Se indlæg|
Mindste "fugl" i Thailand
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 06/06-2007 17:55
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
For år tilbage så jeg et antal bittesmå fugle som jeg var sikker på var kolibrier komme om aftenen for at suge nektar fra papaya træets blomster. Jeg var temmelig sikker på at de var kolibrier, fordi de for det første var små, som en stor hveps og samtidig kunne stå stille i luften mens de sugede nektar, og iøvrigt var lynhurtige, ligesom vi kender kolibrier. Min kammerat som er ornitolog belærte mig strengt, at der er "faneme ikke nogle kolibrier i Asien". ![]() Nå ja, man kan jo ikke vide alting. Så spurgte jeg thailandske bekendte, "den mindste fugl er en Nok Grajiib", den ligner fuldstændig en gråskenollige og er af ca samme størrelse. Duer ikke. Så henvendte min ornitolog ven sig igen, og sagde, du har sikkert set "the humming bird moth" Kolibri møl?? ![]() Det var helt sikkert den jeg har set flere gange. Godt nok utroligt at et insekt kan bete sig nøjagtigt som en kolibri. Nogle der har lagt mærke til den lille hurtige fyr? Skal lige tilføje at det ikke er mit billede, selvom jeg rendte rundt med mit analog kamera for at få et billede af dem i skumringen, men der var ikke nær nok lys. mvh rinpoche Redigeret af rinpoche d. 06/06-2007 17:57 |
|
|
|
| phitsanulok |
Lagt på d. 06/06-2007 22:00
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1054 |
Ja jeg har se mange af dem oppe i Phitsanulok... har heller aldrig fundet ud af hvad det var for en lille en... |
|
|
|
| ebeth |
Lagt på d. 06/06-2007 22:13
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 586 |
-Ikke den men den meget store "Atlas",som er en natsværmer,der ind i mellem forvilder sig ud om dagen... den larmer når den flyver!!! Man kan høre vingeslagene.Den har meget fine farver. http://www.thaibu...thssat.htm - der er foto af den her. Davser Jeg lavede lige den henvisning om til et aktivt link [url]bamsen[/url] Redigeret af d. 07/06-2007 09:48 |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 07/06-2007 07:51
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Nå, du kender også Johns hjemmeside? ![]() Flotte billeder, alting er bare lidt større i Thailand end herhjemme. |
|
|
|
| ebeth |
Lagt på d. 07/06-2007 12:40
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 586 |
-Den side er simpelthen et must, når man bevæger sig blandt al det kryb... Virkelig gode fotos og når man så har navnet, kan man jo altid "copy and paste" for at finde læsestof om kræene! Vi havde jo været væk fra "hjemmet" i lidt for lang tid, hvor der bare var kørt med en buskrydder.... ( busk rydder ikke bus krydder ) Har aldrig set så mange funnel-web edderkoppe huller i det der havde været et bed, men nu var et lavt ukrudtsdække.... Hyggeligt. |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

) Har aldrig set så mange funnel-web edderkoppe huller i det der havde været et bed, men nu var et lavt ukrudtsdække.... Hyggeligt.