Se indlæg|
skattefradrag
|
|
| prasat |
Lagt på d. 26/05-2007 19:23
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 660 |
kan man gøre brug af sin kones uudnyttede skatte fradrag hvis man flytter til sverige, lige som man kan hvis man bor sammen i danmark. håber i forstår spørgsmålet. prasat |
|
|
|
| oleskyum |
Lagt på d. 26/05-2007 19:47
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 716 |
Ja det kan du, men ellers kan du få alle oplysninger her, http://www.skat.d...oID=171311 |
|
|
|
| Torbusa |
Lagt på d. 27/05-2007 12:27
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 101 |
Du får ikke din kones skattefradrag.hvis I flytter til Sverige,det har jeg haft min revisor til at undersøge,da jeg ikke fik det da vi flyttede til Sverige for 4 år siden,det var lidt surt -havde regnet med det. tm |
|
|
|
| oleskyum |
Lagt på d. 27/05-2007 16:16
|
|
Torbusa skrev: Du får ikke din kones skattefradrag.hvis I flytter til Sverige,det har jeg haft min revisor til at undersøge,da jeg ikke fik det da vi flyttede til Sverige for 4 år siden,det var lidt surt -havde regnet med det. tm Vi har haft det før, og dem jeg kender har alle fået fradraget. |
|
|
|
| oleskyum |
Lagt på d. 27/05-2007 16:29
|
|
Her er et indlæg jeg har saxet fra øresundsdebat. Det kommer an på om du vil beskattes efter reglerne for begrænset skattepligtige eller de specielle regler for grænsegængere. Du kan få fradraget hvis du vælger at blive beskattet efter reglerne for begrænset skattepligtige, men ikke efter reglerne for grænsegængere. Dvs. du kan få fradraget mod at give køb på fx. rentefradrag. Så hvis din kone kan fradrage alle renteudgifter i sin indtægt i sverige, så ville du kunne optimere din skattebetaling ved at bruge reglerne for begrænset skattepligtige og få fradrag for din kone, mod at give afkald på rentefradraget. |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.