Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
|
Retur billet
|
|
| Payanak |
Lagt på d. 15/05-2007 13:05
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2597 |
Er de ogsaa begyndt at spoerge efter retur billetten/hjemrejse billetten i lufthavnen i Bangkok? Nogen som har rejst ind i Thailand fornylig? Ville de se billetten??? |
|
|
|
| Top High Class Fashion |
Lagt på d. 15/05-2007 13:15
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 398 |
Som Dansker skal du have en retur Leo |
|
|
|
| Payanak |
Lagt på d. 15/05-2007 13:25
|
|
Det har man altid skulle have, men reglerne er ikke blevet overholdt foer nu. Dvs. de bliver overholdt ved graenserne, men mit spoergsmaal gaar paa om de ogsaa er begyndt at forlange returbillet i Bangkok? |
|
|
|
| handy |
Lagt på d. 15/05-2007 13:35
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1057 |
ambasaden siger du skal fremvise retur thai air siger både det ene og det andet så 31/12 valgte jeg at købe en bkk penang med afrejse efter 1 md ophold hos asia for ikke at få problemer og var klar til at vise den i cph den ville den søde dame fra sas ikke se så jeg rejste uden problemer og forsøger at gøre det samme i næste md hvis der opstår problemer i cph køber jeg blot en ny asia bkk penang igen men denne gang tjekker jeg blot ind i god tid så har jeg fået oplyst af en ven der arbejder i cph at der skulle stå en pc og printer i terminal 3 den kostede godt nok kun 350 kr men hvorfor smide dem ud af vimduet har aldrig været ude for at de vil se retur i bkk men hvis du ellers har der hørt at det skulle være i cph da fly selskabet skal betale for at få dig retur hvis de ikke lukker dig ind i thailand og jeg havde 60 dages visa men hvis du ellers rejser før mig må du meget gerne melde tilbage om du evt fik nogle problemer hvilket jeg ikke håber mvh Handy ![]() |
|
|
|
| jesperfrb |
Lagt på d. 15/05-2007 13:38
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2357 |
hej en af mine venner blev bedt om udrejse billet ved imigration i bkk lufthavn, har selv lige været der, der bad de ikke om noget, så det var måske en enelig svale for min ven
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
|
| jpo |
Lagt på d. 16/05-2007 08:50
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 797 |
så kan der vel ikke koges mere suppe på det spørgsmål. selvføgeli skal man have en billet hjem igen, som dansker og som turist, det har man altid skulle. |
|
|
|
| kylling |
Lagt på d. 16/05-2007 09:26
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 789 |
kom hjem til danmark i går,har været i TH mange gange men aldrig et spørgsmål om retur billet |
|
|
|
| Locturian |
Lagt på d. 16/05-2007 12:17
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1383 |
Kan spørgsmålet ikke bare besvares således; Officielt: JA I praksis: Meget sjældent |
|
|
|
| Payanak |
Lagt på d. 16/05-2007 14:40
|
|
Jeg flyver til Malaysia paa Soendag og tilbage til Bangkok senere samme dag ![]() Nu vil jeg saa lade vaere med at koebe ydeligere en billet ud af Thailand. Saa maa jeg tage det sure med det soede... ![]() |
|
|
|
| Payanak |
Lagt på d. 20/05-2007 14:32
|
|
Er tilbage i Bangkok efter min tur til Malaysia. Stroeg lige igennem immigrationen uden at de spurgte efter nogen billet ![]() Men men jeg bemaerkede at nogle af dem foran mig i koeen blev bedt om at fremvise en billet ![]() Stikproever? |
|
|
|
| jesperfrb |
Lagt på d. 03/09-2007 13:48
|
|
Næsten lige kommet hjem fra thailand! Vi blev i "imigration" bedt om vores returbillet, samt den lille slip fra boardingpasset med sædenummeret på, den sidste manglede vi begge, da vi fløj med SAS, og kun får udleveret en "bon" på hvor vi skulle sidde. Vi fik os snakket ud af det, med bare en reminder til jer andre, kan muligvis give problemer!!! Alle blev bedt om returbillet denne dag!!! IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
|
| bollefinn |
Lagt på d. 03/09-2007 17:43
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 43 |
Jeg kom hjem fra Thailand i fredags, vi skulle ikke vise returbillet ved imigrationen..men der blev spurgt om hvor lang tid vi skulle være i thailand og ikke andet.. |
|
|
|
| kro90 |
Lagt på d. 03/09-2007 17:52
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 561 |
Kom hejm i lørdags fra Bkk. Vi havde ingen probelmer i Imigrationen, bortset fra at konen ikke havde udfyldt hvor hun skulle bo, men svared bare at vi tog vidre til Hanoi, bad ikke om retur billet eller andet.
Kim
|
|
|
|
| handy |
Lagt på d. 03/09-2007 18:04
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1057 |
har læst i en butik ved siden at copenhagen at dette med retur billet kun gælder hvis du ankommer uden nogen form for visa mvh Handy ![]() |
|
|
|
| jesperfrb |
Lagt på d. 03/09-2007 18:16
|
|
Det sidste kan jeg afvise, min kammerat har et års visa til Thailand, og det var ham der blev stoppet og spurgt først!! Han havde ikke en retur billet, men sagde at jeg havde den. Herefter blev jeg bedt komme frem og vise den, jeg havde heldigvis mange billetter retur fra Th, dog ingen med hans navn på, men der var de blevet så forvirret over alle mine billetter at de gav op ![]()
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
|
| tuktuk |
Lagt på d. 04/09-2007 05:19
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 540 |
jeg har i løbet af de sidste 7 år rejst 82 gange ind og ud af Thailand (jeg har tlat efter i mine 4 pas), og de har aldrig bedt om at se min billet, men som det tidligere er beskrevet kan de spørge til hvordan du vil forlade landet igen, men et direkte krav tror jeg ikke det er.... |
|
|
|
| Saendaeng |
Lagt på d. 04/09-2007 05:33
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1277 |
Jeg rejser også en del ind og ud af Thailand.Og jeg har meget sjældent en returbillet. De har aldrig sagt noget til mig. Jeg får ofte mine billetter eller bokingref et par dage før jeg flyver.. Michael B Kristensen
|
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 04/09-2007 09:01
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Det er et direkte krav, onward ticket regulation, hvorved det ikke nytter at pive, hvis man bliver nægtet boarding på det grundlag. Jeg har aldrig prøvet at fremvise returbillet, selvom jeg altid rejser på enkeltbilletter, men kender flere andre der har. En svensk kammerat på enkeltbillet blev i cph nødt til at købe en billet til Hanoi for at få lov til at gå ombord i TG950 til bkk. For at være på den sikre side, kunne man fx. booke en airasia flight ud af thailand, medbringe printet og ved ankomst til Thailand refundere billetten. Iøvrigt står det ingen steder at det partout skal være en flybillet ud af landet, så en KSR busbillet til fx. Aranya Prathet til et par hundrede baht kunne i princippet også gøre det ![]() |
|
|
|
| Suk Rak Ning |
Lagt på d. 04/09-2007 09:09
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2610 |
Emnet har vaeret diskuteret foer, kender 3 der blev naegtet adgang til flyet fra Kastrup, de matte saa koebe en billet der viste at de fra TH floej til Kina.................Billeterne til Kina fik de dog refunderet mod et mindre gebyr da de 3 endelig kom til TH.....Sa man skal aldrig sige aldrig................Vel !!!!! Det jeg mener er, hvorfor ta' en chance og muligvigs udsaette sig selv for en masse unoedigt boevl..........jeg koebte ogsaa en retur fra DK, da jeg kom til TH lod jeg hjemrejse billeten glide stille og roligt ud i sandet............... Redigeret af Suk Rak Ning d. 04/09-2007 09:16 ![]() Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
|
|
Lagt på d. 04/09-2007 09:54
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
rinpoche skrev: Det er et direkte krav, onward ticket regulation, hvorved det ikke nytter at pive, hvis man bliver nægtet boarding på det grundlag. Jeg har aldrig prøvet at fremvise returbillet, selvom jeg altid rejser på enkeltbilletter, men kender flere andre der har. En svensk kammerat på enkeltbillet blev i cph nødt til at købe en billet til Hanoi for at få lov til at gå ombord i TG950 til bkk. For at være på den sikre side, kunne man fx. booke en airasia flight ud af thailand, medbringe printet og ved ankomst til Thailand refundere billetten. Iøvrigt står det ingen steder at det partout skal være en flybillet ud af landet, så en KSR busbillet til fx. Aranya Prathet til et par hundrede baht kunne i princippet også gøre det ![]() Kan du uddybe din udtalelse, f.eks. med henvisning til et officielt thailandsk website? Mener du, det gælder for alle, der rejser ind i Thailand? |
|
|
|
Side 1 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

har aldrig været ude for at de vil se retur i bkk men hvis du ellers har der hørt at det skulle være i cph da fly selskabet skal betale for at få dig retur hvis de ikke lukker dig ind i thailand og jeg havde 60 dages visa men hvis du ellers rejser før mig må du meget gerne melde tilbage om du evt fik nogle problemer hvilket jeg ikke håber mvh Handy