Se indlæg|
Ao Nang
|
|
| Hansen |
Lagt på d. 02/01-2005 21:27
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 2 |
Vi staar over for, at skal rejse til Thailand naermere betegnet Koh Samui og dejlige Krabi, Ao Nang beach. Kunne du/I vaere venlig at skrive et par ord om de smaa oeer uden for Ao Nang- Chicken Island, Koh Poda, Koh Thab etc.... Hvor man snorkler, soler, bader osv... Er de blevet skyllet vaek eller oedelagt som Phi Phi? Har du/I andre informationer er vi meget modtagelige, da dette er en svaer beslutning... mvh Kjeld & Susanne ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
| rolan |
Lagt på d. 02/01-2005 22:00
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 669 |
hej jeg kender ikke til stedet men jeg er af den mening at er der ikke sket noget på detr sted man har bestilt rejse til skal man rejse da thailand lige som danmark har brug for turister de nok mere en dk ikke for at ødeligge jeres ferie men hvis ikke i hvil have en grim oplevese er det måske ikke den beste ide at dykke da ofrene kan drive langt nyd landet i stedet for mvh og god ferie mvh rolan ![]() |
|
|
|
| John |
Lagt på d. 02/01-2005 22:21
|
|
Administratorer ![]() Antal indlæg: 2171 |
Hejsa Det lyder som i skal rejse på egen hånd. Jeg ville holde mig langt væk fra hele Thailands vestkyst. Se indlæget fra Cafe Europa i Krabi: http://www.dansk-...ead_id=340 Koh Samui som ligger på østsiden er ikke berørt, det er de andre små øer på østsiden heller ikke. God ferie John
john@dansk-thai.dk
|
|
|
|
| Marc |
Lagt på d. 02/01-2005 22:39
|
har talt med min ven på samui hvor der alt er som det plejer. selv på Phuket i Rawai beach er der ingen problemer og turister er allerede begyndt at vende tilbage men måske burde man tænke på at bo et stykke fra vandet der er masser af dejlige ø´er ud fra Koh Samui. God tur |
|
|
|
| Rasmus |
Lagt på d. 03/01-2005 09:40
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 772 |
Hej Hansen – Jægerspris Skal i langt væk fra de forfærdelige ødelæggelser i Thailand, skal du tage til Kho Chang - Kho Mak eller Kho Wai, disse øer ligger i det østlige Thailand nær grænsen til Cambodja. Du kommer dertil ved at tage til byen TRAT. Herfra tager du en taxi til Laem Ngop et lille fiskerleje ca. 20 km. fra TRAT, hvorfra alle bådene afgår til øerne. Her er der rig mulighed for at dykke og snorkle i et krystalklart hav til og med april måned. Efter en måned i vores hus i Buri Ram tager vi altid til øen Kho Wai en uges tid for at slappe af. Her er ingen biler, motorcykler, diskomusik eller larm, kun hvide strande og bølgeskvulp. (undskyld det med bølgeskvulp) Vi tager selv derned først i april for 8ene gang. Glem alt om Phuket og Phi Phi øerne for nuværende. Jeg kan anbefale dig at købe Politikens Visuelle Guide – Thailand hvis det er første gang i tager til Thailand. Hilsen Rasmus Redigeret af Rasmus d. 03/01-2005 16:31 |
|
|
|
| Pescator |
Lagt på d. 03/01-2005 09:48
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 329 |
Rasmus skrev: Hej Hansen – Jægerspris Skal i langt væk fra de forfærdelige ødelæggelser i Thailand, skal du tage til Kho Chang - Kho Mak eller Kho Wai, disse øer ligger i det østlige Thailand nær grænsen til Cambodja. Du kommer dertil ved at tage til byen TRAT. Herfra tager du en taxi til Lam Nok Lam Nok? Nåeh..! Laem Ngop ![]() mvh Michael ถามเมียไปทำไมอยากรู้อยากเห็นหรือ
|
|
|
|
| clydehaumann |
Lagt på d. 03/01-2005 10:59
|
![]() Antal indlæg: 1145 |
Det er selvfolgeligt mange der siger man ikke skal tage til Phuket og jeg forstaar dem godt. Jeg er dog af en anden mening. Lokal befolkningen lever af tourisme og bliver touristerne vaek er der ikke andet at leve af. Bliver folk vaek bliver omraadet aldrig genopbygget. Der er mange steder paa Phuket der er uberoert af det skedte. Man holder vel ikke op med at gaa over gaden fordi der er en der bliver kort over? Mange vil nok mene at det jeg siger er usmageligt, men er det? Thailand har brug for din hjelp nu og den bedste hjelp er at besoege den syge og give mod og krefter til at begynde at gaa igen. Phi Phi er noget andet. Der er der endnu ikke noget at tage til. Men ser de at folk kommer til Phuket vil det give mod paa at begynde genopbygningen. Bliver folk veak er der ingen der vil invistere. Der ert nu hvor Thailand er saaret hun har brug for dig. Godt Nyt AAr til alle. Clyde. |
|
|
|
| rolan |
Lagt på d. 03/01-2005 12:50
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 669 |
clydehaumaan det var noget i den stil jeg også mente bare korter mvh rolan |
|
|
|
| John |
Lagt på d. 03/01-2005 16:39
|
|
Hej Clyde Så længe der stadig er lig der ligger i muderet er der en potentientel smittefare og jeg ville holde mig langt væk. Du har i principet ret i man skal besøge den syge, men der er jo ingen grund til selv at blive syg. Der var en udsendelse på dansk tv i aftes, og man kunne se at flere allerede var igang med genopbygningen, men jeg ville nok vente et par måneder med at tage dertil. John
john@dansk-thai.dk
|
|
|
|
| Hansen |
Lagt på d. 03/01-2005 20:53
|
Vi skal ikke rejse på egen hånd, men afsted med Top Tours. Vi ville bare sikre os, at vores ferie i Ao Nang, Krabi vil være lige så god som sidst (2 år siden) hvor vi snorklede, badede, soler etc. på de små øer omkring Ao Nang - dog ikke Phi Phi denne gang! Vi er rigtig livsnydere og mener, at skal vi til Ao Nang skal de øer også være tilgængelige!! Tak for jeres kommentarer, alle sammen! mvh Hansen ![]() |
|
|
|
| Pescator |
Lagt på d. 03/01-2005 21:37
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 329 |
Hej Hansen, Prøv at check [url]www.sawadee.com[/url] Selvfølgelig er det en kommerciel website, men jeg kan godt følge deres budskab. Nu er kun den ene ø af dem du henviser til ud fra Krabi beboet, men idet den beboede del er lavtliggende og tilmed vender ud mod det retning hvorfra flodbølgen kom, kan man jo frygte det værste. Chicken Island er jo stort set kun et klippemassiv, og der kan ikke være sket spor. Men man kan jo forestille sig at Restauranten samt bungalows på Poda er væk ![]() Har hørt fra Koh Lanta længere mod syd, at de er back in business og at de slap særdeles "billigt". mvh Michael ถามเมียไปทำไมอยากรู้อยากเห็นหรือ
|
|
|
|
| clydehaumann |
Lagt på d. 04/01-2005 09:29
|
![]() Antal indlæg: 1145 |
Hej John, og godt Nyt AAr. Jeg forstaar dit synspunkt. Det er dog en misopfattelse at lig er en smittefare, Flere og flere experter er enige i at den storste fejl man begaar er at man ofte tager sig af de omkomne for de overlevende. Lgi er som ofte ikke smittefarlige hvis de ikke lige kommer i beroring med drikkevandet. Clyde. |
|
|
|
| John |
Lagt på d. 04/01-2005 15:00
|
|
Hej Clyde, og i ligemåde. Du har helt ret, lig er som regel ikke smittefarlige, hvis hygiejenen er iorden. Men der er mennesker, og netop her har du en smitterisiko. Hvis der er blot en af dem der "arbejder" med ligene der har en dårlig hygiejne så vil vedkommende risikere at udbrede mange forskellige sygdomme. Et andet punkt er at det jo ikke er et specielt kønt syn at se et lig der har ligget i varmen i over en uge. John
john@dansk-thai.dk
|
|
|
|
| falang yao |
Lagt på d. 07/01-2005 01:55
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1075 |
Hej Allesammen, Jeg har lige modtaget en mail fra en meget god ven med links til to hjemmesider om flodbølgen som ramt Krabi og Phuket området. Jeg skal lige advare jer om, at på VG's reportage er der nogle stærke og tildels uhyggelige billeder af døde mennesker på Khao Lak.(Dødens strand i Khao Lak)[url] http://www.vg.no/...tid=260524 [/url] (Norsk) http://www.vg.no/...indeks.hbs (ødeleggelsen av Blue Village) Hvor ligger det? [url]http://www.fantasy-divers.de/tsunami/tsunami2.htm [/url] (Tysk) [url]http://www.phuket-photos.com/frameme.php?page=panwa-beach-resort.htm [/url] Billeder fra Phuket fra da flodbølgen ramt Patong og omegen, oprydningsarbejde og fra denne uge(2). M.v.h., M. Rasmussen
Redigeret af falang yao d. 16/01-2005 22:31 Thailand-You are always on my mind, even when sometimes it's S. S. but D. D.
falang-yao@dansk-thai.dk |
|
|
|
| falang yao |
Lagt på d. 12/01-2005 14:12
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1075 |
Hansen skrev: Vi staar over for, at skal rejse til Thailand naermere betegnet Koh Samui og dejlige Krabi, Ao Nang beach. Kunne du/I vaere venlig at skrive et par ord om de smaa oeer uden for Ao Nang- Chicken Island, Koh Poda, Koh Thab etc.... Hvor man snorkler, soler, bader osv... Er de blevet skyllet vaek eller oedelagt som Phi Phi? Har du/I andre informationer er vi meget modtagelige, da dette er en svaer beslutning... mvh Kjeld & Susanne ![]() ![]() ![]() Hej Kjeld og Susanne, Her er en historie fra en overlevende af flodbølgen ved Koh PODA med "Happy Ending" og LAD VENLIG MÆRKE TIL HANS SLUT BEMÆRKNING: The funny thing is that this happened on Boxing Day, which is a British Holiday where those who are better off give to the poor. Yet it was the poor who were giving to us. Det varmer om hjertet at læse sådan beretning, istedet for de mange negative bemærkninger om THaier,som har floreret her i forumet. M.v.h., M. Rasmussen Thailand-You are always on my mind, even when sometimes it's S. S. but D. D.
falang-yao@dansk-thai.dk |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

mvh rolan