driver, men den var Alf så sød at sende til mig, så nu virker det hele igen![]() ![]() Og ja Loc, den ligger som "rar" fil, men den mistes når man formater pcen, det har jeg lige lært ![]() ![]() ![]() Men nu forstår jeg at forretningen hvor jeg købte pcen lige skulle bruge 4 timer før den kunne afleveres til mig med engelsk sprog ![]() ![]() forøvrigt hedder producenten af chippen/lydkortet "realtek" ![]() Men endnu engang 1000 tak for jeres hjælp ![]() ![]() ![]() Forøvrigt fedt med den respons jeg har fået, rart at vide at vi stadigvæk kan hjælpe hinanden her ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Jeg er en glad mand nu, kan ringe på skype og voip til konen i DK når jeg rejser til Thailand på onsdag. Måske vi ses Loc, er i Hua Hin på lærdag
Redigeret af jesperfrb d. 23/04-2007 23:31 IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
|
| pdrhan |
Lagt på d. 24/04-2007 06:43
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1323 |
Perfekt Jesper På de fleste producenters hjemmesider er der en auto detekt knap man kan trykke på så kommer der frem hvilke drivere der er til den pc man sidder ved , ganske smart , perfekt du fik det op at køre! Flyver SQ til SIN og BKK - altid! ;-)
![]() |
|
|
|
| ingolf |
Lagt på d. 24/04-2007 10:02
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1068 |
Jeg er en glad mand nu, kan ringe på skype og voip til konen i DK når jeg rejser til Thailand på onsdag. Hej Jesper. Skype er helt OK men dyrt. Vil du ringe med samme kvalitet til 1/3 af Skypes pris ska du pröve www.gizmo.com Ca 25 öre til faste og mobiler i Thailand, billigt til fastnet i EU. mvh Ingolf |
|
|
|
| Locturian |
Lagt på d. 24/04-2007 12:19
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1383 |
Eller [url]www.voipdiscount.com[/url] - Billigt og kan klart anbefale det - Har kun gode erfaringer med det...
|
|
|
|
| jesperfrb |
Lagt på d. 24/04-2007 13:20
|
|
Bruger begge dele, alt efter hvem,hvor og hvad jeg ringer til. Konen gider kun skype, så har hun nemlig en almindelig telefon i hånden![]() Ringer fra pc til pc, så det koster ikke noget ![]() Og ja "voipdiscount" er godt til at ringe til mobiltelefoner på ![]()
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

Bruger begge dele, alt efter hvem,hvor og hvad jeg ringer til. Konen gider kun skype, så har hun nemlig en almindelig telefon i hånden