Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
|
hjemme igen
|
|
| mugge |
Lagt på d. 03/05-2007 10:30
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 389 |
Efter godt 2 måneder er vi hjemme igen. Hårdt at starte på arbejde igen og surt at åbne postkassen og blive en masse regninger rigere samt endnu fattigere end man er iforvejen. Men vi fik solgt huset i chaiyaphum og har købt et dejligt landsted udenfor chiang mai. Hold kæft der er smukt!!! blot det at stå op om morgenen og se ud over dalen og mod bjergene...det er det hele værd. Hvis der er nogen som tænker på at tage deres børn ud af skolen for en længere periode,skal i ikke tøve. Det er en stor oplevelse for dem. Tal med skolen og lav et program forløb over hvad de skal lave. Vores piger nød det ihvertfald. Det er svært at være hjemme denne gang. Jeg kan da også mærke på konen ,at denne gang, gør det ondt at være i danmark. Vi savner simpelthen thailand alt alt for meget. Sådan går det jo. |
|
|
|
|
Lagt på d. 03/05-2007 10:40
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Velkommen hjem mugge, ja det er sgu surt at komme tilbage. Husker tydeligt da jeg kom tilbage hold kæft man er bare langt nede og tænker kun på at komme afsted igen. Og sådan er det hvergang man kommer hjem fra smilets land, men hvor er det nu rart at have noget at glæde sig til når man skal afsted igen, jeg daffer af igen 20 oktober i 2 måneder, har lige betalt 6855 kr for min flyvebillet, og om man glæder sig???? Det er ikke ordet, så igen velkommen hjem til det gode vejr vi heldigvis har lige nu.![]() ![]() ![]() |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 03/05-2007 13:42
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Ja, sådan er vi jo så forskellige. Ikke 10 vilde heste kunne få mig til at forlade dk på årets bedste tidspunkt ![]() |
|
|
|
|
Lagt på d. 03/05-2007 13:55
|
|
Hej rinpoche Hvornår mener du tidspunktet? Jeg plejer altid og være væk enten i januar eller sidst i oktober, og der kan jeg ikke se noget godt i at være i dk, men her nu i foråret og sommerperioden, der har jeg sgu heller ikke noget imod at være heri dk. Men for satan her er koldt i vinterperioden ![]() ![]() så der er det da bare at komme væk. |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 03/05-2007 14:59
|
|
Så sandt så sandt jsh71. ![]() Jeg synes bare man skal passe på med at blive altfor thailand-fikseret og kun vente på den næste tur uden at kunne værdsætte de gode ting i danmark, som vi især oplever i forårs- sommerperioden. Kender adskellige der har det på den måde. Personligt er jeg glad for at komme hjem hver gang, men igen sådan er vi jo så forskellige. |
|
|
|
|
Lagt på d. 03/05-2007 15:11
|
|
Jeg har boet i Thailand i de sidste seks måneder, og nu savner jeg de hjemlige breddegrader. Thailand kan være et dejligt ferieland, men når først man har boet her i et stykke tid, og dagligdagen "sniger" sig ind på en, ja, så savner jeg personligt det derhjemme. Det er dejligt at have det varmt, man jeg savner at kunne fryse! |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 03/05-2007 17:02
|
|
Kender det hn. Jeg har også været afsted 4 gange ad 6 måneder. oktober-april. Jeg var glad for at komme hjem og da specielt til den årstid, det gælder om at time hjemkomsten rigtigt ligesom du også har. Og så iøvrigt bliver jeg også træt af lediggang, det er ikke lige mig. |
|
|
|
| dkjohnt |
Lagt på d. 03/05-2007 22:09
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 273 |
Det er kun godt at man kan savne gamle Danmark når man har været hernede i nogle måneder. Men for mange der har boet her en årrække ændres dette billede. Jeg selv har svært ved at passe mig ind når jeg nogle gange er hjemme for at arbejde nogle måneder om året. Jeg synes Danmark er blevet gråt og trist, men det er måske det varme klima og livet hernede der er skyld i at jeg tænker således. Jeg længes kun efter at komme tilbage så hurtigt jeg kan. Og det er jo egentligt forfærdeligt at man tænker sådan om sit gamle hjemland. Jeg synes også at alle virker stressede herhjemme. Alle farer afsted og alt foregår slet ikke som i det tempo man er vænnet til i Thailand. Man sår pludselig tvivl om hvad der er rigtigt eller forkert. Men det værste er at man faktisk ikke rigtig ved hvad der er ens hjemland mere, for alt det man har lært "er den rigtige måde", er blevet vasket væk. Danmark er et velfærdsland, ja,- men er det udfra et økonomisk eller menneskeligt synspunkt. Jeg vil mene at med selv 10 timers arbejdsdage er livskvaliteten bedre i Thailand. Simpelthen fordi der ingen stress er og at man har tid til hinanden.. Nå, men det var bare min egen mening. Boet i Thailand - Cambodia - Myanmar siden 1994, heraf 8 år som guide.
"If you havnt been - you havnt live" |
|
|
|
| mugge |
Lagt på d. 03/05-2007 23:03
|
jamen jeg kan ikke være mere enig dkjohnt. Jeg ville ønske jeg kunne droppe det hele herhjemme og beplante familjen i chiang mai.Som jeg holder så frygtelig meget af. Men for vores vedkomne,mener jeg at det er bedere at vente til pigerne er voksne og har fået deres uddannelser. Vores system herhjemme er nu meget bedre end deres i thailand. Jeg var på chiang mai rajabhat universitetet i sidste uge,og snakkede med nogle 4 års studerene i engelsk. Kors hvor var de dårlige til engelsk både tale og skrive. Jeg sad og hjalp dem med nogle opgaver..og jeg mener at opgaverne svarede til 9 10 klasse herhjemme...ihvertfald ikke gymnasium niveau. Så derfor må vi blive herhjemme de næste 8 el 10 år så alle pigerne har fået deres udd. Jeg føler også at alting herhjemme er gråt og trist. Savner thai kulturen og varmen.Men hva..jeg ved jo at jeg vender tilbage..det er aldrig et farvel men på gensyn ![]() |
|
|
|
| Thjaa |
Lagt på d. 04/05-2007 07:25
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 644 |
jeg har nu snart varet i thailand i 4 aar og jeg kommer sku nok aldri hjem til danmark igen vorfor skulle jeg det ? danmark er da et kelig land at vare i saa jeg har und af dig at du er trungen at rejse tilbage Livet er forkort til store problemmer
|
|
|
|
| Payanak |
Lagt på d. 04/05-2007 07:41
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2597 |
Jeg er ogsaa i Thailand paa 4. aar og har det lidt paa samme maade. Savner ikke Danmark...men men... jeg vil dog ikke udelukke at jeg flytter til Dk i fremtiden...maaske bare i en periode... |
|
|
|
|
Lagt på d. 04/05-2007 07:57
|
|
uha og stakkels mig som snart skal hjem til danmark ja der er dejligt i chaingmai,jeg kunne godt taenke mig en lejlighed deroppe,og vaere mere. Men konen kan selvfoelgelig bedts li at vaere her i chaiyaphum ved familien,dem kan jeg godt undvaere. ![]() Men folk her i byen er begyndt at brokke sig over at jeg ikke vil laere thai,hehe bamsen |
|
|
|
| Payanak |
Lagt på d. 04/05-2007 08:00
|
|
Det er bare at begynde og laerer det bamsen... ...der er ikke noget at vaere bange for ![]() |
|
|
|
| Saendaeng |
Lagt på d. 04/05-2007 09:59
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1277 |
Er her på 6 år. Kommer dog forbi Danmark engang imellem , da jeg lige skal forbi firmaet. Men et par dage er rigeligt til at besøge fatter og søskende.
Michael B Kristensen
|
|
|
|
|
Lagt på d. 04/05-2007 11:47
|
|
bamsen skrev: uha og stakkels mig som snart skal hjem til danmark ja der er dejligt i chaingmai,jeg kunne godt taenke mig en lejlighed deroppe,og vaere mere. Men konen kan selvfoelgelig bedts li at vaere her i chaiyaphum ved familien,dem kan jeg godt undvaere. ![]() Men folk her i byen er begyndt at brokke sig over at jeg ikke vil laere thai,hehe bamsen Ok bamse jeg troede de ville brokke sig over du ikke bruger penge nok ![]() ![]() Men kan du nu have en rigtig rigtig god tur hjem, hvornår er det du skal hjem? Så kan man nyde freden her så længe hæ hæ hæ. Nej nu skal jeg nok holde, du har det sgu hårdt nok i forvejen nu her du snart skal hjem, man må ikke slå på en der ligger ned siger man. ![]() ![]() ![]() Ps Hvad siger du om alt den forurening de siger der er i chang mai? er det så slemt som de siger? Har du nogle navne på gode hoteller? Redigeret af d. 04/05-2007 12:02 |
|
|
|
| mugge |
Lagt på d. 04/05-2007 14:02
|
hej Jsh 71,nu hopper jeg lige ind før bamse når at svare ( undskyld bamse..jeg gir en vand næste gang vi mødes ), et godt hotel er suriwongsee hotel, tæt ved night bazaar,omkring 8-900 baht/nat. Vi boede der 2 nætter inden vores møbler kom frem til vores nye hus. Et udemærket hotel med pool og gode senge. Og og og ..hvis nogen har lyst til at se paradis her på jorden,tag til Yang Na noi. Vores nye hjemby. Når man åbner vinduerne om morgen,ser man ud på bjergene i det fjerne og marker i alle mulige farver og dufte. Det er så skønt..!!!!! Jeg kan ikke forlange mere nu..! ![]() |
|
|
|
| Thjaa |
Lagt på d. 04/05-2007 14:59
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 644 |
jeg troger ik jeg kunne holle ud at komme vaek fra storebyen hvem kunde leve uden pizahot og M.D ![]() Livet er forkort til store problemmer
|
|
|
|
| Payanak |
Lagt på d. 04/05-2007 15:40
|
|
Jeg kan nu godt leve uden fastfood, men derudover saa elsker jeg Bangkok. Det er stedet for mig at bo, og jeg savner ikke Phuket selvom jeg boede der i 2,5 aar. Der er en verden til forskel paa livet dernede, og livet her i Bangkok. |
|
|
|
|
Lagt på d. 04/05-2007 16:09
|
|
tjaaa thjaaa Der kan man se hvor forskellige vi er, du kan ikke undvære pizza hut og md, Der må jeg indrømme jeg tager ikke til thailand for at spise den samme mad som man kan få herhjemme når man kan spise thaimad der er 1000 gange bedre, billigere og sundere end det hunde æde de 2 kæder servere ![]() ![]() ![]() Phuket blev jeg træt af efter den 3. gang jeg var der, og efter hvad jeg kan forstå på dem jeg kender der lige har været der er det begyndt at ligne mallorca og alt det shit der. Sorry det bare min måde at sige jeg ikke bryder mig om spanien på, ikke for at støde nogle der kan lide at komme der . Jeg kan nu godt lide at tage op i damens landsby, en lille bitte bitte landsby ca 50 km fra chum prae der igen ligger 82 km fra khon kaen, det ikke fordi der sker det helt vilde, men der hvor hun bor er der utroligt bjergrigt og mega flot. Jeg føler mig virkelig på larstyndskids marker, men jeg nyder freden og roen når jeg er der. Den eneste ulempe der er, der er ingen varm vand, ingen ordenlige toilet bad er ude i det fri. Ok jeg kan tage ind på et hotel i chum prae, men der koster det jo hæ hæ. Ps må hellere lige nå at indskyde ang. freden jeg skriver. Det er nogle gange ikke rigtig, for nogle gange klokken lort om morgen ved 5-6 tiden køre der en rundt i en bil og spiller musik eller fortæller et eller andet for mig uforståeligt. Og også nogle gange på den plads der er i landsbyen kan de finde på at spille noget sindsygt højt musik så selv thaierne er ved at gå ud af deres gode skind, men de gør ikke noget sidder stadig og drikker deres whiskey. Men alligevel så kan jeg godt lide at være der underligt synes jeg hæ hæ. Men man får da set hvordan de rigtigt lever i thailand i stedet for som inde på de turiststeder som phuket, hua hin khosamui og pattaya og alle de andre steder hvor vesterlænginge er. Og så for ikke at glemme at fortælle om hanene de er næsten de aller værste, for satan når de begynder så bliver jeg sgu sur, så det godt slangebøssen er opfundet hæ hæ Redigeret af d. 04/05-2007 16:35 |
|
|
|
|
Lagt på d. 04/05-2007 16:25
|
|
mugge skrev: hej Jsh 71,nu hopper jeg lige ind før bamse når at svare ( undskyld bamse..jeg gir en vand næste gang vi mødes ), et godt hotel er suriwongsee hotel, tæt ved night bazaar,omkring 8-900 baht/nat. Vi boede der 2 nætter inden vores møbler kom frem til vores nye hus. Et udemærket hotel med pool og gode senge. Og og og ..hvis nogen har lyst til at se paradis her på jorden,tag til Yang Na noi. Vores nye hjemby. Når man åbner vinduerne om morgen,ser man ud på bjergene i det fjerne og marker i alle mulige farver og dufte. Det er så skønt..!!!!! Jeg kan ikke forlange mere nu..! ![]() Hejsa Mugge Takker for svaret, det da en mulighed, jeg kunne bare godt tænke mig at se lidt mere af chang mai end den ene gang jeg var der med larsens rejser på charter tur. Men de siger jo der er meget forurenet efter de brænder alt muligt af så man skal have masker på. Men mon det er så slemt? |
|
|
|
Side 1 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

.
Men mon det er så slemt?