Se indlæg|
Mislykket visa-run
|
|
| Payanak |
Lagt på d. 23/04-2007 15:10
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2597 |
Tja saa har jeg proevet det! ![]() Igaar var jeg paa visa-run som jeg har vaeret saa ofte i mine 3,5 aar her i Thailand. Denne gang var dog ikke helt som de andre gange. For at goere det kort starter jeg historien der hvor man stempler ud af Thailand ved graensen til Cambodia(Aranya Prathet). Chok nummer 1: Fremme ved skranken giver jeg officeren mit pas, men ser i hans ansigtsudtryk at han har daarlige nyheder. Daalige nyheder i form af at jeg ingen billet ud af Thailand har, og derfor vil jeg ikke kunne komme tilbage til Thailand foer jeg har anskaffet mig en billet. Han ville gerne stemple mig ud af Thailand, men gav mig ogsaa et fif om at jeg maaske skulle tage en tur ned til markedet og koebe mig en billet inden jeg krydsede graensen. Naa men ned til markedet. Her findes der 1 bureau, der saelger billetter - til ublu priser. Nej tak og videre til den eneste internetcafe i omraadet. Herfra bookede jeg en billet hos Airasia. Ikke over nettet da det jo aldrig kan lade sig goere at komme igennem(proevede selvfoelgelig alligevel, men uden resultat). Derfor ringede jeg, men ringede forgaeves da de jo, som alle ved, ikke modtager Visa-electron, og jeg havde selvfoelgelig ikke andre kort paa mig paa den tur. Men ingen grund til at lade sig slaa ud endnu. Saa ringede jeg til en ven og kollega men hun kunne heller ikke bruge sit kort. Hun ringede saa til en anden kollega, som ogsa er min kollega. Denne gang lykkedes det saa at faa billetten betalt. Naa men saa var der kun tilbage at vente paa emailen med e-billetten. For igen at goere det kort..ja saa venter jeg stadig paa den email. Men men her slutter historien dog ikke...hehe. Ingen email og ingen e-billet, men et booking nummer havde jeg, saa efter flere timers venten paa emailen(og flere opkald til Airasia), besluttede jeg mig for at proeve lykken ved graesen alligevel. Denne gang fik jeg beskeden at et booking nummer ikke er nok, da de skal se billetten(det vidste jeg godt men proevede nu alligevel). Chok nummer to: Mine 6 maaneder i Thailand (nye visa regler) udloeber idag den 23. Derfor fik jeg beskeden at jeg ikke kan forny mit visa foer EFTER den 23. Det vil saa sige at jeg stod der igaar d. 22 uden mulighed for at lave mit visa unaset om jeg havde modtaget den e-billet eller ej. Jeg blev trukket tilside og fik 3 mugligheder at vaelge imellem. 1) Krydse graensen og vente I Cambodia i 2 dage. 2) Krydse graensen fra Thailand om 2 dage, og betale 1 dags overstay. 3) Krydse graensen fra Thailand idag d. 23. og overnatte i Cambodia og tage tilbage imorgen d. 24. Jeg valgte min egen 4. mulighed. At tage paa visa-run igen paa Loerdag og betale 5 dages overstay. Siden de nye visa regler traadte i kraft i October sidste aar har jeg opholdt mig i Thailand paa 3 x 30 dages visaer + 1 Single Entry Visa paa 60 dage som jeg forlaengede med 30 dage. Ialt 6 maaneder. Hvad har jeg laert af dette? 1) Thailand er begyndt at overholde reglerne mht. at man skal have en retur billet, eller bliver man afvist ved graensen. 2) De nye visa regler bliver ogsaa overholdt til punkt og prikke. Man kan saaledes ikke forny sit visa(ved 6 maaneders udloeb ) foer de seks maaneder er udloebet...ikke engang paa den sidste dag. |
|
|
|
|
Lagt på d. 23/04-2007 16:19
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Hejsa Prøv næste gang sydpå. dsd http://ajarnforum...hp?t=19970 |
|
|
|
| prasat |
Lagt på d. 23/04-2007 17:03
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 660 |
da jeg var i cambodia for 2 uger siden, ikke på visarun men shopping var man meget intereseret i mine stempler, det tog ca 10 min at komme ud og det samme ind., så jeg tror også de er begyndt at tjekke op alle steder, jeg spurgte hvorfor de tjekkede mit pas så meget og fik at vide det var pga. den nye lov om visaer prasat |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 23/04-2007 18:10
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Ajarn skrev: Hvad har jeg laert af dette? 1) Thailand er begyndt at overholde reglerne mht. at man skal have en retur billet, eller bliver man afvist ved graensen. Det er nok at stramme den lidt at drage så vidtrækkende konklusioner ud fra en enkeltstående episode. Du har konkret kun lært, at på grænseovergangen Aranya Prathet/Poipet overholdt immigrationsmyndighederne på de pågældende dage reglerne ang. returbillet. Jeg har kammerater der nyligt har været på visarun i Ranong og Padang Besar, de kender ikke denne problematik .... endnu ihvertfald. |
|
|
|
| phitsanulok |
Lagt på d. 24/04-2007 01:00
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1054 |
Jeg var i burma for 1 måned siden, ingen problemer... ![]() |
|
|
|
| jesperfrb |
Lagt på d. 24/04-2007 02:14
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2357 |
Jeg har aldrig haft noget problem, mine visum runs går til DK!!! Men har lige hørt fra en anden ven at de bad om retur billet ![]() Og en tredie er blevet bedt om udrejse billet ved ind rejse med fly fra DK til BKK ![]() ![]() Første gang jeg har hørt det
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
|
| Payanak |
Lagt på d. 28/04-2007 14:56
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2597 |
Saa har jeg vaeret paa 'visa-run' igen. Samme sted men denne gang med en flybillet og 2500,- Bath i haanden for 5 dages 'overstay'. Stroeg lige uden om koen til 'overstay' skranken Ingen problemer... |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.