Se indlæg|
advarsel den nye lufthavn i bangkok
|
|
| neonthai |
Lagt på d. 24/04-2007 23:13
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 48 |
Vil lige komme med en lille historie om min hjemrejse fra Thailand for en uges tid siden. Jeg ankom i god tid med min kone og en veninde fik checket in vi sad og snakkede lidt og med 1 time og 50 min til take off mente jeg det var tid at komme igennem diverse kontroler. Der var ret meget tryk på pas kontrollen og bare at komme ind i en af køerne tog 10 min tid. Jeg var dog rolig da der var ca 10 køer til udenlandske pas og jeg havde ca 60-70 personer foran mig ( som jeg regnede med ville tage max én time i værste fald. Efter 45 min i køen var vi ikke engang halvvejs igennem køen og jeg var nu nede og have ca. 1 time til mit fly lettede.. Jeg troede stadig på at køen ville speede op men med ca. 35 min igen til take off og med ca 25 personer stadig foran mig kunne jeg se at det ville jeg aldrig nå. ![]() Jeg var nød til at mase forrest i køen for at have en chance En lille ældre asiat kone nægtede at lukke mig foran så jeg prøvede køen ved siden af forklarede at min flyver gik snart efter et positivt svar fra en famile far og 2 asiatiske piger som også var pressede og derfor ikke kunne lukke mig forbi kom jeg så heldigt igennem pas kontrollen. Jeg kiggede tilbage og ku se hovedrysten fra flere og onde blikke ![]() Men jeg havde sku ikke rigtigt noget valg i situationen og forstår udemærket deres holdning.. Da jeg havde overstay på 2 dage skulle det også ordnes lige efter pas kontrollen og de 2 personer der ordnede det var slet ikke oppe i mit tempo..... Men jeg besluttede mig til ikke at presse dem da jeg frygtede det kun ville gøre det hele langsommere. Med ca 20 min til take off havde jeg betalt mine 1000 bath for overstay og ræsede afsted mod min gate ... På vej mod gaten sad frygten for en lang kø i håndbaggage tjekket i baghovedet men efter en lang tur ud mod gaten ku jeg ånde lettet op med kun 3 personer foran mig i den kontrol. ![]() Jeg flåede min laptop op og heldigvis sku jeg ikke tjekkes mere.. Jeg havde mistet lidt af tidsfornemmelsen på turen ud til gaten men vidste jeg var tæt på take off tiden . ![]() Så så jeg den yndige lille thai dame stå med skiltet LAST CALL AUSTRIAN AIRLINES....... Hey thats me i said...... Og jeg sponsede afsted klaskede mit boarding card på bordet og satte i rask trav afsted mod flyveren... Jeg fandt mit sæde satte mig til rette og kom i tanke om at jeg sku ha slukket for mobilen Kl var 23.50 jeg kiggede på min boarding slip 23.55 var take off tiden .. Med sveden haglende ned af ansigtet spændte jeg for sikkerheds bæltet lukkede øjnene og bad en stille bøn til Budda og takkede for at jeg nåede mit fly..... ![]() Moralen i denne historie er ikke andet end .... MØD OP I RIGTIG GOD TID OG GÅ TIL PASKONTROLLEN 3 timer før take off hvis i ikke vil risikere samme tur som jeg var igennem... Måske har jeg ramt en uheldig dag på et uheldigt tidspunkt men det er simpelt hen ikke risikoen vær at satse på at man rammer en "normal" dag .. Når min kone skal turen igennem tager vi ihvertfalde ingen chancer hun træder i pas køen senest 3 timer før ![]() Denne aften ville det hvis jeg havde blevet i køen havde taget over 2 timer for at komme igennem paskontrolen.. Jeg fandt aldrig ud af hvorfor det tog så lang tid med folk ( selv røg jeg igennem på under 30 sek) Men jeg kunne forestille mig at nogle evt. ikke havde udfyldt departure cards GL til alle der skal igennem rumlen "may the force be with you all" |
|
|
|
| Nuk |
Lagt på d. 24/04-2007 23:35
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 179 |
Hvad er problemet ? Hvis du har cheket din bagage ind, så letter de ikke sør du er med. Det er kun komplette idioter der aldrig skifter mening
|
|
|
|
| neonthai |
Lagt på d. 24/04-2007 23:49
|
Really![]() Så et flyselskab venter bare 1 time eller 2 på at man får sig kæmpet igennem en sløv paskontrol ? Det tvivler jeg altså på det er da hamrende dyrt for dem da mange andre passagerer evt. mister deres fly i næste lufthavn Hvis de venter og vi ankommer til Wien en time for sent venter alle de næste fly så også eller betaler flyselskabet så lige for måske +100 personers overnatning i Wien ? Tvivler på de venter mere end højst 10-15 min ellers går det jo helt galt for alle andre passagerer ![]() Og 10-15 min havde ikke været i nærheden af at ku gøre det denne aften |
|
|
|
| Muddi |
Lagt på d. 25/04-2007 04:30
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 61 |
neonthai skrev: Vil lige komme med en lille historie om min hjemrejse fra Thailand for en uges tid siden. Jeg ankom i god tid med min kone og en veninde fik checket in vi sad og snakkede lidt og med 1 time og 50 min til take off mente jeg det var tid at komme igennem diverse kontroler. Der var ret meget tryk på pas kontrollen og bare at komme ind i en af køerne tog 10 min tid. Jeg var dog rolig da der var ca 10 køer til udenlandske pas og jeg havde ca 60-70 personer foran mig ( som jeg regnede med ville tage max én time i værste fald. Efter 45 min i køen var vi ikke engang halvvejs igennem køen og jeg var nu nede og have ca. 1 time til mit fly lettede.. Jeg troede stadig på at køen ville speede op men med ca. 35 min igen til take off og med ca 25 personer stadig foran mig kunne jeg se at det ville jeg aldrig nå. ![]() Jeg var nød til at mase forrest i køen for at have en chance En lille ældre asiat kone nægtede at lukke mig foran så jeg prøvede køen ved siden af forklarede at min flyver gik snart efter et positivt svar fra en famile far og 2 asiatiske piger som også var pressede og derfor ikke kunne lukke mig forbi kom jeg så heldigt igennem pas kontrollen. Jeg kiggede tilbage og ku se hovedrysten fra flere og onde blikke ![]() Men jeg havde sku ikke rigtigt noget valg i situationen og forstår udemærket deres holdning.. Da jeg havde overstay på 2 dage skulle det også ordnes lige efter pas kontrollen og de 2 personer der ordnede det var slet ikke oppe i mit tempo..... Men jeg besluttede mig til ikke at presse dem da jeg frygtede det kun ville gøre det hele langsommere. Med ca 20 min til take off havde jeg betalt mine 1000 bath for overstay og ræsede afsted mod min gate ... På vej mod gaten sad frygten for en lang kø i håndbaggage tjekket i baghovedet men efter en lang tur ud mod gaten ku jeg ånde lettet op med kun 3 personer foran mig i den kontrol. ![]() Jeg flåede min laptop op og heldigvis sku jeg ikke tjekkes mere.. Jeg havde mistet lidt af tidsfornemmelsen på turen ud til gaten men vidste jeg var tæt på take off tiden . ![]() Så så jeg den yndige lille thai dame stå med skiltet LAST CALL AUSTRIAN AIRLINES....... Hey thats me i said...... Og jeg sponsede afsted klaskede mit boarding card på bordet og satte i rask trav afsted mod flyveren... Jeg fandt mit sæde satte mig til rette og kom i tanke om at jeg sku ha slukket for mobilen Kl var 23.50 jeg kiggede på min boarding slip 23.55 var take off tiden .. Med sveden haglende ned af ansigtet spændte jeg for sikkerheds bæltet lukkede øjnene og bad en stille bøn til Budda og takkede for at jeg nåede mit fly..... ![]() Moralen i denne historie er ikke andet end .... MØD OP I RIGTIG GOD TID OG GÅ TIL PASKONTROLLEN 3 timer før take off hvis i ikke vil risikere samme tur som jeg var igennem... Måske har jeg ramt en uheldig dag på et uheldigt tidspunkt men det er simpelt hen ikke risikoen vær at satse på at man rammer en "normal" dag .. Når min kone skal turen igennem tager vi ihvertfalde ingen chancer hun træder i pas køen senest 3 timer før ![]() Denne aften ville det hvis jeg havde blevet i køen havde taget over 2 timer for at komme igennem paskontrolen.. Jeg fandt aldrig ud af hvorfor det tog så lang tid med folk ( selv røg jeg igennem på under 30 sek) Men jeg kunne forestille mig at nogle evt. ikke havde udfyldt departure cards GL til alle der skal igennem rumlen "may the force be with you all" Ubehagelig oplevelse..... ![]() Vi kommer Fra Trat kl 20.00 og skal også med AUSTRIAN AIRLINES kl 23.55.......så jeg kan forstå at det er direkte til paskontrollen ... Hvordan er det iøvrigt at flyve med AUSTRIAN AIRLINES.......var alt ok, og Hvilken flytype fløj i med, var der skærme i sædderne osv... Mvh Muddi. |
|
|
|
| prasat |
Lagt på d. 25/04-2007 05:39
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 660 |
du må have været ekstremt uheldig, jeg fløj hjem i torsdag(fredag og der var der en kø på 2 mannesker i alle skrankerne. men det er som om der er mindre paskontrolører i den nye lufthavn end i den gamle prasat |
|
|
|
| pdrhan |
Lagt på d. 25/04-2007 06:12
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1323 |
Nuk skrev: Hvad er problemet ? Hvis du har cheket din bagage ind, så letter de ikke sør du er med. JO det gør de - de tager bare baggagen af flyet igen!! Flyver SQ til SIN og BKK - altid! ;-)
![]() |
|
|
|
| Locturian |
Lagt på d. 25/04-2007 08:50
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1383 |
Som pdrhan skriver, tager de baggagen af flyet igen, men da dette også tager 30-60 minutter GØR DE FANDME alt for at finde dig, hvis du ikke når boardingtiden. Det er dyrt og tidskrævende at hive hele lortet og så ind igen. Normalt kalder de dit navn over højtaleren, og så KUNNE man jo spurte til den nærste disk og sige "det er mig det er mig" - Så kommer du vist nok express igennem ![]() Men har heller aldrig oplevet lign. scenarie, der plejer at være god plads og relativt korte køer i den nye lufthavn... |
|
|
|
| neonthai |
Lagt på d. 26/04-2007 17:02
|
Hej alle lyder til jeg har ramt en ekstremt travl aften men det sker jo.![]() @Muddi Ved ikke om i er fløjet men ellers kan jeg sige at jeg var fint tilfreds med Austrian ... fin service skærm i sædet foran med diverse film og andet underholding som på SASs fly... Ved ikke lige hvad fly modelen var men standard størrelse lignede ihvertfalde den samme type jeg normalt har fløjet med mange gange Så kan kun sige godt om Austrian Airlines og 3000kr billigere end SAS med en mellem landing i Wien er en god timeløn for 4-5 timers længere rejse |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.