Se indlæg
 Udskriv debat
Turistvisum til Danmark
jesper_dk
Hejsa, jeg vil lige høre om der er nogen der ved om det er svært at få sin kæreste til Danmark på et 3 mdrs turistvisum og, hvilke betingelser der bliver stillet.Det er kun ferie og hun rejser tilbage til Thailand efter 3 mdr.
MVH.
Jesper

surin
som det er iøjeblikket så skal din bank stille en bankgaranti i 18 mrd på 50000 kr. og alt efter din økonomi så kræver nogle banker at du deponere de 50000 kr for at de stiller bankgarantien Shock og så skal du kunne fremvise fælles ferie billeder, telefon regn. breve/mail. men så skulle det også være rimeligt nemt at få turistvisumet.

og husk lige hvis i bliver gift og søger opholdstilladelse under besøget eller hvis hun stikker af og gifter sig med en anden og søger opholdstilladelse så bliver de 50000 kr du har stillet i bankgaranti inddraget af staten og du får dem ikke tilbageShockShockShock

jesper_dk
Gælder de samme regler, hvis vi bliver gift i Thailand inden hun søger turistvisum?.
MVH.
Jesper

John
Hej igen

Ja da. Det er jo et notat om hvordan de skal tolke loven.

John Grin
john@dansk-thai.dk

http://www.j-s.dk/hus
surin
jesper_dk skrev:
Gælder de samme regler, hvis vi bliver gift i Thailand inden hun søger turistvisum?.
MVH.
Jesper

nej det er ikke de samme regler der gælde der kan ikke kræves bankgaranti for ægtefæller ved turist visum
men der kræves stadigvæk bankgaranti hvis i søger opholdstilladelse

John
Hej Surin

Du tager stadig fejl.

Som du i en anden tråd skrev til mig: Læs og forstå, visumpraksisnotatet.

Jeg ved ikke hvor du har det fra, men de kan ikke inddrage garantibeløbet, til besøgs visa, så længe personen opholder sig lovligt i landet.
Hvis en person på besøgs visa bliver gift under sit besøg her i DK og søger familiesammenføring, får personen en midlertidig opholdstilladelse mens sagen behandles, ergo personen opholder sig lovligt her i landet.
Hvis personen får afslag på familieansøgningen skal han /hun forlade landet, senest på en dato fastsat af udlændingestyrelsen og derefter frigives beløbet.
Hvis personen får ja til familiesammenføring, skal der stilles den 7 årige bankgaranti, og den første garantibeløb frigives.

John Grin
john@dansk-thai.dk

bahtman
er der nogel som kender reglerne hvis man bor i thailand og gerne vil havde sin thaikone og barn en tur til dk. i optil 3 mrd
Redigeret af bahtman d. 29/12-2004 08:52

jesper_dk
Tak for de mange svar.Lad mig lige få det helt klarlagt.Altså,hvis vi bliver gift i Thailand og derefter søger turistvisum så skal man ikke stille en bankgaranti på de 50.000 kr.Er det rigtig forstået?.
MVH.
Jesper
Redigeret af jesper_dk d. 29/12-2004 12:57

surin
John skrev:
Hej Surin

Du tager stadig fejl.

Som du i en anden tråd skrev til mig: Læs og forstå, visumpraksisnotatet.

Jeg ved ikke hvor du har det fra, men de kan ikke inddrage garantibeløbet, til besøgs visa, så længe personen opholder sig lovligt i landet.
Hvis en person på besøgs visa bliver gift under sit besøg her i DK og søger familiesammenføring, får personen en midlertidig opholdstilladelse mens sagen behandles, ergo personen opholder sig lovligt her i landet.
Hvis personen får afslag på familieansøgningen skal han /hun forlade landet, senest på en dato fastsat af udlændingestyrelsen og derefter frigives beløbet.
Hvis personen får ja til familiesammenføring, skal der stilles den 7 årige bankgaranti, og den første garantibeløb frigives.

John Grin

jeg læser og forstår og jeg har for din skyld kopiret teksten til dig

Hele beløbet på 50.000 kr. forfalder endvidere til betaling, hvis udlændingen efter
indrejsen udvises, indgiver ansøgning om opholdstilladelse her i landet – dog
ikke hvis udlændingen har indgået aftale eller fået tilbud om ansættelse inden for et fagområde, hvor der er mangel på særligt kvalificeret arbejdskraft, jf. udlændingelovens
§ 9 a, stk. 1

John
Hej Surin

Du har sansynligvis ret, bøjer mig i støvet CoolCoolCoolCool

Hvorfor jeg skriver "sansynligvis" er fordi hun ikke søger opholdstilladelse men familiesammenføring.

Men efter en aften med udlændingeloven ( gab ) er jeg ikke blevet klogere for en familiesammenføring udløser jo en opholdstilladelse!!!

Jeg er ikke jurist, og dette er en af de spidsfindigheder i loven der nok skal tolkes.

Men jeg mener der er flere herinde der efter den nye lov har fået deres kæreste til DK på visum, er blevet gift og har fået familiesammenføring.
Så der må da være nogen her der kan løse dette mysterium, og fortælle hvordan det fungere i praksis.

John Cool
john@dansk-thai.dk

jesper_dk
Er det rigtig forstået at,hvis vi bliver gift i Thailand og derefter søger turistvisum så skal man ikke stille en bankgaranti på de 50.000 kr?
MVH.
Jesper

John
Hejsa

Nu har jeg jo brugt hele aftenen på udlændingeloven og notatet.
Der står:

Ægtefæller, faste samlevere, mindreårige børn og forældre kan som udgangspunkt få Schengenvisum, og visumudstedelse til denne persongruppe kan derfor ikke betinges af økonomisk sikkerhedsstillelse.

Så det er formentlig rigtigt forstået, men i kan max. få 3 måneders visum hver 6. måned. Men hvis jeg var dig ville jeg sende en mail til ambassaden i Bangkok med spørgsmålet.

John Grin
john@dansk-thai.dk

surin
hej john jeg er heller ikke 100 % sikker men kender man udls. så vil de sikkert tolke familiesammenføring og opholdstilladelse som det samme Sad

surin
jesper_dk skrev:
Er det rigtig forstået at,hvis vi bliver gift i Thailand og derefter søger turistvisum så skal man ikke stille en bankgaranti på de 50.000 kr?
MVH.
Jesper

ja der står i loven at der kan ikke kræves bankgaranti for turistvisum for ægtefæller men husk et officelt bryllup i thailand kan senere give problemer hvis i vil købe hus i thailand

jesper_dk
Tak for dit svar surin. Hvilke slags problemer kan det give,hvis vi er gift i Thailand og senere ønsker at købe hus der? Min kæreste har 2 beauty-salons i Pattaya.
MVH.
Jesper

surin
du må jo som falang ikke eje noget i thailand og hvis i er officelt gift i thailand så skal hun bevise (lønseddeler o.s.v. penge foræret af dig kan ikke bruges)at de penge hun evt. bruger til at købe hus for er penge hun selv har tjent og at du på ingen måde har krav i det hun køber

tintin
du må jo som falang ikke eje noget i thailand og hvis i er officelt gift i thailand så skal hun bevise (lønseddeler o.s.v. penge foræret af dig kan ikke bruges)at de penge hun evt. bruger til at købe hus for er penge hun selv har tjent og at du på ingen måde har krav i det hun køber

Dette er da vel ikke et problem? Surin.
Mvh. Tintin

surin
tintin skrev:

Dette er da vel ikke et problem? Surin.

en gang til tintin jeg forstår ikke hvad du mener

jesper_dk
Er der nogen herinde der ved, hvor lang tid det tager fra man søger om turistvisum, hvis man altså er gift og til det hele er gået i orden?
Og, hvis vi er gift, hvor mange gange må min kone så besøge mig på turistvisum? er der nogle regler for det?
Et rigtig godt nytår til jer allesammen.
MVH.
Jesper

surin
i øjeblikket er sagsbehandlingstiden fra ca 1 uge til ca 3 mrd.det tager fra 1 til 2 uger hvis det er rent turist besøg eller hvis det er en der tidligere har været i schengen for så kan ambasaden selv give visum
men ved første gangs besøgende og hvis ambasaden har mistanke om at hun vil blive i dk så er det udls der behandler sagen og vi ved vel alle at de ikke er de hurtigste
hun må være i dk max 3 mrd pr halve år
Redigeret af surin d. 02/01-2005 15:46

Spring til debat: