Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
|
Hvilke fly selskab er bedst og hvorfor
|
|
| msr - Martin Rasmussen |
Lagt på d. 21/05-2007 23:49
|
![]() ![]() Antal indlæg: 198 |
Hej Alle Jeg er igang med at planlægge den næste rejse i starten af september.. Skulle have været afsted d. 8 Maj med singapore, men blev nød til at aflyse pga. pengemangel. De andre gange jeg har været afsted, har det været med SAS og Thai SAS: er i mine øjne ok, servicen er acceptabel, Airbussen tror jeg er rimelig ny, der er skærme i sæderne... Thai: nogle gamle fly, men jeg synes servicen er mere venlig, jeg kan bedre lide maden der, men mangler underholdningen i sæderne. Kan bedre lide tidspunktet Thai flyver og lander på derned. Nu vil jeg prøve at flyve med Singapore, de har gode priser i sep. 07 ( ca. 5000 ) Kender i servicen der, er det besværligt at mellemlande i singapore ( ved godt at rejsetiden samlet er længere ) Hvis i har andre forslag til selskaber er i selvfølgelig velkomne, jeg vil dog ikke lande, eller flyve med selskaber der er muslimske, eller lander i muslimske lande, det samme gælder for russiske tilbud. Msr |
|
|
|
| kylling |
Lagt på d. 22/05-2007 00:08
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 789 |
Prøv finnair.com gode fly samt god plads kan kun anbefales |
|
|
|
| jesperfrb |
Lagt på d. 22/05-2007 01:07
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2357 |
SAS ´s Airbus fly er forholdsvis nye, og fungerere glimrende, om servicen ombord er gode, lader jeg være op til den enkelte at vurdere. Singaporeairlines får nogle af de bedste anmeldelser i verden, og er flere gange kåret som det selskab med den bedste service i verden. De har også skærme i sæderne, og verdens mest avanceret underholdningsystem, med movie on demand, dvs at filmen starter når du beder om det! Forøvrigt lige indført på SAS. (ihverfald på buisness.) ![]() Om man kan lide at ankomme med Thai om morgen eller SAS om eftermiddagen, må være en smags sag, jeg flyver hellere SAS netop på grund af tidspunkterne ![]() ![]() Finair har forholdsvis god plads ombord, men deres fly er lige så gamle som Thais, og ingen af dem har entertaimentsystem(endnu, det er på vej for begge). Personligt syntes jeg godt om Finair, men det har også med prisen at gøre ![]() ![]() IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
|
| Locturian |
Lagt på d. 22/05-2007 06:14
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1383 |
Skal man med FinnAir gælder det om at have korte ben - Jeg gør det ihvertfald ikke mere, heller ikke selvom prisen er god - Er sq svært at sove med benene ude i mellemgangen
|
|
|
|
| Hep |
Lagt på d. 22/05-2007 10:26
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 510 |
Singapore Airlines er et fremragende selskab. Jeg har aldrig fløjet med dem til Bangkok, men har benyttet dem på andre ruter. Deres økonomiklasse er god og der er god siddekomfort, god betjening og mad og ikke mindst skønne stewardesser. Deres Business class er i særklasse og kan nok betegnes som en af de bedste business class i hele branchen. Mellemlandingen i Singapore tror jeg ikke vil være det store problem, men jeg ved at Prdhan (tror nok han hedder det ) bruger Singapore Airlines så han kan nok fortælle lidt om det. |
|
|
|
| pdrhan |
Lagt på d. 22/05-2007 11:54
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1323 |
Hep skrev: Singapore Airlines er et fremragende selskab. Jeg har aldrig fløjet med dem til Bangkok, men har benyttet dem på andre ruter. Deres økonomiklasse er god og der er god siddekomfort, god betjening og mad og ikke mindst skønne stewardesser. Deres Business class er i særklasse og kan nok betegnes som en af de bedste business class i hele branchen. Mellemlandingen i Singapore tror jeg ikke vil være det store problem, men jeg ved at Prdhan (tror nok han hedder det ) bruger Singapore Airlines så han kan nok fortælle lidt om det.Hej - jeps - det kan jeg nemlig!! Jamen man tager afsted herfra tirsdag , torsdag eller lørdag formiddag 1130 - lander så i Singapore dagen efter 0600 lokal Singapore tid - første afgang til Bangkok er kl 0845 fra Singapore og man lander så ved 1030 tiden lokal tid BKK skønt lige at kunne spise en god morgenmad i SIN inden man skal videre...kan kun anbefale den tur!
Flyver SQ til SIN og BKK - altid! ;-)
![]() |
|
|
|
|
Lagt på d. 22/05-2007 12:16
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Da Singapore airlines har 60års jubilæumm i år, så kommer der sikkert mange gode tilbud denne sommer. Har fløjet med dem flere gange og de har en rigtig fin service og de er efter min mening langt bedre end både SAS og Thai. Changi airport er utrolig nem at finde rund i, hurtig transfere og nem adgang til offenligt transport. Hvis du tænker på, at blive i byen et par dage, så er singapore night zoo en rigtig fin oplevelse. De har pt tilbud bkk-sin til under 2000B dsd |
|
|
|
| Gurk90 |
Lagt på d. 22/05-2007 21:27
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 173 |
Singapore Airlines er bedst! Jeg har fløjet til østen med følgende selskaber: Singapore Airlines, Thai , SAS og KLM. Singapore Airlines, syntes jeg er klart det bedste selskab. Bedste fly(777), bedste underholdningssystem, bedste service, bedste mad. De eneste små minusser syntes jeg er, at de kun flyver tre gange om ugen fra CPH, og de flyver jo ikke direkte til Thailand, men en lille omvej til Singapore først. Thai Airways er også ret godt, med god mad og god service. Selvom flyene er gamle syntes jeg at der god plads mellem sæderækkerne. Thai Airways syntes jeg er fleksibelt, fordi de flyver alle dage i ugen, og direkte til Bangkok. Minusser: intet underholdningssystem, gamle fly, “umoderne” internet-site hvis man vil bestille billeter direkte hos Thai, og priserne er lidt høje i nogle perioder. SAS, Plusser: Direkte til Thailand, underholdningssystem, god afgangstid fra CPH, godt internet site når man skal booke direkte hos SAS. Minusser: Sæder, jeg sad ved vinduet og kunne kun strække mit ene ben ud, fordi der under sædet foran var installeret en boks på gulvet, vistnok til underholdningssystemet. Morgenmaden var ikke så god. KLM: Fly lidt ligesom Thai Airways, ældre 747 uden underholdningssystem. Mad og service næsten på niveau med Thai. Godt internet site. Men via Amsterdam gør jo at den samlede rejsetid bliver noget længere. Gode priser omkring Jul og Nytår i forhold til de 3 andre selskaber. Når jeg skal til Thailand vil jeg samlet set helst flyve med Thai, alternativt Singapore Airlines. |
|
|
|
| Gurk90 |
Lagt på d. 22/05-2007 21:37
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 173 |
Her kan man se en "rangliste" over fly selskaber: http://www.airlin.../5star.htm Der åbner en ny terminal i singapore lufhavn(Changi), i starten af 2008. Singapore Airlines vil derefter benytte 2 terminaler i Changi, hvilket kan gøre flyskift en smule mere kompliceret. http://www.sqtalk...php?t=1246 |
|
|
|
| msr - Martin Rasmussen |
Lagt på d. 22/05-2007 22:09
|
![]() ![]() Antal indlæg: 198 |
Hej alle Først tak for alle jeres svar.. Jeg synes det ligner en tur med SQ.. Det har jeg jo ikke prøvet før, og da jeg ikke har mulighed for at flyve på de "dyre" stole, må jeg finde det selskab der lever op til det man vil.. Min kammerat kom hjem fra Thailand idag, han fløj 1sal, det havde han videofilmet, det så i mine øjne ikke ud af noget særligt.. Så kan man jo håbe at priserne bliver jubilæums billige.. Msr |
|
|
|
| Sparegrisen P7 |
Lagt på d. 22/05-2007 23:20
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 69 |
Hej msr, Snup du roligt turen med Singapore Airlines! Det tror jeg ikke du vil fortryde. Singapore Airlines har været, og er vel stadig typisk forretningsmandens foretrukne selskab. Nu skal man ikke sætte rygter i gang, men har flere gange hørt, at SQ skifter flyene ud hurtigere end konkurrerende selskaber bl.a. af hensyn til sikkerheden. Dette bør dog valideres af mere kyndigt personage! Hvis jeg booker en tur rundt omkring, "napper" jeg som regel selv Singapore Airlines når jeg er i området og det er muligt. Fly, service mv. plejer at leve op til folks forventninger. Har prøvet flere andre ruter til/fra Bangkok. Kan da også se, at SQ er på ”ranglisten” Sammen med bl.a. Cathay Pacific og Qatar Airways. Forstår nu ikke helt, at ”Gulf” ikke er med på listen men ok. Aner ikke hvordan monkey class er på ovenstående, men på business mv. er der intet at klage på. Nej der er ikke noget specielt på 1. sal. Det er som regel "business as usual” I realiteten bare en gang med sæder på begge sider. Mellemlandingen i Singapore Chang(i) gør ikke noget, nyd lufthavnen og få evt. shoppet lidt. Er der tid, så tag elevatoren/trapperne op til lufthavnshotellet og tag forskud på glæderne! (nyd solen ved poolen.) God rejse Oink! Oink!
|
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 24/05-2007 12:21
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Bedste selskab? Svært at svare på, synes jeg. Jeg anskuer det ud fra mine behov og når vi taler cph-bkk, så er de parametre jeg lægger vægt på: Hurtigst muligt derned Ingen tidsrøvende mellemlandinger Afgang på et tidspunkt så jeg kan få en god nats søvn hvorved risikoen for jetlag minimeres. Så for mit vedkommende er det helt klart SAS. mvh rinpoche |
|
|
|
|
Lagt på d. 24/05-2007 12:38
|
|
Jeg håber du har ret rinpoche, har for første gang købt billet med dem. Har lige et spørgsmål ang. sas! Har de også sådan et bonuskort ligesom thai airways så man kan få sølv og guldkort? og hvis du eller andre ved hvordan man får det, ville det være skønt hvis i skrev det her. Men ellers lyder singapore da også som en god mulighed, kunne være man skulle overveje dem næste gang, bare for at prøve dem. Men så skal man jo desværre mellemlande, men pyt bare det ikke er i moskva så kan jeg næsten klare alle mellemlandinger. ![]() |
|
|
|
| pdrhan |
Lagt på d. 24/05-2007 13:27
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1323 |
jsh71 Ja sas har også det bonuskort , da de også er i Star-Alliance ring til sas , evt se på deres hjemmeside http://www.sas.dk...EuroBonus/ Flyver SQ til SIN og BKK - altid! ;-)
![]() |
|
|
|
| Hep |
Lagt på d. 24/05-2007 14:52
|
jsh71 skrev: Jeg håber du har ret rinpoche, har for første gang købt billet med dem. Har lige et spørgsmål ang. sas! Har de også sådan et bonuskort ligesom thai airways så man kan få sølv og guldkort? og hvis du eller andre ved hvordan man får det, ville det være skønt hvis i skrev det her. Men ellers lyder singapore da også som en god mulighed, kunne være man skulle overveje dem næste gang, bare for at prøve dem. Men så skal man jo desværre mellemlande, men pyt bare det ikke er i moskva så kan jeg næsten klare alle mellemlandinger. ![]() Prdhan har jo allerede svaret dig m.h.t kortet men lige en ting.. Hvis du allerede nu har et kort med Thai kan du bare bruge det i din booking med SAS. Du kan så optjene point på dit Thai kort selv om du flyver med SAS (eller en anden Star Alliance partner). Det er klart det bedste udelukkende at have ét kort inden for hver alliance, da du så hurtigere opnår sølv/guld status end hvis du spreder pointene på forskellige kort. |
|
|
|
|
Lagt på d. 24/05-2007 15:47
|
|
Takker for svaret prdhan. Har bestilt det og nu venter jeg bare på de sender det. Hejsa hep Vil det sige de point jeg har på thaikortet, kan jeg overføre dem til sas og omvendt? Det ville da være rart for jeg har da en del point hos thai, og så må jeg vel tage mere end de 20 kg med eller hvad. Men nu har jeg jo booket igennem rejsefeber så jeg regner da bare med de finder ud af det når jeg kommer til check in |
|
|
|
| Hep |
Lagt på d. 24/05-2007 17:04
|
jsh71 skrev: Takker for svaret prdhan. Har bestilt det og nu venter jeg bare på de sender det. Hejsa hep Vil det sige de point jeg har på thaikortet, kan jeg overføre dem til sas og omvendt? Det ville da være rart for jeg har da en del point hos thai, og så må jeg vel tage mere end de 20 kg med eller hvad. Men nu har jeg jo booket igennem rejsefeber så jeg regner da bare med de finder ud af det når jeg kommer til check in Nej du kan ikke overføre point mellem de forskellige kort, men du kan optjene point på dit Thai kort når du flyver med SAS. Hvis du har guld status hos Thai betyder det også guld status hos SAS og alle de andre Star Alliance selskaber. Altså skal du bare opgive dit Thai Airways Royal Orchid Plus nummer til SAS når du booker (eller evt. ringe ind til dem nu og få det tilføjet hvis du allerede har booket) og så kommer pointene automatisk ind på din konto hos Thai Airways. |
|
|
|
| laodenmark |
Lagt på d. 27/05-2007 18:59
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 405 |
jsh71 skrev: Takker for svaret prdhan. Har bestilt det og nu venter jeg bare på de sender det. Hejsa hep Vil det sige de point jeg har på thaikortet, kan jeg overføre dem til sas og omvendt? Det ville da være rart for jeg har da en del point hos thai, og så må jeg vel tage mere end de 20 kg med eller hvad. Men nu har jeg jo booket igennem rejsefeber så jeg regner da bare med de finder ud af det når jeg kommer til check in Man kan kun tage 10/20 kg ekstra baggage hvis man bruger det kort/medlemsskab ved det selskab man flyver med. Altså sas kort ved sas og Royal Orchid/thai, Lufthansa-austrian/miles and more. Ikke altid en fordel kun at have 1 kort indenfor samme alliance da man sparer ekstra op ved 'eget' selskab +15/25 %. hvis man har silver/gold status. Men det kræver selvfølgeligt at man rejser en del hvis status skal opretholdes ved flere selskaber. Ved Sas holder pointene i 5 år inden de skal bruges. Ved Thai er det kun indeværende kalenderår + 1 eller 2 år ( ikke helt sikker derpå) Personligt regner jeg snart med at tage min 2 bonusrejse indenfor 2 år med Sas derud. Men så er det vist også slut med at rejse med dem.(træt af strejker/dårlig sur service/defekt entertainmentsystem/uforståelige svensktalende personel. og betaling i flyet) Har i de sidste 4 år fløjet derned med :Emirates,Thai,Austria,Finnair, lufthansa, og SAS (nævnte rækkefølge ikke tilfældigt valgt !!! ) ps) hvis man kommer fra provinsen er der ofte mange penge at spare ved at flyve fra Hamburg i stedet for f.eks billund. Sidst jeg rejste (april/ før songkran) sparede jeg 1800 kr. i forhold til billund. med samme fly fra frankfurt. (parkering i hamborg 45 € 1 uge, derefter 1€ pr. dag, altså rimeligt billigt) |
|
|
|
| Hep |
Lagt på d. 27/05-2007 20:27
|
laodenmark skrev: jsh71 skrev: Takker for svaret prdhan. Har bestilt det og nu venter jeg bare på de sender det. Hejsa hep Vil det sige de point jeg har på thaikortet, kan jeg overføre dem til sas og omvendt? Det ville da være rart for jeg har da en del point hos thai, og så må jeg vel tage mere end de 20 kg med eller hvad. Men nu har jeg jo booket igennem rejsefeber så jeg regner da bare med de finder ud af det når jeg kommer til check in Man kan kun tage 10/20 kg ekstra baggage hvis man bruger det kort/medlemsskab ved det selskab man flyver med. Altså sas kort ved sas og Royal Orchid/thai, Lufthansa-austrian/miles and more. Ikke altid en fordel kun at have 1 kort indenfor samme alliance da man sparer ekstra op ved 'eget' selskab +15/25 %. hvis man har silver/gold status. Men det kræver selvfølgeligt at man rejser en del hvis status skal opretholdes ved flere selskaber. Hvis man er guldmedlem inden for Star Alliance kan du medbringe extra bagage. Jeg har et SAS Eurobonus guldkort og kan have 20kg extra bagage med på alle Star Alliance selskaber. Det står også sådan her på Star Alliances hjemmeside: Extra Baggage Allowance - an additional 20kg (44 pounds) or one additional piece of luggage3 which means you can check in three bags instead of two. http://www.staral...tatus.html Du har dog helt ret i at det bedst kan betale sig at have sit kort hos det flyselskab man flyver mest med da man så kan få nok ekstra fordele og eventuelt ekstra points/miles. Men man bør også kigge på hvor hurtigt man kan blive Sølv/guld status på de forskellige kort. SAS Sølv 20.000 point – Guld 55.000 points Thai Sølv 10.000 miles – Guld 50.000 miles Lufthansa Sølv 35.000 miles – Guld(Senator) 130.000 miles Hvis ikke man rejser ret meget er Thai’s program et godt valg fordi man bliver sølvmedlem efter 1-2 ture til Thailand. Kan i øvrigt kun være enig med dig omkring SAS og strejkerne.. det er sgu ærgeligt at sådan nogle forkælede personalegrupper skal ødelægge det for så mange andre personer. Hvis det fortsætter sådan der går der nok ikke lang tid før at SAS går konkurs. |
|
|
|
| laodenmark |
Lagt på d. 28/05-2007 01:46
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 405 |
Hep. Du har ret 20 kg. ekstra baggage på alle star alliance når man er 'Gold' member. Men 'silver' har ingen ekstra baggage rettigheder udover ved eget selskab. ligeledes er der som skrevet forskel på hvornår man opnår silver/gold medlemskab.(star alliance) Nogen har endda forskellige opsparingpeioder. enten x antal point på 1 år eller mindre end det dobbelte på 2 år for at opnå f.eks sølv. Ved nogen selskaber kan det somme tider betale sig at købe point til billetten (F.eks Thai) Ved Sas er det derimod utroligt dyrt at købe point. Det er også foskelligt hvor mange miles det koster cph-bkk thai =65000 point SAS =80000 point. det er også forskelligt hvornår pointene udløber 2- 5 år. Lidt træls man ikke kan ensrette det inden for samme alliance. Forøvrigt syntes jeg det er alt for ofte man skal 'Claim missing miles' Endsige få de point man er berettiget til. Forrige gang jeg rejste måtte jeg sende en Claim. Fik aldrig mine point, klagede til eurobonus, De svarede jeg skulle sende mine rejsepapirer, Som jeg allerede havde oplyst var sendt til eurobonus i stockholm (Fik en bøde ved post danmark pga. 20 øres manglende porto, men på opkrævningen stod der under modtager SAS stockholm) Så de har fået brevet. Kunne af gode grunde ikke sende original boardingcard 1 gang til men havde billetten men ikke godt nok. Så skrev jeg til Eurobonus igen og bad om mine point, ellers kunne de godt glemme mig som kunde fremover. Fik aldrig mine point. I april rejste jeg så med LH/Thai. nogen af disse point mangler ligeledes. Så må vi se om jeg har mere held med denne claim. Mærkeligt deres edb/booking/boarding systemer ikke arbejder bedre sammen. Eurobonus no. fremgik både af billetten samt boarding kort. |
|
|
|
Side 1 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.