Se indlæg
 Udskriv debat
phuket til chiang mai på motorcykel....
dutling68
ja jeg går og lure lidt på en ide ang at tage fra phuket til chiang mai på motorcykel.....så jeg ville høre om der er nogle som evt har et link til nogle som har gjort det samme eller nogle som har kørt thailand rundt på motorcykel ja alle historiger kan bruges....og ellers nogle gode råd til ang rute fra phuket til chiang mai helst mest langs vandet så længe det er muligt.....
Jeg brugte de fleste af mine penge på sprut, kvinder og hurtige biler. Resten ødslede jeg væk...........

Ja det må være en skide god tur, jeg kunne faktisk godt tænke mig den samme tur men bare uden motor, det må dæleme være sjovt bare at kunne trille afsted stille og roligt på cykel, hvis man altså havde tiden til det.

God tur hvis du kommer afsted skal det lyde herfra.

Suk Rak Ning
Jeg har koert paa en chopper, sammen med Ning fra Khon kaen til Bkk, det tog 2 dage og var pisse-varmt, men jeg vil ikke vaere den oplevelse foruden..

Go' tur.

Suk...............Cool
Redigeret af Suk Rak Ning d. 12/06-2007 16:15
i146.photobucket.com/albums/r270/Poolsawas/cooltext78887913.gif

Vogt dig for kopierne - jeg er en original

mr tirak
haløjsa.

Jeg kan for rejse øvede, og nogle der kan køre mc og måske selv fikse lidt små ting.
Varmt anbefale at køre mc i Th, der er lige det vi mangler når vi køre mc i europa, lange stræk, totalt varmt vejr, gode veje (for det meste) men aller bedst ingen regler på landevejne,- og (næsten) fri fart.

Hvis du ikke har erfaring i at rejse alene, taler godt engelsk og bare lidt Thai og kender din mc, så må du ikke køre gennem Thailand alene, pas meget på store lastbiler (størst køre først) jeg har hørt rygter om at hvis en stor lastbil køre nogle ned og de ikke dør, bakker de tilbage over dem igen (th) fordi det er billiger i erstatning hvis offret er død. nok en vandre historie men alligevel.

Når det er sagt har jeg selv kun gode oplevelser, jeg har bla. kørt. til Phuket- Bkk-Pataya-Suratrani Hua Hin og lidt på kryds flere gange.
En dags ture til Phuket, gør vi flere gange hvert år.
De fleste Km. på min Honda VFR.

Jeg følges helst med flere, bliver sjældent stoppet og møder kun smil og glade menesker.

Men som sagt det er Thai venner jeg følges med, jeg kan en lille smule Thai og jeg laver selv min mc.

Men nok vigigst af alt, hav papire i orden på dig selv og din mc, inc. fuld kaskoforsikring, du kommer faktisk på hospitalet hvis der sidder de rigtige mærker på din mc. og bliver behandlet når de har set dit eget rejseforsikrings bevis
Husk int.kørekort (det kan de bare beholde)
Scan altid alle dine rejse og id dokumenter ind på en lille usb stik og hav den på dig så har du altid adgang til dem.

Kast dig/jer ud på Mcén og få kørt nogle km, og set Thailand.

Mr Tirak
Bare fordi din far hedder gud,- behoever du ikke gaa paa vandet her hvor jeg fisker

Du skal bare gifte dig med en Thai, så er der ingen døje.

Blue Top Coffee Shop
Nok det stoerste udvalg af impoteret kaffe i Thailand.
Koh Pha Ngan.
Et besoeg vaerd ogsaa selv om du ikke er kaffe freak

WWW.thebeachhouse.asia
ebeth

http://www.gt-rid...avidu.html

David Unkovich er en sød fyr og ved meget om motorcykelkørsel i Thailand. Kig evt. på hans hjemmeside der er link til alt muligt mc informationer.

Davser Ebeth
Jeg lavede lige din henvisning om til et aktivt links
bamsen
Redigeret af d. 12/06-2007 22:04

rinpoche
Alle de rejseforsikringer jeg har haft brugt, inkluderer IKKE dækning for uheld på motorcykel i Thailand.

huratho
Det er naesten rigtigt at forsikringer ikke daekker MC. Jeg bor i Chiang Mai og har tegnet en thai syge/ulykkes forsikring og i den staar der, hvis jeg som foerer af en MC er skyld i en ulykke daekker forsikringen IKKE mig. Derimod hvis min thai kone koerer og jeg sidder bagpaa saa daekker den
Hugo

Kalasi
Jeg har kørt en del på 2 hjul i Thailand. Over 20.000 km. Mest nordpå, men også andre steder. Længste tur (afstand) startede i Kamphaeng Phet, over Phitsanulok til Chang Khan, hvorfra jeg fulgte grænserne til Laos og Cambodja hele vejen til Koh Chang. Derfra til Jomtien - ret nord til Chiang Rai, og tilbage til Kamphaeng Phet. Ca. 5.000 km.
Jeg har aldrig haft problemer med at finde guesthouse/hotel. Selvfølgelig er det nemmest, når konen er med som tolk, men også når jeg har kørt alene har jeg fundet logi.
Mit transportmiddel er en 125 ccm. Honda Dream, og eneste "uheld" har været punkteringer, men selv "in the middle of no-where" er der ikke langt til en perlestensmekaniker, som lapper for 80 baht.
Mit råd: Just do it! - Jeg ønsker go' tur.

Kalasi

mr tirak
Forsikring:

Når du har tegnet fuldkasko på din mc i Thailand, dækker den de første 50.ooo-thb for føren og pasaseger ( forudsat du har dit internationale kørekort på dig)

Du skal naturligvis på din alm rejseforsikring påtegne at du køre Mc i udlandet, lige som du gør det i Dk på din alm ulykkeforsikring.
En standard rejseforsikring dækker kun i meget begrænset omfang ( nogle læste måske om familjen der kom galt afsted i Hua Hin, deres søn var i uheld på jetski men en vist kinesisk knægt der desværre døde, forældrene forlanget en erstatning på 500.000 eur og den danske forsikring dækkede kun for motor volumen på op til 75 kubik ccm, de blev tilbageholdt på deres hotel i flere måneder)

Jeg kan kun opfodre til at bruge lidt ekstra på forsikring, også når i lejer knallert/scoter check at der er forsikring fra udlejer, hvis ikke gå til næste udlejer og betal 50 thb mere.

Mr Tirak
Bare fordi din far hedder gud,- behoever du ikke gaa paa vandet her hvor jeg fisker

Blue Top Coffee Shop
Koh Pha Ngan.

WWW.thebeachhouse.asia
rinpoche
Knallert/scooter udlejning med forsikring? Ja, de findes jo nok, jeg har bare aldrig mødt nogle. Og den forsikring får man for 50 baht mere?

Mht forsikring, man skal ikke alene påtegne på denne, at man kører mc i udlandet, man skal selvfølgelig også betale mere ligesom i forb. med al anden risikofyldt adfærd, dykning, bungyjump osv.

Iøvrigt erstatning til den ulyksalige kineske fyr som den danske dreng sejlede ned lød på oprindeligt 500.000 danske kroner ikke euro, og bøden endte iøvrigt på 300.000 kr. Billigt for et menneskeliv.

rinpoche
[quote]jsh71 skrev:
Ja det må være en skide god tur, jeg kunne faktisk godt tænke mig den samme tur men bare uden motor, det må dæleme være sjovt bare at kunne trille afsted stille og roligt på cykel, hvis man altså havde tiden til det.
quote]

Min kammerat tog turen på egen hånd for 2 år siden på cykel, Chiang Mai til Phuket, det tog lidt over 3 uger. Han taler ikke en bønne thai, kørte udenfor alfar vejene og havde en kanon tur. Han er godt nok også en ung sportstrænet fyr, der godt kunne klare de de toppe han mødte på vejen specielt på den første del af turen.

Jeg må nok indrømme at det ikke er noget for mig i et så tæskevarmt klima, men sådan er vi jo alle så forskellige og respekt for det.

mvh
rinpoch

mr tirak
Ja meget billigt, undskyld det med kroner/eur. men de sad jo så fast på deres hotel i flere måneder til de fik skaffet pengene, konfiskeret pas af politiet.

Ang forsikring på udlejnings kanllert/scoter og bil for den sags skyld:
Ja de findes, forsikring på en 100-125 ccm koster 300-400 thb pr år, jeg betaler ca 1200 thb for fuldkasko på min 400 ccm pr år ansvar og føre +passager.
Når i lejer skal der sidde 2 mærkater på bilen MCén et for skat og et for kasko forsikring, hvis ikke gå til næste udlejer, hvis i som lejer ikke forlanger det bruger de aldrig de små penge på at forsikre deres MCér.
Men hvis i som lejer forlanger det forstår de hurtigt at det er et krav og at de skal have det iorden.
Og husk lige at lade være med at give jeres pas i depositum, sig hotellet har det og betal 1000-3000 thb i depotisitum, hvis alt er ok får i pengene igen, hvis der sker noget alvorligt har i jeres pas og er sluppet med et par tusinde thb.

Jeg bor jo på en lille ø med mange backpacker, for få år siden var ingen udlejnings maskiner forsikret, nu er de ved at forstå det da vi nu får flere (voksen) turister der spørger efter forsikring.

Og ja alt koster penge, men forsikring er små penge i forhold til hvad det koster hvis det gåt galt, hvilket jeg har set alt for mange eksempler på til at spare lidt håndøre på forsikring.

Drive safely

Mr Tirak
Redigeret af mr tirak d. 13/06-2007 19:46

Blue Top Coffee Shop
Koh Pha Ngan.

WWW.thebeachhouse.asia
rinpoche
Tak for dine gode råd Mr tirak. Smile
Jeg har blot aldrig set nogle forsikringer på knallert/scooter hidtil, men nu kommer jeg heller ikke rigtig på turiststeder, men glædeligt at vide, at det nu er ved at vinde indpas.

"Drive safely" Jeg siger amen til det Smile

huratho
Jeg giver Mr.Tirak ret et langt stykke af vejen, men, men, den forsikring som man kan tegne hos udlejer til 50 bath, hvad daekker den. Den daekker foeren for selvforskyldte skader, INDTIL 20000 bath. Vi som bor herude og maaske har brugt et hospital, ved ogsaa at for det beloeb kan man kun faa ordnet smaaskrammer. Jeg har selv proevet at vaere indlagt til obs for en blodprop i 2 doegn, 26300 bath. Saa til jer som paataenker at rejse til Thailand med hensigt at koere paa MC, hvis i har muligheden for, mod et tillaeg, at tegne en tillaegs forsikring i Danmark, saa goer det.
Hugo
i195.photobucket.com/albums/z109/huratho/Flagss_1-c.gif

At leve let er ikke ret, at leve ret er ikke let.

Kalasi
Med Gouda rejseforsikring skal man ikke betale ekstra for at være dækket i forbindelse med dykning mv. - Kun ved professionel sport kræves tillægsforsikring. Jeg kan ikke se, forsikringen ikke skulle dække ved tilskadekomst under kørsel. Har lige sendt en forespørgsel til Gouda, og vender tilbage når jeg har fået svar.
Det er selvfølgelig en god ide at tegne motorkøretøjsforsikring ved siden af.

Kalasi

Kalasi
Har nu fået svar fra Gouda. Hvis jeg kører galt og slår mig i stykker, dækker de for reparation af mig - ingen dækning af trediemand eller materielle skader.

Kalasi

rinpoche
Er det så ensbetydende med at de ikke dækker ansvar?
Det kan også blive en bekostelig affære.

mvh
rinpoche

ubon lynge
Jeg vil ønske dutling en rigtig god tur hvis og når du tager afsted, du vil få mange god minder med sådan en tur, har selv kørt mange ture på 2 hjul i thailandWink
Ubon.

Pibe

mr tirak
Hej Kalasi.

Se på eksemplet med fam. der selv måtte dække 300.000- dkkr deres forsikring dækkede kun for motordrevet køretøj på optil 75 ccm, (så vidt jeg har forstået det)

Få det skrifteligt inden i tager afsted, jeg har i min forsikring en ekstra påtegning om at jeg køre (stor) mc både i Dk og udlandet.

Nyd turen.

Mr Tirak

Blue Top Coffee Shop
Koh Pha Ngan.

WWW.thebeachhouse.asia
Kalasi
Hej Mr. Tirak

Se hvad jeg skriver: Forsikringen dækker KUN skade på egen person. Derfor opfordrer jeg netop til at tegne (ekstra) motorkøretøjsforsikring.

Kalasi

Spring til debat: