Foto- og video-albummene indeholder billeder og videoer af interesse for brugerne på Thailand
Portalen. Fotoalbummet er på hele 4248 billeder, blandt andet med billeder fra begivenheder
og arrangementer.
Thailand Portalen anvender cookies til at huske dine indstillinger. [Læs nærmere omkring sidens cookies].
Klik venligst på Accepter Cookies for at acceptere sidens cookies.
Håber at nogen i dette forum kan give mig et godt råd om hvorledes man som thai-borger erhverver sig thailandsk pas.
Vedkommende bor i Chiang Rai og skal nu have udstedt pas for første gang. Har fået oplyst, at der kun udstedes pas i Bangkok, er det korrekt?
Hvilke dokumenter, papirer skal bruges? Og hvilke myndigheder skal man henvende sig til?
Pasudstedelse i Bangkok, Cheang Wattana Road, er et flot nyt palads med ca. 150 betjeningensbokse. Det hele kan laves på een dag. Du skal medbringe ID-kort, familie-bogen, pasbillede og ca. 1200 Bath.
Det er et af de kontorer i Bangkok, der virker mest effektivt.
Der er selvfølgeligt et lille foodland i paladset, men pas på, det går stærkt. Jeg kom med min Thailandske kone og var 250 numre "bagud", det tog under 2 timer, og selve ekspeditionen 20 minutter.
Vi har lige fået lavet pas til min kones søn. De bor i Khorat, men måtte køre til Bangkok for at få lavet passet.
Først skulle de dog på det lokale amphur for at underskrive og få nogle papirer - dem tog de til Bangkok og ugen efter modtog de passet med posten.
Så vidt som jeg forstod det udstedes der kun pas i Bangkok nu. Der kommer dog en slags "delegation" til større byer 1 eller flere gange om året, hvor man så kan få udstedt passet hos dem.
EDIT: Damn du var hurtig Abekat Redigeret af Hep d. 21/05-2007 18:27
I 2006/2549, kunne der laves pas i 3 byer i Thailand, Chang Mai, Hat Yai, og Selvføligelig Bangkok. Kender kun Cheang Wattana i Bkk. Servicen har været fin. Hvis faderen er anført på fødselsattesten skal der forligge en tilladelse fra ham, som skal være udstedt af det lokale "Amphur", for at børn kan få pas.
Held og lykke
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!!
Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage