Se indlæg|
Den ceremonielle begravelse.
|
|
| kittiwoo |
Lagt på d. 23/04-2007 15:54
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 1 |
Hej Jeg håber der er nogle personer her med mere erfaring omkring thai begravelser end mig. Jeg skal op og fremlægge omkring dette om en uges tid og håber nogen kan fortælle mig om de ritualer man udfører under sådan en begravelse. Da min bedstemor døde for 2 år siden tog min mor til Thailand. Her kom hun tilbage med nogle billeder fra ceremonien. På et par af dem ser man munke, nonner og familieslægtninge hælde kokosvand ud på afdødes ansigt. Hvad symbolisere dette? Hvor længe efter første begravelse bliver begravelse nr. 2 holdt? og hvad foregår ved sådan noget? Hvis i eventuelt har mere omkring den thailandske begravelses ceremoni, må i endelig skrive. mange venlige hilsner og tak Lisbeth |
|
|
|
| dkjohnt |
Lagt på d. 26/04-2007 22:26
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 273 |
Er det en ny begravelse, eller 2nd del af den du nævner. Der er en masse ritualer. Og en dræbende lang ceremoni. Hvis du var en nær ven til afdøde, forventes det at du også hælder rose eller kokos vand over hoved. ( eller i nogen tilfælde kun hånden) Men da du jo ikke er den første, kan du lægge mærke til hvordan de andre nærmest kryber op på knæene og gør det. Og på samme måde kryber tilbage, med ansigtet mod den afdøde. Kisten er åben, så du kan se den døde. Når den døde brændes skal man machere rundt om brændestedet 3 gange. Når man forlader området skal man ikke kigge tilbage. Det er lidt svært med ritualer. Det er ikke sjovt at være med til sådanne ting, og jeg har kun prøvet det 2 gange. Den ene gang var en norsk ven der begik "selvmord" og anden gang var det en dreng på 2 år der var druknet. Men selv om der var 400km mellem de to byer, var der mange forskelligheder i måde, ritualer og beklædning. Jeg vil foreslå du snakker PB med en thai herinde. Boet i Thailand - Cambodia - Myanmar siden 1994, heraf 8 år som guide.
"If you havnt been - you havnt live" |
|
|
|
| quickmouse |
Lagt på d. 27/04-2007 08:40
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1412 |
måske disse link hjælper lidt : http://www.thaiwo...remon6.htm http://www.thaila...neral.html ellers prøv at google. quickmouse
>> Alt, hvad jeg kan lide, er enten ulovligt, umoralsk eller fedende. << |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.