Se indlæg|
Hjælp til kvinder.
|
|
| oleskyum |
Lagt på d. 21/05-2007 19:58
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 716 |
Jeg faldt tilfældig over denne og det slog mig, at det lignede meget noget jeg lige har været ved at kigge på i forbindelse med Golden Heart. http://www.weeken.../603020334 |
|
|
|
| ebeth |
Lagt på d. 22/05-2007 10:41
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 586 |
-Jeg er måske lidt langsom, men hvad har det med "GoldenHart" at gøre? |
|
|
|
| oleskyum |
Lagt på d. 22/05-2007 11:15
|
|
Det har noget med alle disse såkaldte vesterlandske hjælpeorganisationer, der vil rede de stakkels forvillede Thailænder. Hvad Thailænderne ikke har brug for er. Efter min mening har Thailand i hvert fald ikke brug for, bedrevidende vestlige reformister eller missionærer. Mange af dem er til mere skade end gavn i Thailand. Og de fleste af de prostituerede er ikke interesserede i vores hjælp, da det nærmest er en familie tradition, at kan familien ikke klare sig så tager en eller flere af pigerne ind til barerne i turistområderne. Et helt normalt livsmønster, mine naboer taler om, hvornår de igen skal til Pattaya, og de vil absolut ikke redes. Det tænkte jeg på da jeg læste artiklen i weekendavisen. |
|
|
|
| savasava |
Lagt på d. 22/05-2007 11:26
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 114 |
Forstår dig godt oleskyum, og er lidt enig med dig. En alkoholiker vil heller ikke reddes. En narkoman vil ej heller reddes. Men den dag de er bjærgede, er de evigt glade, og vil helst redde andre. Jo, vi har brug for folk der vil hjælpe og redde andre, men det skal gørest med hovedet på plads, altså en smule indsigt og sund fornuft. |
|
|
|
| ubon lynge |
Lagt på d. 23/05-2007 02:18
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 858 |
En smule fornuft så er der mange af dem der vil hjælpe som skal på kursus, man er sgu ved og blive overfaldt på gågaden af dem og i går var de der igen, jeg sage nej tak til at høre på dem men de følger da efter en og bliver ved at snakke til sidst blev jeg da sur og kom hvis til at kalde dem noget der ikke var pænt så fik jeg da lov at gå i fred med min kone nogle gang er de bare for meget.
Ubon.
![]() |
|
|
|
| dkjohnt |
Lagt på d. 23/05-2007 06:53
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 273 |
At forskellige frelsere, efter nogle måneders ophold i Thailand, mener de kan hjælpe er helt malplaceret. Hvis de samme personer havde boet i Thailand nogle år ville de komme frem til, at man ikke bare kan ændre en kultur og et livsmønster så fjernt fra vores begreber om samme. Problemet er jo at vi her i Danmark gennem vores opvækst,- tror vi ved hvad der er rigtigt og forkert. Men man kan ikke anvende samme målestok i Asien, da det er en hel anden kultur. Alene tanken om at omvende de "stakkels" barpiger til en for os, normal levevis er utopi. De har det fint som de har det, og med få undtagelser anser de deres job som godt, indbringende, sjovt og med en masse gode veninder. Lad dem være i fred. Boet i Thailand - Cambodia - Myanmar siden 1994, heraf 8 år som guide.
"If you havnt been - you havnt live" |
|
|
|
| prasat |
Lagt på d. 23/05-2007 07:47
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 660 |
du skal nok ikke regne med at de anser deres job for sjovt, de piger syntes ikke det er skide lækkert at blive gramset på hver dag og derefter stå model for mændenes perversiteter, men ja det er indbringende. og lige hvor gode veninder det er kan der sættes ???? ved, der er mange fights og pigerne selv gode veninder stjæler hinandens kærester hvis de er indbringende nok. prasat |
|
|
|
| Hep |
Lagt på d. 23/05-2007 09:04
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 510 |
Jeg er meget enig med Prasat her.. Jeg tror at det er de færreste af pigerne som rent faktisk nyder at skulle stå mål for de mange udenlandske turisters perversiteter dag ud og dag ind. Der er ingen tvivl om at kan være ganske indbringende for pigerne og at det er grunden til at de gør det, men at de ligefrem nyder det mener jeg er ren utopi. Selvfølgelig er det nemmest for os mænd at antage at pigerne nyder deres "arbejde" og at de er glade for at skulle have sex med flere hundrede forskellige mænd om året. Det ville jo nok være lidt sværere for manden at retfærdiggøre sig selv som sex køber, hvis man troede på at pigerne rent faktisk ikke kunne lide deres arbejde. En stor del af de mænd der køber sig til disse piger er jo heller ikke ligefrem guds gave til kvinder. Med hensyn til at redde disse kvinder er jeg enig med dkjohnt. Vi falanger tror altid at det er os der har fat i den lange ende og at alle andre er på galt spor – Straks vil vi overføre vores værdier og holdninger til en kultur for at "hjælpe" dem. Lad os antage at alle barpiger i Thailand forsvandt og fik et "normalt" arbejde på fabrikken eller i et landbrug. Først og fremmest ville købekraften og livskvaliteten for mange familier i Thailand falde drastisk, da datteren ikke kan sende penge hjem til familien mere. Dernæst ville turismen til Thailand falde drastisk – ja det er jo nok ikke hr og fru Jensen, som ville stoppe med at rejse til Thailand, men derimod de mange mange millioner af turister som rejser dertil for at kunne dyrke sex med attraktive piger for prisen af 1 liter sødmælk. Sexturismen i Thailand er noget som holder hjulene i gang og giver nogle bedre levebetingelser for mange Thailandske familier, men at tro at pigerne gladeligt gør dette og ikke udelukkende gør det af økonomiske grunde er naivt. |
|
|
|
| michael a |
Lagt på d. 23/05-2007 15:14
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 70 |
Hvis det job var saa godt i baren, og med alt det daarlige der folger med, saa er det markelig at de vil gore alt for at komme vaek, hvis de have mulighed for et nomalt job til en ordenlig lon, og ikke var bundet af at skulle forsoge hele familien. saa var der ikke mange i barene. pigerne har svaert ved at faa pengene til at slaa til. at se en fuld falang med en pige der kunne vaere hans barnebarn. hvor sjovt er det, og alt det andet som der er skrevet tykke boger om. |
|
|
|
| oleskyum |
Lagt på d. 23/05-2007 15:48
|
|
Nu var det ikke en ny debat om barpiger jeg var ude efter, nok mere alle os kloge der bedst ved, hvad Thaierne skal og ønsker sig. Jeg tror da ikke der er nogen der mener det er et attraktivt job, men i Thailand betraktes det faktisk som et job, det ville vi jo aldrig gøre i Danmark. Men hvor mange er uenige med mig i det jeg skrev tidligere ? Hvad Thailænderne ikke har brug for er. Efter min mening har Thailand i hvert fald ikke brug for, bedrevidende vestlige reformister eller missionærer. Mange af dem er til mere skade end gavn i Thailand. Men er vi ikke derhenne, at når vi mener at det er så galt med disse sexturister, hvad så med de Thaier der gifter sig med turisten. |
|
|
|
| jesperfrb |
Lagt på d. 24/05-2007 01:59
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2357 |
Ole, det er ikke så tit at vi er enig, men det er vi her!!!!![]() ![]() Specielt den sidste kommentar: "når vi mener at det er så galt med disse sexturister, hvad så med de thaier der gifter sig med dem" Jeg lader den lige stå for sig selv, for den siger så meget om dette emne i sigselv ![]() ![]() ![]() Jeg tror heller ikke at hverken Thaierne eller Thailand som sådan vil sammenlignes med vesten, og for den sags skyld "reddes af vesten" og alle disse "selvbestaltede" missionærer. ![]() ![]() Thailand har en "civiliseret" historie som sagtens kan måle sig med vesten, men en anden kultur, og dermed andre moralbegreber ![]() ![]() Der om er der skrevet tykke bøger, og hvis vi satte DTW om thaikultur på tryk, endnu et par stykker ![]() ![]() Hvem siger forøvrigt at det kristen vesten har de rigtige moralbegreber og den ultimative viden om verden?????? ![]() ![]() Kunne være der var andre måde at leve på, og måske oven ikøbet være mindst lige så glad/lykkelige, eller endnu værre, mere lykkelige?? ![]() ![]() ![]() ![]()
Redigeret af jesperfrb d. 24/05-2007 02:03 IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
|
| dkjohnt |
Lagt på d. 24/05-2007 23:06
|
|
Jeg er nu sikker på at de fleste piger har det godt som bar piger. Der kan selvfølgelig som alt andet være nogle uheldige, men de fleste piger vælger altså selv hvem de vil gå hjem med. Nok er penge vigtige, med der er dog grænser. Og ser man alligevel en eller anden gammel tyksak gå rundt med en tynd Thaipige under armen, ha -, så tænker vi impulsivt, stakkels pige, tænk at hun er nødt til det. Men vær sikker på pigen tænker. Skide godt, nu skal jeg lige have dunket nogle hurtige penge ud af klovnen her. Og jo mere fuld han er, jo nemmere. Det med at pigerne vil gøre alt for at komme væk er i mine øjne kun en floskel fortalt til faranger. De kan jo bare stoppe. Der er altid et andet job at få for dem der vil. Men hvorfor servere på restaurant, eller rengøring til 3-4000b når de kan tjene 5-10 gange mere i baren. Jeg ved ikke hvor mange gange jeg selv har prøvet at "frelse" barpiger med et "anstændigt" job, både som receptionist eller anden hjælp på firmaets eller venners kontorer. Det var piger jeg syntes havde lidt mere omløb i hovedet end til at arbejde i en bar, - men har fået Nej Tak, hver gang, selv om jeg kunne love mellem 10 - 12000b i løn. Så jeg er overbevist om at de anser bar jobbet som en økonomisk guldgrube. Også frasen med at de skal forsørge deres familie er een vi får stukket i øjnene. Selvfølgelig sender nogle af pigerne en brøkdel hjem, men mange sender da ikke en single bath til familien. De bruger pengene selv. De har flere mobiler, køber dyrt tøj og guld og igen andre har sat sig i hovedet at have til et hus indenfor 1-2 år. Pigerne har det sjovt, kan vælge og vrage mellem flotte fyre, får guld, penge og små rejser, og fuld knald på disco hver nat. Det er deres verden om vi kan lide det eller ej. Visse attraktive og godt beliggende barer har ligefrem ventelister for piger der ønsker at arbejde i bar, fordi der er gode indtægter. Tro ikke det kun er piger fra den fattige del der søger hertil. Det er fra mange samfundslag. Redigeret af dkjohnt d. 24/05-2007 23:17 Boet i Thailand - Cambodia - Myanmar siden 1994, heraf 8 år som guide.
|
|
|
| dkjohnt |
Lagt på d. 24/05-2007 23:07
|
|
så Ole.....nu røg vi helt af sporet........ha
Boet i Thailand - Cambodia - Myanmar siden 1994, heraf 8 år som guide.
|
|
|
| jesperfrb |
Lagt på d. 24/05-2007 23:44
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2357 |
Slet ikke uenig John, men kender da et par stykker der gerne vil ud af det, men for dem er der kun en måde, syntes de selv, at blive gift med en farang![]() ![]() ![]() Men de er så hellere ikke helt unge længere, og det er ikke et anstændigt arbejder der kalder
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.